treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Fotografia kolorowa. Na szarym tle w pionowym kadrze ustawiona cegła o nieregularnym kształcie w kolorze brunatnym. Widoczny przód i częściowo prawa boczna ścianka. Kształtem przypomina krzyż. Górna część uformowana jest w zarys przypominający gruszkę albo zaokrąglony, zwężający się do góry liść z parą małych wypustek u podstawy i noskiem na czubku. Cała powierzchnia cegły widocznie porowata, bardzo nierówna, z dużym zagłębieniem w środkowej części. Na bocznej ściance, pod poziomym ramieniem cegły widoczny fragment naklejonej białej, prostokątnej etykiety z częściowo czytelnym muzealnym numerem inwentarzowym obiektu.

Profilowana cegła żebrowa

nieznany

XIV wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na szarym tle w pionowym kadrze ułożona cegła o nieregularnym kształcie w kolorze brunatnym. Widok na wprost. Kształtem przypomina krzyż. Górna część uformowana jest w zarys przypominający gruszkę albo zaokrąglony, zwężający się do góry liść z parą małych wypustek u podstawy i noskiem na czubku. Cała powierzchnia cegły widocznie porowata. W dolnej części i na krawędziach uszkodzenia.

Profilowana cegła żebrowa

nieznany

XIV wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Widok Bramy Krakowskiej od strony placu Łokietka. Na pierwszym planie brukowana nawierzchnia. W dalszej perspektywie zabytkowa brama miejska z wieżą. Gmach otynkowany. Przedbramie wysunięte w stronę Krakowskiego Przedmieścia z dwoma przyporami po bokach, zwieńczone trzema symetrycznie rozmieszczonymi półokrągłymi wieżyczkami i blankowaniem. Nad przejściem bramnym rząd czterech ostrołukowych okien. W centrum rama z obrazem Matki Boskiej. Wyżej czteroboczna kondygnacja z dwoma rzędami kwadratowych uchylnych okien. Nad nimi galeria z żelazną balustradą dookoła wieży. Pośrodku galerii drzwi prowadzące do wnętrza. Nad nimi tabliczka z temperaturą oraz zegar wieżowy w ośmiobocznej partii. Nad zegarem ostrołukowe okna w każdej ze ścian ośmioboku. Powyżej kopuła zwieńczona monogramem Stanisława Augusta Poniatowskiego. Po prawej stronie fotografii widoczne trzy ustawione rzędem w kierunku Bramy dorożki na postoju. Jedna z nich zaprzężona w konia o białym umaszczeniu. Z lewej strony dorożka stojąca bokiem do dwupiętrowej kamienicy przylegającej do Bramy Krakowskiej. Na placu grupy przechodniów. Po prawej dwa skrzydła dawnego Hotelu Centralnego. Elewacje budynków przysłonięte częściowo zielenią. Od frontu szyldy reklamowe. Na przyporze po lewej stronie przyklejone afisze oraz umocowana latarnia z oszklonym kloszem. Na przyporze po prawej stronie pionowo do poziomu placu podwieszony szyld (?) zwisający w dół. Widoczne odpadające fragmenty tynku na Bramie Krakowskiej.
 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. Układ w pionie. Wzdłuż lewej krawędzi w l. g. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). Dodatkowo odręczne opisy informujące o historii ob

Brama Krakowska

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

zespół rzeźb; Zmierzch królów - ujęcie z przodu; Zespół surrealistycznych antropomorficznych i zoomorficznych figur o ceglasto-szarej barwie, od lewej:
a) Postać męska o zwartych nogach, uniesionych w górę, zgiętych w łokciach ramionach. Sterczące nakrycie głowy, spodnie bufiaste na biodrach, na nogach poprzecznie nałożone paski gliny. Na torsie i szyi ryty.
b) Jeździec na koniu bez nóg. Szeroko rozstawione ręce, wsparte dłońmi o biodra, w lewej sterczący w górę miecz. Głowa mała na długiej szyi, na szyi kryza. Na torsie rytem zaznaczone łuski pancerza. W stosunku do postaci koń mały, schematycznie potraktowany.
c) Ogólnie potraktowanej stojącej na postumencie postaci kobiecej. Głowa odchylona w prawo, w tył, tors w lewo, fragmentarycznie zaznaczony. Od bioder draperie fałd spódnicy. Po prawej, przy postaci pionowa forma połączona trzema poziomymi trzpieniami z postacią. Na wysokości torsu postaci forma nieco powiększa się i łączy z postacią.
d) Skręcona spiralnie, wysmukła postać kobieca o tektonicznej formie. Twarz pociągła, na głowie duży, płaski beret. Na grubej szyi rytmiczne krążki. Prawe ramię opuszczone ukośnie w dół, w ręce wachlarz. Na ramieniu trzy czarne krążki. Na podstawie 4 

Zmierzch królów

zespół rzeźb

Lewiński, Sławomir

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wilki kominkowe

Wilki Kominkowe

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 34 obiektów

Kolekcje

17

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd