treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: morza

Obiekty

477
program obchodów dni morza - Ujęcie z przodu; Afisz na prostokątnym arkuszu w układzie pionowym. Druk kolorem czerwonym i niebieskim na żółtawym papierze. W obu górnych narożnikach czerwone tarcze ze znakami organizatorów - po lewej ze stylizowana głową gryfa, po prawej z siecią i strzelbą oraz literami LPŻ. Poniżej wielkimi czerwonymi literami

Program obchodów dni morza

Szczecińskie Zakłady Graficzne (1949-1996)

1957-06-04

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Fotografia Haliny z Baruchów w Blankenberge na brzegu morza

nieznany

1910

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Na kremowym papierze w podłużnym formacie tekst różnej wielkości czcionką. Afisz premiery filmu produkcji francuskiej

Afisz kinowy "Tajemnice Morza Czerwonego"

Drukarnia „Praca”

1939

Muzeum Narodowe w Lublinie

czaszka tura - Ujęcie ze skosu z prawej; Czaszka tura zachowana jest w średnim stanie: większość twarzoczaszki jest zniszczona, jednak mózgoczaszka wraz z rogami zachowana jest relatywnie dobrze. Na rogach widoczne ślady cięcia (po upolowaniu) oraz klejenia (naprawy współczesne).

Czaszka tura

kultura Maglemose

9600 p.n.e. — 4000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie całości od strony pierwszej, lekko z góry

Szkatułka z pokrywką

nieznany

XVIII? XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Spirala z brązowego drutu - Ujęcie spirali w pionie. Trzyzwojowa spirala z cienkiego brązowego drutu, na który nawleczone są dwa bursztynowe paciorki.

Spirala

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w pastelowych, żółtawo-błękitnych i bladozielonych tonacjach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w odcieniach szarości.

Klisze 1 

Struk Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mapa Wielkich i Małych Antyli oraz Morza Karaibskiego - ujęcie z przodu; Mapa Wielkich i Małych Antyli oraz Morza Karaibskiego o wymiarach: szer. 61,5 cm x wys. 83 cm, obejmująca obszar od Bahamów przez ujście rzeki Santa Clara (Kuba) i Panamę na zachodzie; na południu od Kartageny, przez północne wybrzeże Ameryki Południowej do Trynidadu i Barbados. Na arkuszu widoczny odcisk płyty o wymiarach 58 x 65 cm. Napisy poza ramką mapy: dół, prawy róg - 

Atlantisches Meer und Caraibisches Meer

Stenger, Johann

około 1787 — 1802

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Żaglowce na morzu

ADV monogramista, szkoła holenderska

1610?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok 1 Lico

Kwiaciarki na nabrzeżu

Obraz

Magerer H.

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Sprzedaż ryb na nabrzeżu

Obraz

Magerer H.

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w granatowo-fioletowych tonach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w kolorach szaroseledynowym i jasnozielonym.

Klisze 2 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: marina - Ujęcie z przodu. Widok z góry na dwumasztową łodź żaglową typu feluka cumującą ze zwiniętymi żaglami przy brzegu Nilu. Na horyzoncie widoczny drugi brzeg rzeki.

Feluke am Nil (Am Nil) | Feluka na Nilu

pejzaż

Orlik, Emil

1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Topór z poroża jelenia szlachetnego - ujęcie z dołu; Toporek z poroża jelenia szlachetnego, wykonany z lewej tyki zrzutki średniej wielkości samca. Zachowana róża tworzy obuch. przy obuchu widoczne podstawy dwóch parostków. Owalny otwór na trzonek przewiercony został wiertarką łukową prostopadle do osi tyki, pomiędzy różą a nadoczniakiem. Ostrze uformowano skośnie w stosunku do głównej osi narzędzia. Powierzchnia toporka jest zdarta i zagładzona. Uszkodzona została także gąbczasta struktura wewnętrzna, a w otworach poroża zachowały się drobiny żwiru i piasku. Przy ostrzu widoczna ciemna plama powstała prawdopodobnie przez wylanie substancji konserwującej.

Topór

kultura Kongemose

9600 p.n.e. — 5400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mapa Oceanu Atlantyckiego - ujęcie z przodu; Mapa Oceanu Atlantyckiego kolorowana – ramka lawowana na żółto, wybrzeża na zielono i brzegi mórz na niebiesko. Poza ramką mapy napisy: na dole centralnie - 

Karte des Atlantischen Oceans | Mapa Oceanu Atlantyckiego

Schraembl, Franz Anton

1788

Muzeum Narodowe w Szczecinie

takla łososiowa z merkiem - Ujęcie ze skosu z lewej; Jednohaczykowa węda morska dryfująca służąca do połowu pojedynczych łososi znakowana merkiem FM.
Prezentowane narzędzie składa się z dużego, drewnianego pływaka (koby) i sznura oraz 7 pływaków - 2 wykonane z drewna i 5 z kory. Koba z lewej strony zakończona jest haczykiem z przynętą w postaci żywej rybki, której brak, obciążona jest stożkowatym ciężarkiem.

Takla łososiowa z merkiem

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ikona

Sobór Świętych

Ikona

Nieznane/ nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, nagi mężczyzna grający na lirze, siedzący na postumencie przykrytym tkaniną, widoczny z boku; dookoła mężczyzny siedzą zwierzęta: koza, kura, jeleń, u góry prawdopodobnie motyl.

Postać Orfeusza

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Odręczny list na pojedynczej czystej karcie. Treść na obu stronach. U dołu drugiej strony liczby dopisane ołówkiem.
Z treści: Mój Drogi! Rozumiem Twój ból i współczuję Ci, lecz niestety sprawa nie jest tak prosta, jak Ci się wydaje, bo Gł. G. nie jest moim prywatnym przedsiębiorstwem, a każdy wydatek jest kontrolowany i musi być należycie usprawiedliwiony. Z tego powodu jakkolwiek pragnąłbym Ci iść na rękę, to jest to dla mnie b. kłopotliwe, niewygodne. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-07-04

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kolaż - Kolaż - wykonany z elementów naklejanych i narysowanych, namalowanych - utrzymany w tonacji kolorystycznej: czerni i szarości, brązach, błękitach i granatch, fiolecie, zieleni. Przedstawienie chłopca (rysunek ołówkiem i kredką, podmalowany ekoliną), grającego na instrumencie dętym (flecie), siedzącego po prawej od drzewa (drzewo narysowane ołówkiem i kredką, konar podmalowany ekoliną; liście - elementy naklejone, najbardziej zewnętrzne - namalowane, niektóre w środku korony narysowane kredką). Chłopiec opiera się o drzewo plecami - widoczny prawym bokiem do widza; twarz w półprofilu. Nad drzewem widoczny jest wielki kilkubarwny ptak (element naklejony), ukazany bokiem, nad nim koło (element naklejony); po lewej od ptaka naklejony (częściowo pod naklejonym ptakiem) wycięty element niebiesko-granatowego papieru. Ptak ma w zakrzywionym dziobie i w pazurach jednej z nóg długi sznur (ołówek) z nanizanymi na niego okrągłymi elementami w kolorach czarnym (te niektóre rozmazane, niekiedy nawet w kształcie kleksów), granatowym i niebieskim (farba, kredka). Elementy te rozsypują się także u końców sznura i spadają w dół - głównie w stronę dziecka i jego instrumentu: nad instrumentem tworzy się z nich jakby linia; element znajdujący się najniżej - tuż przy instrumencie. U końca sznura po lewej drugi ptak, znacznie mniejszy (naklejony).

Legenda o pieśni

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kolaż - Praca w kolorach (różne odcienie) niebieskim, białym, czerwonym (także różowym), zielonym dwóch chłopców trzymających wielką żaglówkę z czerwonawym i czeroworóżowym żaglem (element naklejony). Rysunki chłopców i elementy żaglówki - naklejone, białe ręce chłopców obejmujących kadłub wyraźnie odbijają się dzięki nałożeniu ich na tło burty, zielono-niebieskiej (z elementami kory - narysowanymi brązową kredką). Górne części sylwetek chłopców na tle białego koła, dookoła niego tło niebieskie (farba; plamkowanie). Chłopcy - przedstawieni całopostaciowo; stopy widoczne jako cienie, nad kostkami linia oddzielająca część nóg w kolorze białym od stóp, w kolorze czerwonym (chłopcy stoją w wodzie). Przy ich nogach widoczne trzy małe jachty (z niebieskimi żaglami) i jedna łódka, po prawej, z dwoma gałęziami (narysowanymi brązową kredką). Gałęzie (pięć) znajdują się również poza łódką. Po lewej widoczny również bardzo mały niebiesko-brązowy pomost, przy nim solniczka z napisem SÓ[L]. Po prawej od chłopców kij z tabliczką na sznurku: MORZE POMPOWE

Admirałowie floty Morza Pompowego

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pokrycie wachlarza składanego, plisowanego (nie zamocowanego nigdy na żeberkach stelażu) wykonane z białej, koźlęcej skóry dekorowanej gwaszem. Dekorację stanowi nocny pejzaż ze sztafarzem – brzeg morza z latarnią, pływającymi po morzu łodziami a w dalszym planie wyspa z wulkanami, z dwoma podczas wybuchu

Pokrycie wachlarza

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

obręcz-nagolennik - Ujęcie z przodu; Nagolennik w formie masywnej owalnej, otwartej obręczy o przekroju kolistym, którego średnica zmniejsza się w stronę obydwu prosto ściętych końców. Powierzchnię obręczy zdobi pięć pasm ornamentu złożonego z grup poprzecznych kresek połączonych z kątami wsuwanymi. Całość tworzy motyw tzw. wilczych zębów. Zabytek pokrywa zielona szlachetna patyna.

Obręcz-nagolennik

krąg kultur mogiłowych

około 1500 p.n.e. — 1300 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 477 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd