treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: koronki

Liczba wyników: 48

Obiekty

30
E/11633/ML - Spódnica z wełenki ciemnofioletowej, wszyta w pasek. Zszyta z 4 brytów. Wykończona czarną szczoteczką, powyżej pas (szer. 17 cm) tiulowej czarnej koronki o stylizowanym ornamencie roślinnym.

Spódnica

nieznany

1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Anny Marii Rubach - ujęcie z przodu; Młoda kobieta o szczupłej jasnej twarzy, ukazana w ujęciu do kolan, stoi z prawą ręką wspartą na stoliku przykrytym czerwoną tkaniną. W lewej ręce, zgiętej w łokciu, trzyma haftowane, obszyte koronką rękawiczki. Ubrana jest w suknię z czarnej tkaniny w fakturowe wzory składającą się ze spódnicy o charakterystycznym kształcie odwróconej litery U oraz obcisłego, zabudowanego pod szyję stanika. Rozcięte, sięgające łokci rękawy sukni wierzchniej odsłaniają ozdobne rękawy sukni spodniej, uszyte z kontrastującej z czernią srebrzystej tkaniny, ukośnie nacinanej i gęsto naszywanej złotą pasmanterią. Przód stanika zdobiony jest szerokim złotym galonem. Mankiety sukni obszyte zostały szeroką, misternie wykonaną koronką igłową typu reticella. Podobna koronka zdobi podwójną, miękko układająca się krezę oraz czepiec. Kreza częściowo przysłania zawinięty kilkakrotnie wokół szyi sznur dużych pereł. Głównym elementem biżuteryjnym stroju jest poczwórny złoty łańcuch z dużych, naprzemiennie profilowanych i skręcanych ogniw, spięty pośrodku. Zawieszono na nim okrągły, złoty medal w zdobionej perłami ażurowej oprawie, z popiersiem kobiety w kapeluszu i z krezą wokół szyi. Od medalionu łańcuch spływa w dół, poniżej talii, na nim podwieszona jest okazała złota moneta – siedemnastowieczny portugał, z równoramiennym krzyżem na rewersie i widocznym fragmentem inskrypcji: „[…] MINVS PORTIGISE […] ANNO 16 [...]”. Nadgarstki Anny Marii zdobi para złotych bransolet zbudowanych z prostokątnych plakietek wypełnionych renesansowym ornamentem, połączonych parami łańcuszków o splocie pancerzowym. Pierścienie są widoczne na kciuku i małym palcu prawej dłoni oraz wskazującym, serdecznym i małym lewej. W górnej partii pola obrazowego wyobrażono schematycznie oliwkową kotarę tworzącą wewnętrzną ramę obrazu. Na ciemnym tle po lewej stronie umieszczono herb z parą czarnych jodeł (?) na srebrnym tle. Przy klejnocie umieszczono inicjały: „A.M.” po lewej stronie, „S.” po prawej, a pod herbem datę „1631” oraz wiek portretowanej (34 lata).

Portret Anny Marii Rubach

nieznany malarz pomorski

1631

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret kobiecy - ujęcie z przodu; Na zróżnicowanym tonalnie, ciemnozielonym, złamanym szarością tle półpostać pogodnej, spoglądającej w dal starszej kobiety. Postać ubrana jest w ciemnoszarą suknię z białym, koronkowym kołnierzykiem i czerwonym żabotem. Na gładko uczesanych włosach znajduje się czepek z białej koronki z dekoracyjnie upiętą wstążką w czerwono-niebieską kratkę. Obraz, malowany precyzyjnie, gładko, z dbałością o zachowanie szczegółów, stanowi kostiumologiczne świadectwo epoki.

Portret kobiety

portret kobiecy

Ernecke, Hermann

1852

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła holenderska

1. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła flamandzka

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Reprezentacyjny portret młodzieńca w ciemnej zbroi, w ujęciu do wysokości bioder. Stoi prawym bokiem, lewą rękę trzymając na biodrze, w prawej trzyma laskę marszałka. Na głowie ma ciemną, bujną perukę, której pukle spływają na ramiona pancerza, pod szyją przewiązany koronkowy szal. Za jego plecami widać kłęby dymu i czerwoną, ognistą poświatę na niebie. W głębi majaczą niewyraźnie postacie walczących jeźdźców. Na pierwszym planie, zza lewego rogu obrazu wystaje fragment leżącego na podorędziu hełmu z zamkniętą przyłbicą.

Marszałek Francji (Jakub Sobieski ?) - portret

szkoła francuska

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 30 obiektów

Kolekcje

18

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd