treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: dziewczynki

Obiekty

72
Na ciemnym tle - owalnym w prostokącie - przedstawiona kilkuletnia dziewczynka. W pozie stojącej, nieznacznie zwrócona w 3/4 lewą stroną do widza. Buzia pełna, szare oczy, drobne usta. W prawej, nieco uniesionej ręce trzyma czerwono-oranżowy tulipan i niebieski hiacynt; w lewej - różową różę. Ubrana w jasną, ugrową sukienkę o odcieniu miodowym, suto marszczoną w pasie, z długimi rękawami wykończonymi delikatną, białą koronką. Na piersiach biała chusta, spod której widać podobne jak przy rękawach wykończenie dekoltu. Na głowie miodowy czepiec z akcentami błękitu i czerwieni, wykończony nad czołem koronką. Czerwone trzewiki. Tło ciemne, po prawej zamarkowane niebo z obłokami, również w ciemnych barwach.

Portret dziewczynki

nieznany

1750 — 1775

Muzeum Narodowe w Lublinie

Barokowy portret dziecięcy. Dziewczynka lekko wychyla się w stronę oglądającego z ciemnej przestrzeni z malowanym zarysem rzeźbionego kartusza. Pośrodku obrazu półpostać ukazana przy pomocy silnego światłocienia, na tle ciemnego tła, okolony trzema iluzjonistycznie malowanymi girlandami kwiatów. Postać kilkuletniej dziewczynki o twarzy owalnej, dużych, wyrazistych oczach, ciemnych, krótkich, blond włosach; prawą rękę unosi ku górze, lewą przykłada do piersi, podtrzymując szal. Portretowana dziewczynka ukazana jest w stroju antykizującym: w białą tunikę i czerwony płaszcz spięty na ramieniu oraz rdzawozłoty szal. Wokół dziewczynki 3 girlandy bujnych różnobarwnych kwiatów zebranych w duże bukiety - jedna nad głową i dwie po bokach. Są to kwiaty zarówno polne jak i ogrodowe, pośród których są róże, tulipany, żonkile, goździki, anemony, ostróżka, jaśmin, powój i inne. Tło neutralne, ciemne, brunatnoczarne.

Portret dziewczynki w girlandzie kwiatów

Thielen, Jan Philip van

między 1650 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

przedmiot ceremonialny, przedmiot religijny i obrzędowy, maska rytualna - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Maskę wykonano z włókna roślinnego - tapy, umocowanego na plecionce. Część twarzową powleczono żywicą. Zaznaczono oczy, nos, usta oraz uszy. Maska posiada bujną fryzurę w kolorze słomkowym.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie lica. Portret dziewczynki w niebieskiej sukience.

Portret Joanny Kramsztykówny

Portret dziewczynki

Kramsztyk, Roman

ca 1933

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/G/1685/ML - Portret dziewczynki. Ujęta do wysokości pasa, 3/4 w lewo. Twarz pociągła, trójkątna. Oczy duże z regularnymi łukami brwiowymi, prosty nos. Usta wąskie, o falistej linii. Włosy sięgające ramion, z zakrywającą czoło grzywką, podkręcone na dole, z prawej pasmo związane wstążką. Ubrana w zapinaną na guziki sukienkę z półokrągłym, haftowanym karczkiem. Pod szyją kokarda w formie muszki i sięgające piersi korale. Całość prowadzona delikatną kreską, miejscami wzmocniony kontur.
sygn. l.g.: Jan Rembowski 1919

Główka dziewczynki

Rembowski, Jan

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret dziewczynki, ujętej frontalnie, w półpostaci z rękami złożonymi na podołku. Twarz szczupła, okrągła, z dużymi ciemnymi oczami obwiedzionymi jasnoniebieską farbą, szerokimi brwiami, wydatnym nosem, na ustach lekki półuśmiech. Odstające uszy. Włosy długie, z przedziałkiem pośrodku, zaplecione w dwa warkocze spływające na pierś. Ubrana w różową bluzkę z żółto-białawym wzorem (w grochy). Na ramionach ma błękitną chustę (?). Tło – czerwono-brunatne.Obraz w ramie.

Portret Hildy Güttner

portret kobiecy

Radowicz-Pohl, Teresa

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Dzieci w klasztorze

akwarela

Kofta, Zuzanna

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

portret dziecięcy - ujęcie z przodu; Na neutralnym tle postać dziewczynki. Ujęta en face, do okolicy bioder, z opuszczonymi, złożonymi rękoma, dłonie przecięte dolną krawędzią obrazu. Okrągła głowa, ciemne, krótko przystrzyżone włosy, widoczne spod kapelusza z dużym rondem. Ciemne oczy, prosty nos, małe rozchylone usta. Sukienka jasna, w drobny wzorek. Mały szaliczek, nisko luźno przewiązany. Koloryt jasny: neutralne żółtawo-szare tło z przetarciami, sukienka biaława, kwadraciki wzorku ciemnoszare i jasnoczerwone. Kapelusz jasnozielony.

Dziewczynka w kapelusiku

portret dziecięcy

Makowski, Tadeusz

około 1928

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret fotograficzny - Fotografia barwna skadrowana poziomo przedstawiająca półpostaciowy portret dziewczynki. Portretowane dziecko o jasnych włosach do ramion zgarniętych z czoła za pomocą spinki, ubrana w niebieską bluzkę z krótkim rękawem i granatową sukienkę na ramiączkach nałożoną na wierzch bluzki, patrzy się bezpośrednio w stronę widza. Po prawej stronie czoła ma przyklejony kolorowy plaster. Dziewczynka siedzi (o czym świadczy ułożenie rąk) we wnętrzu na tle narożnika białej ściany i okna podzielonego białymi krzyżowymi szprosami na cztery szyby. Za oknem widać niewyraźne zarysy dużego, ceglanego budynku.

Lea

z serii Warszawskie portrety, portret fotograficzny

Bakalarz, Jasmine

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający zbiorowy portret dzieci – 5 dziewczynek i 3 chłopców. Chłopcy mają charakterystyczne fryzury chasydzkie (krótkie włosy oraz długie, zakręcone pasma nad uszami), 4 dziewczynki są ubrane w podobne stroje – niebieskie bluzki z kołnierzykami, granatowe spódnice i granatowe swetry (mundurki szkolne), jedna dziewczynka ma niebieską sukienkę w białe drobne kwiatki i szare rajstopy. Dzieci opierają się o zardzewiałą barierkę przymocowaną do betonu, na którym też są ślady rdzy. Fotografia została wykonana od dołu.

Dzieci chasydzkie w Westcliff

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figurka magiczna - Ujęcie z tyłu; Stojąca figurka postaci ludzkiej o zredukowanej formie wykonana z jasnego drewna. Głowę nieznacznie oddzielono od tułowia wcięciem imitującym szyję. Na długim, wykonanym schematycznie korpusie w kształcie klepsydry zaznaczono jedynie ręce lub dłonie. Całość pokryto geometrycznymi (linie, łuki, kropki) i antropomorficznymi malunkami wykonanymi wyblakłym już czarnym barwnikiem. Rysunki wykonane na tułowiu ułożono na osi pionowej. Na jasnej powierzchni drewna widoczne są większe i mniejsze spękania, ślady ciosania, malutkie otworki i oznaczenia badacza w postaci: literki

Figurka magiczna

nieznany

około 1960 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; młoda kobieta widoczna z prawego profilu, ubrana w zwiewny peplos, niosąca w wyciągniętych przed siebie rękach misę

Postać westalki z misą

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona gemma, owalna pionowa, w grubym złotym obramowaniu. Prawy profil kroczącej kobiety, trzymającej w rękach szerokie naczynie. Kapłanka z upiętymi włosami, ubrana w długą szatę.

Westalka niosąca misę

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Fotografia monochromatyczna dziewczynki, około 2-3-letniej, z jasnymi włosami za szyję, w sukience, z ciemną piłką w jasne kropki pod pachą, stojącej obok krzewu. Ma wysokie buty i białe skarpetki. Stoi na wprost (ujęcie całopostaciowe), patrzy w obiektyw. Z opisu wynika, że jest to siostrzenica Mani Żelaznej, córka nieznanej nam z imienia siostry. Ta część rodziny została zabita w Zagładzie.Krawędzie ząbkowane.

Fotografia siostrzenicy Mani Żelaznej

nieznany

1935 — 1940

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 72 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd