treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Tetyda kąpiąca Achillesa w Styksie

Rubens Peter Paul kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Śmierć Dydony

szkoła flamandzka

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Śmierć Seneki

Rubens Peter Paul szkoła

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Walka jeźdzców z tygrysami

Rubens Peter Paul naśladownictwo

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Ostatnia wieczerza

Rubens Peter Paul naśladownictwo

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Pepin i Św. Bega

Rubens Peter Paul kopia

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, nagi, umięśniony mężczyzna stojący przodem, oparty o maczugę, na której wisi skóra lwa.

Postać Herkulesa [Herakles Farnezyjski]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Caritas Romana; Cymon i Pero - ujęcie z przodu; Obraz w układzie pionowym przedstawiający młodą kobietę przytulającą do piersi starca osadzonego w więzieniu, będący ilustracją historii o Cymonie i Pero.
Snop światła padającego z prawej strony pola obrazowego wydobywa z ciemności ukazaną w półpostaci młodą, jasnowłosą kobietę, ubraną w strój składający się ze szmaragdowo-niebieskiej spódnicy, białej koszuli o suto marszczonych rękawach i głęboko wyciętego miedziano-brązowego stanika, odsłaniającego ramiona i biust. Całość stroju dopełnia złocisty, połyskujący szal. Kobieta obejmuje troskliwie brodatego starca w czerwonej szacie i przytula jego głowę do piersi, spoglądając z niepokojem za siebie, w stronę źródła światła. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczny jest kamienny blok z przykutym do niego łańcuchem. Postaci kobiety i starca tworzą układ diagonalny. Wąski kadr, jednolite, ciemne tło i sposób operowania światłem skupiają uwagę widza na twarzach i relacjach między bohaterami sceny.

Caritas Romana

Cymon i Pero,

malarz z kręgu Akademii św. Łukasza

około 1626 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Putta z girlandą owoców

Rubens Peter Paul kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 23 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd