treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Widok 1

Dzbanek secesyjny

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 2

Żardinierka secesyjna

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Dzbanek secesyjny

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

grafika: scena rodzajowa - Ujęcie z przodu. Arkusz z odbitką w tonie brunatnym w układzie poziomym. Kompozycja przedstawia parę kochanków, pasterza grającego ma flecie i jego ukochaną, leżących na łące za miejscowością.

Der Flötenspieler | Flecista

scena rodzajowa

Hegenbarth, Josef

1922

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/CS/1385/ML - Żardiniera ze szkła grubościennego, bezbarwnego, matowanego, podbarwianego żółtym i liliowym pudrem; na niskiej spiczasto-owalnej podstawie korpus o ściankach pionowo sfalowanych, u dołu lekko zaokrąglony, górna krawędź ścięta. Korpus pokryty warstwą liliową, w niej trawiony wzór roslinny: gałązka fuksji z kwiatami, przy dnie dookoła  pasmo liliowe o nieregularnym wykroju.

Żardiniera

Galle, Emile

1900 — 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fragment jeziora otoczony zalesionym brzegiem. Na pierwszym planie skarpa porośnięta trawą i pojedynczymi drzewami. Jedno z drzew, przewrócone, zawieszone jest nad taflą pofalowanej wody. W tle wąska linia zalesionego horyzontu. Z prawej strony wysokie sosny.

Pejzaż

Wyrwiński, Wilhelm

1901 — 1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie łodzie przy nabrzeżu. W centrum łódź usytuowana równolegle do poziomej osi obrazu, po lewej wysunięta do przodu mniejsza łódź ustawiona burtą ukośnie. Na przedplanie lekko zaznaczone odbicie łodzi w wodzie. W głębi widoczne łodzie, za nimi zabudowania portowe, błękit nieba. Zdecydowane poziome i pionowe pociągnięcia szerokiego pędzla. Koloryt jasny - przewaga jasnych brązów, żółci, zieleni, niebieskich tonów.

Port w Szczecinie

pejzaż

Levin Julio

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kościół z zieloną wieżą - Ujęcie z przodu; Widok znad kanału na nieregularną zabudowę domów, za nimi po lewej dach i wieża kościoła św.Gertrudy. Na pierwszym planie po prawej łódź ujęta ukosem, przycumowana przy nabrzeżu. Po lewej dwie łodzie od rufy.

Kościół z zieloną wieżą.

Levin Julio

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

puchar klubu sportowego S.C. Blücher Stettin - ujęcie z przodu; Metalowe naczynie z pokrywą i podstawą, wydłużone w pionie. Podstawa złożona z okrągłej, lekko wysklepionej stopy i wspartej na niej ażurowej, wykonanej z cyny części wspierającej czarę. Dolna część czary wyższa, smukła, cylindryczna rozszerza się ku górze, górna wybrzuszona część jest wydzielona od dołu i od góry pierścieniami. Pokrywa okrągła, wysklepiona, z uchwytem w formie gałki ozdobionej rozetką, na wierzchołku. Powierzchnia pucharu zdobiona wypukłym ornamentem secesyjnym. Na stopie profilowanie wokół otoku, a w górnej części potrójna linia dekoracji z czterema falistymi załamaniami. Analogiczny ornament zdobi pokrywę. Część ażurowa ukształtowana z asymetrycznych zwojów miękko wyciętej taśmy, przechodzącej w cztery nóżki mocowane na śruby do stopy i tyle samo wsporników korpusu, z których dwa przykryte są ułożonymi w bukiet trzema wielopłatkowymi kwiatkami. Ze środkowego kwiatka wyprowadzona jest symetryczna dekoracja dolnej części czary, złożona z ornamentu roślinno-geometrycznego: pionowy trzon rozdwaja się sercowo w wić zakończoną kwiatkami, wyżej powtórnie otacza pole o kształcie medalionu, a następnie wygina się i prowadzi poziomo wzdłuż poszerzenia czary wicią z kwiatami i owocami. W centrum medalionu grawerowana tarcza z głową gryfa i napisem S.C. BLÜCHER STETTIN.

Puchar klubu sportowego S.C. Blücher Stettin

nieznany

nie po 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Detal architektoniczny

nieznany

1900 — 1912

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia czarnobiała gmachu Gimnazjum im. Stefana Batorego w Lublinie (tzw. Szkoły Lubelskiej) przy ul. Spokojnej. 
Widoczny front budynku zamykającego perspektywę ulicy Ewangelickiej oraz fragment jednej ze ścian bocznych. Gmach wolnostojący, otynkowany, dwukondygnacyjny, kryty spadzistym mansardowym dachem ze szczytami i lukarnami po brzegach. Budowla o cechach architektury secesyjnej. Pośrodku widocznej od ulicy elewacji dwa rzędy prostokątnych okien, po trzy na każdym poziomie. Nad nimi, na poddaszu, w centralnej części owalne okno. Teren szkoły oddzielony od ulicy ogrodzeniem z metalowych pionowych, poziomych i giętych prętów przedzielonych murowanymi prostokątnymi filarami. Na szczytach słupków ozdobne elementy (m. in. w kształcie kuli). Brama wjazdowa łukowato zwieńczona. Po obu jej stronach symetrycznie rozmieszczone furtki. Przed wejściem dwie tablice urzędowe z numeracją budynku. Wokół dużo zieleni. W prawym dolnym rogu kadru dekoracyjnie przystrzyżony żywopłot.

Szkoła Lubelska

Poddębski, Henryk (1890-1945) (fotografik)

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/139/ML - Aw. W falistej ramce ornamentyka kwietna w stylu wiedeńskiej secesji. Z lewej stylizowana tarcza z godłem państwowym; z prawej w stylizowanej tarczy wizerunek królowej Jadwigi, według Jana Matejki. W polu centralnym dużym liternictwem: JEDNA / MARKA POLSKA; niżej drobnym drukiem: PAŃSTWO POSLKIE BIERZE NA SIEBIE ODPOWIEDZIAL- / NOŚĆ ZA WYMIANĘ NINIEJSZEGO BILETU NA PRZYSZŁĄ / WALUTĘ POLSKĄ WEDLUG STOSUNKU, KTÓRY DLA / MAREK POLSKICH UCHWALI SEJM USTAWODAWCZY / WARSZAWA, DNIA 23. SIERPNIA 1919 ROKU / DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
W tle oznaczenie nominału, stylizowaną cyfrą arabską.
Podpisy: Józef Zarzycki (Dyrekcja PKKP); Marian Karpus (Skarbnik Główny)
U góry, przy ramce dużym liternictwem: POLSKA . KRAJOWA; u dołu KASA . POŻYCZKOWA
W rogach tonda z oznaczeniem nominału cyfrą arabską.

Rw. W falistej ramce ornamentyka kwietna. W polu centralnym w stylizowanej tarczy godło państwowe; wyżej w stylizowanej ramce tekst z sankcją karną za fałszowanie biletów PKKP. Po bokach, w tondach oznaczenie nominału cyfrą arabską; niżej numer i seria: I Serja CT – Nr 893105

1 marka polska

Polska Krajowa Kasa Pożyczkowa

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1432/ML - Wazon w formie pucharu na płaskiej okrągłej stopie; czara koniczna, u dołu wybrzuszona. Szkło bezbarwne, powlekane, trawione, matowane i barwionego pudrem szklanym, kolory: odcienie czerwieni od jasnej do bardzo ciemnej bliskiej czerni, żółcień. Pokryty dekoracją reliefową: krajobraz z rzeką i łódkami, na pierwszym planie wysokie drzewa, których splatane korony otaczaja wylew, stopa gładka. 
W dolnej części pośród dekoracji wypukła trawiona sygnatura o dekoracyjnej formie: 
- Daum / Nancy - umieszczone jedno nad drugim i krzyż Lotryngii utworzony z linii przebiegającej przez pierwsze litery

Wazon z pejzażem wodnym

Daum, Bracia

1900 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1407/ML - Wazon o opływowym kształacie; stopa ciemnobrązowa, pogrubiona, kolista, korpus owoidalny, przewężony u dołu, dwustronnie spłaszczony. Szkło bezbarwne, powlekane, trawione, matowane i barwione pudrem szklanym, kolory: odcienie czerwieni, żółcieni i brązu. Pokryty dekoracją reliefową: krajobraz z rzeką i łódkami, na pierwszym planie wysokie drzewa, których splątane korony otaczają wylew, na stopie drobna roślinność.
W dolnej części pośród dekoracji wypukła trawiona sygnatura o dekoracyjnej formie: 
- Daum / Nancy - umieszczone jedno nad drugim i krzyż Lotryngii utworzony z linii przebiegającej przez pierwsze litery

Wazon z pejzażem wodnym

Daum, Bracia

1910 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1395/ML - Wazonik owoidalny, u góry zwężony, krótka szyja i wylew z lekko zaznaczonym kołnierzem; 
ze szkła bezbarwnego, matowionego, przy dnie i przy szyi barwionego na kolor żółty. Na powierzchni plastyczny wzór paproci i traw w odcieniach zieleni wyrastających ciemnego obrunatnozielonego pasma wokół dna.

Wazonik

Galle, Emile

1900 — 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1378/ML - Wazon w formie kuli pionowo spłąszczonej z krótką szyją i owalnym wylewem, szeroko wywiniętym, z płasko sciętym brzegiem; ze szkła bezbarwnego, matowionego, przy dnie i przy szyi barwionego na kolor żółty i fioletowobrunatny. Na powierzchni plastyczny wzór swobodnie rzuconej gałązki klematisu z kwiatami w kolorze fioletowobrunatnym.

Wazon

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1361/ML - Wazon cylindryczny, lekko rozszerzony ku dołowi, z wyodrębnioną niska stopą i rozchylonym wylewem. Korpus bezbarwny, podmalowany żółtym pudrem  - z wyjątkiem części środkowej. Powlekany warstwą fioletową i brązową; w nich trawiona i polerowana dekoracja roślinna: gałąź glicynii z kwiatami.

Wazon

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1620/ML - Wazon o kształcie wrzecionowatym ze szkła grubościennego, matowego, bezbarwnego,  podbarwionego od dołu fioletem, od góry błękitem. Powlekany warstwą liliową i brązowooliwkową; w niej trawiona i polerowana dekoracja roślinna: swobodnie rozmieszczone gałązki werbeny z kwiatami.

Wazon

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1596/ML - Wazonik w formie tralki z brzuścem silnie rozszerzonym, dwustożkowym, z wąska szyją podwójnie przewężoną; ze szkła bezbarwnego, matowionego, barwionego nierównomiernie  na kolor pomarańczoworóżowy. Na powierzchni plastyczny wzór swobodnie rzuconej szarozielonej gałązki petunii z kwiatami w kolorze szrofioletowym.

Wazonik

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/3052/ML - Akt młodej kobiety, w ujęciu od tyłu, w skręcie 3/4 w lewo. Sylwetka ucięta na wysokości ud, lewa ręka ugięta w łokciu, dłoń podtrzymuje oparty na ramieniu wazon. Twarz o regularnych, subtelnych rysach, oczy ze spuszczonymi powiekami. Owal twarzy wydobyty czarną plamą bujnej, fantazyjnej fryzury. Pasma włosów zgarnięte do przodu zlewają się z kształtem naczynia i eksponują kształt piersi. Postać zarysowana miękką, delikatną linią. Światłocień zaznaczony roztartymi kreskowaniami. Tło podkreślone swobodnymi liniami układającymi się w wenętrzną ramę przedstawienia. Za postacią biegnące łukowato kreski.
sygn. p.d. : T. axentowicz

Kobieta z wazonem

Axentowicz, Teodor

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 41 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd