treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
misa do zawieszania - Ujęcie wnętrza misy. Misa o dwustożkowatym brzuścu, przechodzącym w niską cylindryczną szyjkę z dwoma prostokątnymi uchami przy krawędzi. Dno naczynia uformowane jest kuliście, jego podstawa zaznaczona jest pojedynczym motywem koncentrycznych okręgów wykonynych w formie plastycznych żeberek. Jest to zarazem punkt centralny całej dekoracji dolnej części naczynia, poniżej załomu brzuśca. Punkt centralny wpisany jest w cztery okręgi. Pierwszy, najmniejszy tworzy wybijany motyw promienisty. Drugi, to podwójne pasmo wybijanych punktów a między nimi pasmo ryte złożone z dwóch linii, połączonych drobnymi ukośnymi nacięciami. Trzeci okrąg składa się ośmiu kolistych koncentrycznych żeberek, analogicznych do żeberek w punkcie centralnym naczynia, ale mniejszych. Ostatni okrąg tworzy potrójne żebrowanie przy krawędzi załomu brzuśca naczynia, połączone z łukowatymi festonami rytymi i wybijanymi. Górną część brzuśca zdobi natomiast linia falista (zygzakowa), także punktowana.

Misa do zawieszania

kultura nordyjska

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tarcza wojenna - Ujęcie zprzodu; Drewniana, prostokątna, bogato zdobiona tarcza z centralnie rozmieszczonym motywem motyla.

Tarcza wojenna

nieznany

1900 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zapinka brązowa ze złotymi aplikacjami - ujęcie ze skosu od przodu z prawej; Zapinka wykonana z brązu pokryta na kabłąku i grzebykach aplikacjami z repusowanej złotej folii. Zapinka posiada płaski kabłąk zakończony szerokim półkolistym grzebykiem. Drugi analogiczny, większy grzebyk znajduje się bezpośrednio nad kapturkiem zakrywającym sprężynkę. Elementy te pokryto złotą blachą zdobioną gęstym repusowanym ornamentem w postaci: drobnych gęstych fal – na kabłąku i obu grzebykach oraz dwóch równoległych zygzaków – na kapturku.

Fibula zdobiona aplikacjami

nieznany

150 — 200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Waza typu IV (Wołągiewicz) - ujęcie z tyłu; Naczynie ceramiczne (waza) barwy ciemno brunatnej o chropowaconej części dolnej i wygładzanej górnej partii. Waza ma dwa przewężone ucha. Na brzuścu zdobiona chropowaconymi pasami w układzie podwójnego zygzaka. Wysokość wazy wynosi 19,8 cm, średnica brzuśca 22 cm, a średnica wylewu 21 cm.

Waza typu IV (Wołągiewicz)

kultura wielbarska

150 — 200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

instrument muzyczny, atrybut szamana - Ujęcie z przodu. Grzechotka wykonana z tykwy o owalnym kształcie, przy potrząsaniu wydaje charakterystyczny dźwięk. Zdobiona wzorami geometrycznymi – zygzakami i linią oraz bawełną. Uchwyt drewniany zakończony dwoma wyrzeźbionymi postaciami ludzkimi zwróconymi do siebie plecami. Górna część ozdobiona czerwonymi piórami dzięcioła.

Maraka szamańska; grzechotka

nieznany

około 1987

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pojemnik, kosz - Ujęcie z boku. Kosz z pokrywką o prostokątnym kształcie i lekko zaokrąglonym brzuścu. Bogato zdobiony dwukolorowymi wzorami geometrycznymi.

Kosz z pokrywą

nieznany

około 1941 — 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pojemnik, naczynie - Uięcie z boku. Duże, malowane i bogato zdobione wzorami geometrycznymi naczynie gliniane. Wnętrze i dno pokryto odcieniem brązowym, brzusiec i wylew – kolorem beżowym. Na brzuścu zaznaczono charakterystyczne wzory w postaci grubych, łamanych, brązowych i czerwonych linii.

Naczynie do przechowywania wody i masato

nieznany

około 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwuczęściowy naszyjnik obręczowy - Ujęcie z góry przodu naszyjnika. Zapinany haczykami naszyjnik z brązu, złożony z dwóch obręczy, zdobiony poprzecznym żebrowaniem oraz motywem zygzaka.

Dwuczęściowy naszyjnik obręczowy

kultura nordyjska

około 1000 p.n.e. — 900 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Brzytwa półksiężycowata - Ujęcie z przodu. Okazała brzytwa półksiężycowata wykonana z szerokiej, złocistej blachy brązowej z zagiętymi końcami i dwoma niewielkimi otworami w miejscach zagięć. Powierzchnia po obu stronach, na tych samych wysokościach, ozdobiona jest motywem zygzaka i poziomą linią. Ornament wykonano tzw. ściegiem wibracyjnym (tremolowym), złożonym z drobniutkich zygzakowatych kreseczek.

Brzytwa półksiężycowata

kultura nordyjska

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 12 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd