treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok 2

Arkebuz z zamkiem kołkowym

Arkebuz

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

klamra od pendentu - Ujęcie z przodu. Rama klamry zbudowana z dwóch przedzielonych gładkim trzpieniem części, które w zewnętrznym obrysie mają kształt łuku w ośli grzbiet, a od wewnątrz łuku koszowego. Przednie i boczne ścianki ramy zdobione są rytym, niellowanym ornamentem. U dołu gładkie, okrągłe uszko, mocowane poprzecznie.

Klamra od pendentu

Blanke, Egidius

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zapinka pendentu, księcia Kazimierza VI/IX (1557-1605) - Ujęcie z przodu. Zapinka służąca do łączenia pendentu z pasem. Dolna część o migdałowym kształcie, zakończonym łukiem w ośli grzbiet, w górnej partii dwa szerokie półwałki oraz jeden mały, wąski, nad którym ozdobnie ukształtowany haczyk. Zapinka w całości pokryta jest grawerowaną, niellowaną dekoracją z motywem ptaka wśród wici roślinnej, stylizowanych kwiatów i ornamentów ciągłych. W dolnej części zapinki mały okrągły otwór na nit.

Zapinka pendentu, księcia Kazimierza VI/IX (1557-1605)

Blanke, Egidius

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Adama Rubacha - ujęcie z przodu; Portret mężczyzny w ujęciu do kolan w dworskim stroju z czarnej tkaniny z koronkowymi mankietami i kołnierzem, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera.
Mężczyzna w sile wieku, z rudą brodą i wąsami ukazany został w ujęciu do kolan, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera. Odziany jest w strój charakterystyczny dla dworskiej mody lat 20. i 30. XVII w. – obcisły wams z szeroką, wieloczęściową baskiną oraz podkreślające biodra bufiaste spodnie. Ubiór wykonany z czarnej tkaniny z floralnym wzorem zdobiony jest pasmanteryjnymi taśmami i guzami w tym samym kolorze. Szeroki wykładany kołnierz oraz mankiety wykończone są białą koronką igłową typu reticella. Na czerni kaftana efektownie prezentuje się potrójny złoty łańcuch o splocie pancerzowym, z medalionem portretowym w biżuteryjnej oprawie, a także złote okucia pasa i pendentu podtrzymującego rapier. Na lewej dłoni widoczne są pierścienie: na kciuku – duży sygnet w ośmiobocznej oprawie, a na palcu wskazującym – pierścień z płaskim, opalizującym, ośmiobocznym kamieniem oraz dwie obrączki.

Mężczyzna został sportretowany na tle złocistej, malowniczo udrapowanej tkaniny, obszytej szeroką złotą koronką z chwostami. Po lewej stronie widoczny jest fragment kwadratowego stołu przykrytego czerwoną tkaniną w proste złote wzory. Przy prawej krawędzi obrazu, w górnej części widnieje herb Rubachów z trzema trójlistnymi roślinami na niebieskim tle i trzema złotymi kłosami w klejnocie; przy nim inicjały: „A” po lewej stronie, „R.D.” po prawej.

Portret Adama Rubacha

nieznany malarz pomorski

1634

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mt/399/ML - Kubek koniczny, wylew lekko wywinięty, wokół dna płaska karbowana kryza, płaszcz zdobiony wzorem repusowanym i rytowanym.  Kompozycja ujęta  u góry ornamentalnym fryzem i wężykiem, u dołu wężykiem i gładkim paskiem, podzielona na dwa pola pionowo skomponowanymi ornamentami rocaille z kratką. W jednym polu stoją dwaj mężczyźni zwróceni ku sobie w scenie rozmowy. Twarze z brodą i wąsami, nas głowach kapelusze z piórami, ubrani w kaftany z bufiastymi rękawami i szerokimi kołnierzami, spodnie do kolan i niskie buty. Jeden opiera się na drzewcu lancy, drugi wznosi do góry prawą rękę, lewą opierając na przypasanym rapierze. W drugim polu trzeci mężczyzna podobnie ubrany - ale w wysokich butach z szerokimi cholewami - idzie niosąc na ramieniu halabardę. Obok postaci schematycznie przedstawiona roślinność sugeruje, że sceny rozgrywają się w pejzażu. 
Na spodzie wężyk probierczy i punce ze znakami:
-  znak miasta Norrköping
-  znak złotnika

Kubek

Berg, Pettersson Johan

1735 — 1746

Muzeum Narodowe w Lublinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z góry przodu klejnotu. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talar - Ujęcie awersu. Na awersie monety półpostać władcy w prawo dzieląca datę 16 - 04, napis w otoku i znak mincerski.

Talar

Johann Rees

1605

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dukat; Moneta ze stojącym księciem Bogusławem XIV na awersie i wielkim herbem pomorskim na rewersie - Ujęcie awersu. Awers: stojąca postać księcia w zbroi w półprofilu w prawo. W otoku tytulatura. Na dole przedzielone postacią księcia inicjały V - B.

Dukat

Bütkow, Ulryk

1635

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 12 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd