treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rzeźba - 

Rzeźba - "Tryptyk oświęcimski"

Kołacz, Edward

2. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/666/ML - Tryptyk złożony z trzech scen:

Tryptyk Polska (Ślepcy, Świt, Przebudzenie)

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1917

Muzeum Narodowe w Lublinie

Palimpsest - ujęcie z przodu; Tryptyk malarski wykonany na trzech oryginalnych, czarnych tablicach szkolnych. Układ tablic pionowy. Tablice z płyty pilśniowej w drewnianych ramach. Powierzchnia tablic silnie spękana. Na każdej z trzech tablic wizerunek czarnego, dziewczęcego fartucha szkolnego bez rękawów wypełniający 3/4 powierzchni kompozycji.

Palimpsest

Nowicka-Grochal, Hanna

1988

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ikona Deesis w wariancie podstawowym, z wizerunkami Chrystusa Pantokratora na środkowym oraz Bogurodzicy i Jana Chrzciciela na bocznych skrzydłach tryptyku; po złożeniu na licu Krzyż Golgocki w otoczeniu symboli Ewangelistów; inskrypcje cyrylickie opisujące postacie i przedstawienie: Pantokratora

Deesis

Ikona

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Bogurodzica Radość Strapionych

ikona składnia

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona odlewana z mosiądzu i cyzelowana; cztery narożne otwory w obrębie bordiury pola kompozycyjnego; w zwieńczeniu zawieszka ozdobiona rozetą

Deesis

Ikona

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona odlewana z mosiądzu i cyzelowana; cztery narożne otwory w obrębie bordiury pola kompozycyjnego; w zwieńczeniu zawieszka ozdobiona rozetą

Deesis

Ikona

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

tłok pieczętny - Ujęcie z przodu; Polichromowana i złocona figura stojącej postaci, zwróconej w trzech czwartych w prawo, przedstawia starszego mężczyznę ubranego w albę z humerałem, skrzyżowaną na piersi stułę przewiązaną paskiem cingulum oraz długą, złoconą kapę z ozdobną bordiurą i frędzlami. Prawa poła płaszcza zawinięta pod prawe ramię układa się z przodu figury po przekątnej, powierzchnią zmarszczoną w kilka fałd o wysokich grzbietach. Szeroką twarz o wysokim czole patrzącą w dal w zamyśleniu otacza gęsta fryzura półdługich włosów i rozłożystej brody. Lewa dłoń świętego unosiona na wysokości piersi, zwrócona jest wnętrzem do widza. Tył rzeźby płaski, charakterystyczny dla rzeźby przyściennej. Nos, prawa dłoń oraz palce lewej – zniszczone. Dekoracja kołeczkowa bordiury kapy zachowana szczątkowo. Podstawa rzeźby uszkodzona.

Święty Piotr

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

1520 — 1530

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 43 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd