treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Zanikanie obrazu I - ujęcie z przodu; Biała, świetlista, okrągła plama centralnie  umieszczona na czarnym tle. Wrażenie głębi tunelu  budują tony pośrednie od bieli do zróżnicowanej szarości, rozmytej, zamglonej  oraz kontrast gruzełkowatej, wyrazistej faktury budowanej z połączenia czerni z drobinkami światła. Okalający jasne pole pierścień stapia się z czernią prostokątnego tła.

Zanikanie obrazu I

Dąbrowska Wojciechowska, Danuta

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia z przedstawieniem kartki z kalendarza. Na białym tle czarne nadruki i odręczne napisy. W centrum wyeksponowana powiększoną czcionką cyfra 20, powyżej napis AUGUST, poniżej: SUNDAY |5.00. W dolnej części przedstawienia czarna prostokątna ramka, wewnątrz, w centrum wzdłuż górnej, krawędzi napis: NOTES | What did you find interesting today? | What has attracted your attention? | Please write it down. Thank you. W jej obrębie szereg odręcznych, częściowo nieczytelnych, adnotacji. Jedna z adnotacji poniżej ramki.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarna tekturowa plansza w układzie poziomym z siedmioma czarno-białymi fotografiami naklejonymi w dwóch rzędach. W rzędzie górnym cztery pionowe fotografie, w rzędzie dolnym trzy poziome. Fotografie dokumentują akcję Marii Michałowskiej przeprowadzoną w Galerii Demarco w Edynburgu pomiędzy 20 a 26 sierpnia 1972. Na poszczególnych siedmiu fotografiach prezentowana jest dokumentacja kolejnych siedmiu dni akcji. W dolnym lewym rogu planszy naklejony pasek papieru z napisem wykonanym na maszynie w brzemieniu: One week at Demarco Gallery - photographic registration.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Pożółkła kartka papieru z tekstem napisanym na maszynie naklejona na tekturkę. Autorski opis akcji zrealizowanej przez artystkę w Galerii Demarco w Edynburgu w dn. 20.08-26.08.1972. tekst napisany na maszynie czarną czcionką, tytuł w centrum wzdłuż górnej krawędzi czerwoną czcionką. Miejsca realizacji akcji w centrum u dołu strony czerwoną czcionką. Wzdłuż prawej krawędzi zabrudzenia w postaci dwóch pożołkłych plam. W lewym dolnym rogu zdarta wierzchnia warstwa papieru. We wszystkich narożnikach dziurki (ślady po montażu). Na rewersie w narożnikach ślady po taśmie montażowej.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kolaż; Love - Ujęcie z przodu. Na arkuszu szarego papieru pakowego poprzyklejane fotografie, kartki papieru, pomalowane, porysowane, popisane przez autora, z których większość wychodzi poza obszar podkładu. U góry na środku wysunieta znacząco poza obszar szarego papieru fotografia twarzy mężczyzny. Jej lewa strona ma nałożony czerwony filtr. Przy ustach dorysowany czarnym flamastrem dymek z napisem LOVE. Na czole mężczyzny fragment biało-czarnego zdjęcia dłoni, prawdopodobnie dziecięcej, odwróconej wewnętrzną stroną na przód; na górze, na środku metalowa śruba. Pod fotografią poprzerywany, podziurawiony plakat z sylwetką mężczyzny, porysowany kolorowymi pastelami z widocznymi śladami operowania ostrym narzędziem. Na nim naklejona widokówka z Pragi z dorysowaną czarną ramką o zaokrąglonych rogach i schematycznie przedstawionymi ptakami. Pod pocztówką na wydruku napis KNÍŽÁK z odręcznie dodanymi, czerwonymi oznakowaniami diakrytycznymi nad nazwiskiem oraz powyżej dopisane odręcznie - Milan. Pod plakatem z lewej kartka papieru z napisem KILL | YOURSELF | & | FLY ! obwiedziona nieregularną czarną ramką. U góry po lewej fotografia przebranej postaci performera z uniesionymi ramionami stojącego na samochodzie, a na niej biała koperta z odręcznym napisem: COLLAGE |

Love | Miłość

Knizak Milan

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja abstrakcyjna. Pionowa płaszczyzna podzielona diagonalnie na pół – od lewego górnego rogu do prawego dolnego – wstęgowym, rytmicznym układem horyzontalnych linii w kolorze kobaltowym przechodzącym w błękit z czarnym konturem w ich górnej części. Poziomy układ linii załamuje się łagodnie w górę (po lewej stronie pracy) i w dół (w prawej części) przed zetknięciem z diagonalem. Układ linii podwójny z użyciem skrótu perspektywicznego. W centrum obrazu dwie wstęgi przechodzą nieprzerwane przez cały obraz od lewej do prawej krawędzi.

20-68

Popiel Ludmiła

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Obraz pionowy I - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja reliefowa, monochromatyczna. Centralnie przez wysokość obrazu w pionie przebiega falista, smukła forma, przypominajaca pęknięcie. Nieco poniżej środka rozszerza się i wybrzusza, ukazując popękaną powierzchnię, po czym znów zwęża się i schodzi ku dolnej krawędzi pionowymi wypukłymi liniami. Z lewej i prawej strony fakturowe układy symetrycznych sfałdowanych prążkowań, nawiązujących do regularnie ustrukturyzowanych biologicznych komórek, w górze obrazu ukośnie wznoszą się, w dole opadają. Punkt ich zbiegu znajduje się poza krawędziami kompozycji, poniżej połowy szerokości obrazu. Całość polichromowana czernią.

Obraz pionowy

Rosołowicz Jerzy

1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zanikanie obrazu II - ujęcie z przodu; Fotografia zakomponowana pionowo z dominantą w centrum prostokąta. Na białym tle centralnie umieszczona czarna, zamglona, okrągła plama. Dookoła rozchodzą się promieniście pierścienie szarości, budują wrażenie głębi, iluzję przestrzenności, makrostrukturę materii.

Zanikanie obrazu II

Dąbrowska Wojciechowska, Danuta

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bez tytułu - ujęcie z przodu; Lightbox w układzie poziomym z nocnym przedstawieniem łąki. Na pierwszym planie, na prawo od osi postać stojącej na wprost widza, młodej, zakapturzonej kobiety, przed nią głowa byka. Kobieta trzyma byka za rogi. Jest ubrana w turkusowo-czarną bluzę. W tle, po lewej stronie, ciemnieje ściana lasu, niebo bezchmurne, rozjaśnione punktowo światłem gwiazd. Skrzynia lightboxu wykonana z drewna pomalowanego na szaro, od frontu wzmocniona metalowym kątownikiem pomalowanym na kolor grafitowy.

Bez tytułu

Królikowski, Konrad

2011

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja; Szukam indywidualności - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Na szarej tekturowej tablicy kilkanaście poziomych rzędów naklejonych nowych zapałek. Ponad nimi napis wielkimi literami wykonany z czarnej folii samoprzylepnej: SZUKAM INDYWIDUALNOŚCI. Zapałki ułożone ciasno jedna przy drugiej, dominują zapałki o standardowych wymiarach i wyglądzie. Gdzieniegdzie w rzędach zapałek pojawiają się zapałki o wykraczającym poza normę wyglądzie - dłuższe, grubsze, uszkodzone, podwójne. Narożniki i krawędzie tektury z licznymi śladami nakłuć pomontażowych.

Szukam indywidualności

Ciesielski, Andrzej

1997 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozytywny negatyw, negatywny pozytyw - ujęcie z przodu; Dyptyk złożony z dwóch czarno-białych fotografii oprawionych na dibondzie pod pleksi. W lewej części dyptyku sylwetka białego pływającego po jeziorze łabędzia. Z prawej strony czarny łabędź w tym samym układzie i scenerii. W obu częściach dyptyku, wzdłuż pionowych krawędzi widoczna perforacja kliszy fotograficznej.

Pozytywny negatyw, negatywny pozytyw

2012

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stoczniowiec cz. 1 - Ujęcie z przodu. Błękitny flakon z metalową czworoboczną nakrętką wraz z opakowaniem - metalowym prostopadłościennym pojemnikiem z wieczkiem, które przykręcane jest śrubą o główce w kształcie poziomego prostopadłościanu. U podstawy pojemnika, na jego przeciwległych ściankach, dwa pionowe, owalne otwory.

Stoczniowiec cz. 1 

Skąpski Łukasz

2015

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie części środkowej. Kompozycja w formie wydłużonego prostokąta złożonego z trzech obrazów zmontowanych w jedną całość. Środkowy, prostokątny element pomalowany na czarno z czarnym, błyszczącym majuskułowym napisem FANATICISM. Części boczne kwadratowe z nadrukowanymi na płótno reprodukcjami dłoni Chrystusa ze sceny Ukrzyżowania autorstwa Matthiasa Grünewalda (Ołtarz z Isenheim).

Ukrzyżowanie II

Kuskowski Kamil

2001

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; W pracowni Apellesa XIII - Ujęcie z przodu na białym tle. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona z góry, ciemniejsza u dołu. Na porysowanej i poplamionej podłodze z płytek pcv leży podłużny obiekt, ujęty z góry pod kątem. Jego lewy koniec przesunięty jest nieznacznie w kierunku pierwszego planu. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew, ułożonych jedna na drugiej i z płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. W prawej części kadru ledwo widoczny, rozmazany w wyniku długiego naświetlania kliszy, zarys skulonej postaci, opierającej się szeroko rozstawionymi rękoma o podłogę.

W pracowni Apellesa XIII

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; W pracowni Apellesa XII - Ujęcie z przodu na białym tle. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona od góry, ciemniejsza u dołu z punktem ostrości na dalszym planie. Na podłodze z płytek pcv leży obiekt w kształcie litery T, ujęty z góry, pod kątem, z częścią horyzontalną lekko przekręconą ku prawej, dolnej części kadru. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew i płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. Część horyzontalna obiektu jest zdecydowanie ostrzejsza, lepiej widoczna od części wertykalnej, niewyraźnej i rozmazanej. Na porysowanej podłodze wyróżniają się koliste czarne linie.

W pracowni Apellesa XII

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; W pracowni Apellesa XI - Ujecie z przodu bez tła. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona od góry, ciemniejąca u dołu. Na podłodze z płytek pcv leży obiekt w kształcie litery T, ujęty z góry, pod kątem, z częścią horyzontalną lekko przekręconą ku prawej dolnej części kadru. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew i płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. Na końcu wiązki listew ułożonych wertykalnie, schodzących do lewego dolnego rogu pracy, wystają wyraźnie kawałki płótna. Podłoga ciemnoszara, poprzecierana, porysowana gdzieniegdzie czarnymi neregularnymi liniami.

W pracowni Apellesa XI

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia - Ujęcie z przodu. Czarno-biała fotografia abstrakcyjna zakomponowana poziomo. Jasne, nieregularne i nieostre horyzontalne struktury, zintensyfikowane w lewej górnej częsci pracy, rozświetlają czarne tło. Tworzą dynamiczną siatkę punktów i rozmytych płaszczyzn światła, które zmniejszają się i zanikają schodząc łagodnie w dół ku prawej krawędzi pracy.

Bez tytułu

Mikołajczyk Antoni ur.1939

1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Bez tytułu

Mikołajczyk Antoni

około 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Neon wykonany ze szklanych rurek świecących na czerwono układający się w zarys mapy Polski.

Przyszłość nie jest tym czym kiedyś była

neon

Hubert Czerepok

2015

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 20 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd