treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: malarstwo współczesne

Liczba wyników: 37

Obiekty

31
Obraz - ujęcie z przodu; Obraz złożony z 2 równych części połączonych metalowymi zawiasami pod kątem prostym. Górna część przedstawia szkicowy zarys kosza plażowego usytuowany na pierwszym planie po prawej stronie obrazu na tle linii horyzontu. Barwy pastelowe, błękitne, białe, ugrowe. Dolną część wypełnia głównie żółta płaszczyzna, na niej leżące dwie postaci zarysowane konturowo. Jedna z nich leży bokiem, druga na brzuchu ma kąpielówki w niebieskie paski. Prawą stronę obrazu zajmuje siedząca sylwetka kobiety, z ciemnymi włosam, jej głowa zwrócona jest w bok, jakby patrzyła poza obraz. Jej figura obrysowana różową farbą, część ciała (nogi i brzuch) zamalowana na jasnobrązowo, częśc (twarz, ramiona, dekold) na jasnoróżowy kolor. Siedzi ze zgiętymi nogami na białym kocu lub ręczniku.

Mały świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Agresja IV - ujęcie z przodu;Kompozycja diagonalna w układzie poziomym. Z lewej części zwarte formy czerni – jedna na drugiej, piętrzące się, obniżone przy dolnym, prawym narożu. Formy brył namalowane fakturowo, szerokim pędzlem, którego dukt jest wyraźnie zaznaczony, przeciwstawiają się w większości monochromatycznej ugrowej przestrzeni tła dominującej w prawym, górnym narożu – w przeciwległym zaś jedynie zasygnalizowanej. W centrum, na styku czarnych form i ugru pojawiają się jaśniejsze, dynamiczne, świetliste przetarcia.

Agresja IV

Jurkiewicz, Zdzisław

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przestrzeń XII b - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. Od góry z prawej strony obrazu, wypełniający ponad jedną czwartą pracy trzy czerwonopomarańczowe, obłe formy opadające w dół, zapętlające się coraz bardziej przechodząc do szaro-białego kłębowiska kłączy zwężających się ku lewej krawędzi obrazu. Niesygnowany.

Przestrzeń XII b

Jarodzki, Konrad

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz; Dzieło wizualne - ujęcie z przodu; Poziomy obraz, podzielony niesymetrycznie, ostrym przecięciem, na dwie części - większa z lewej strony to niebieska, gladka płaszyzna, druga, po prawej stronie, jest plaską jednolitą białą plamą. Na niebieskim tle w górnej, lewej ćwiartce obrazu widzimy z lotu ptaka dziecko zanurzone do ramion w wodzie utrzymujące się na powierzchni trzymając się kolrowych rurek/pianek basenowych.

Bez tytułu

Szeszycka, Katarzyna

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz

Martwy język

obraz

Krygier, Monika

2002

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Kolorowa, dynamiczna kompozycja w poziomie, przedstawiające ruchliwe rondo i skrzyżowanie wielopasmowych ulic z gąszczem pojazdów oraz tłumem ludzi poruszających się pośród lokali usługowo-handlowych, na chodnikach, na schodach na kładkę i z kładki dla pieszych nad ulicami.

Ulice przedzielone są pasami zieleni z kwiatami, na jednym z nich w centrum obrazu, pomiędzy dwoma latarniami ulicznymi rośnie palma. Nad nią zielone znaki drogowe, wszędzie pełno szyldów sklepowych. Po lewej stronie obrazu stacja benzynowa Shell, niedaleko budka z coca-colą i przystanek autobusowy. Z lewej strony jakby duże, ruchliwe centrum handlowe Safari Point Haus. Na ulicach tłoczą się samochody osobowe, busy, ciężarówki i motocykle. Obraz pełen drobnych detali, wibrujący barwami i życiem miasta.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia na pierwszym planie duży budynek z licznymi loggiami i tarasami, na których znajdują się sylwetki ludzkie w różnych sytuacjach. Na szczycie fasady budynku napis: USAFIRI BUILDING; na jego dachu antena satelitarna. Za budynkiem widać ulice z samochodami oraz zielony skwer miejski, na którym stoi statua z globusem na szczycie. Z lewej strony port lotniczy z wieżą kontrolną, samolotami, budynkami z napisem International Departures oraz Terminal 3, pomiędzy którymi stoi fontanna. W centrum na drugim planie kolejne budynki lotniska – Cargo i inne. Z prawej strony obrazu w jego górnej połowie widać przystań jachtową i zacumowane dwa duże statki pasażerskie. W tle, po prawej zielone tereny rekreacyjne przy plaży z biało-czerwonymi parasolkami i palmami rosnącymi wzdłuż linii brzegowej. Po lewej, na wzniesieniu biały budynek z kopułą i wieżą przypominającą latarnię morską.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 31 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd