treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kanon

Obiekty

116
Emaliowana miska z boku, z przedstawieniem lwów na zewnętrznych ściankach.

Miska z przedstawieniem koni i lwów Fo

1368 — 1643

Muzeum Okręgowe w Toruniu

lico obrazu

Męczeństwo św. Wawrzyńca

Bandinelli Bartolommeo zw. Baccio wg

poł. XVI?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać o bladej cerze, krasnych ustach i polikach. Tułów i spojrzenie czarnych, dużych oczu ujęte frontalnie. Głowa zwrócona lekko w prawo. Jest w sukni ze złotym haftem i rękawem zdobionym kokardą. Drugą rękę zasłania drapowany płaszcz. Jasne włosy upięte są z przedziałkiem po środku.

Portret damy

nieznany

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

W drodze do okopu

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

N/382/ML - AV. Popiersie króla w profilu w prawo, z odkrytą głową, z orderem Złotego Runa na szyi. W otoku napis rozdzielony na górze i dole przez wizerunek:
AUGUSTUS III D . G . - REX POLONIARUM
Sygnatura: WERMUTH . F .

RV. Stół z łańcuchem i zwieszającą odznaką orderu Orła Białego. W otoku napis:
DE REGE ET REPUBLICA BENE MERENTIBUS .
Na dole w odcinku data:
MDCCLXII . / 3.AUG.

Na święto orderowe orderu Orła Białego

Wermuth, Christian Sigmund

1762

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/367/ML - Rzeźba w glinie przedstawiająca Chrystusa Ukrzyżowanego. Głowa schylona lekko w prawa stronę. Ciało nagie. Nogi podkulone i przebite żelaznym gwoździem. Glina wypalona.

Chrystus Ukrzyżowany

Bień, Paweł

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kapitel z przedstawieniem łodygi passiflory - Ujęcie jednego boku. Kapitel blokowo-kielichowy, rozszerzający się ku górze, wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o trójkątnym profilu. Zwieńczenie w formie szerokiej czworobocznej płyty abakusa. Pomiędzy wałkiem i abakusem płaskorzeźbiona, wijąca się dookoła łodyga passiflory. Z niej wyrastają rozłożyste liście o palmetowym kształcie, akcentujące narożniki kapitela. Forma rośliny pełna, mięsista. Tło opracowane gładko. Drobne pęknięcia na powierzchni kamienia. Narożnik abakusa ukruszony. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Kapitel z przedstawieniem łodygi passiflory

nieznany

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret pana Chełmickiego. Postać w ujęciu do bioder, zwrócona w lewą stronę. Mężczyzna ubrany w biały żupan ze stojącym kołnierzem, ozdobionym spinką i czerwony kontusz z niebieskim, wysokim kołnierzem i niebiesko lamowanymi połami kontusza, układającymi się w wydłużony trójkąt. Kołnierzyk białej koszuli wyłożony jest na stójkę żupana, mankiety koszuli na brzeg jego rękawów. W pasie przewiązany pasem kontuszowym we wzór kwiatowy. W lewej ręce trzyma otwartą drewnianą tabakierkę, prawą, ozdobioną pierścieniem, sięga po tabakę. Twarz pełna, głowa podgolona, nos prosty, krótkie wąsy. Tło ciemne, neutralne z zarysowanym owalem.

Portret pana Chełmickiego

nieznany

1785 — 1790

Muzeum Narodowe w Lublinie

aureus - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem cesarza na awersie i boginią Salus karmiącą węża na rewersie. Na awersie popiersie cesarza w zbroi i paludamentum w prawo. W otoku tytulatura: IMP CEAS L - VERVS AVG. Wokół obwódka z liści laurowych.

Aureus

Lucjusz Werus, cesarz rzymski

162 — 163

Muzeum Narodowe w Szczecinie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie awersu. Moneta z popiersiem władcy w zbroi i z regaliami w prawo na awersie.

Talar

Jakub Jacobson van Emden czynny w latach 1616-1639

1629

Muzeum Narodowe w Szczecinie

donica ozdobna - Ujęcie z przodu; Kamionkowa donica z trzema dekoracyjnymi nóżkami, widoczne dwie z trzech, szkliwiona celadonem w jasnozielonym odcieniu. Ma kształt odwróconego, ściętego stożka. Jej nogi stylizowane są na łapy zwierzęce, zostały doklejone do wykonanego na kole garncarskim korpusu. Powierzchnia naczynia została ozdobiona wklęsło-wypukłym ornamentem reliefowym, podzielonym na trzy poziome strefy oddzielone dookolnie biegnącymi listwami. Górny i dolny pas wypełniono motywami roślinnymi – najprawdopodobniej peoniami, środkowa część natomiast składa się ze wzoru roślinnego (peonie) oraz wypukłych linii ułożonych w różnych sekwencjach, przedstawiających osiem podstawowych trygramów. Na ściankach widoczne ślady klejenia oraz drobne ubytki.

Donica ozdobna

nieznany

1501 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Neptun słowiański - ujęcie ze skosu z lewej; Stojąca na drewnianym postumencie postać brodatego mężczyzny w kontrapoście, potraktowana ogólnie, barwy ceglastej. Lewa ręka opuszczona w dół, prawa zgięta w łokciu przylega do pasa trzymając trójząb, wyryty na powierzchni gliny. Przy bokach bioder i nóg ażurowy ornament, sugerujący płaszcz lub pelerynę postaci z pasem o okrągłych ogniwach na wysokości obojczyka. Przez biodra luźno przewieszony pas owalnych ozdób. Podobne, mniejsze, okrągłe elementy doczepione do brody. Twarz o prostym nosie, dużych oczach, wąsach przy otwartych ustach, włosy zaznaczone w postaci prostej grzywki.

Neptun słowiański

Lewiński, Sławomir

między 1967 — 1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Figura Konfucjusza

1251 — 1300

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Ikona

Nie Opłakuj Mnie Matko [Chrystus w Grobie / Akra Tapeinosis]

Ikona

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Figura Konfucjusza

1251 — 1300

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Fragment aplikacji szaty kobiecej

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Ikona

Chrystus Pantokrator

Ikona

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona

Chrystus Pantokrator

Ikona

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona

Chrystus Pantokrator

ikona

krąg malarzy żółkiewskich

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona

Bogurodzica Hodigitria [Bogurodzica Hodigitria Trójręka]

Ikona

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Apollo - Ujęcie z przodu; obraz pionowy, ma białym jednolitym tle, centralnie, biało-czarny nadruk na płótnie zdjęcia sylwetki mężczyzny naśladującego rzeźbę

Apollo

Łukaszewicz, Aleksandra

2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz - ujęcie z przodu; Obraz złożony z 2 równych części połączonych metalowymi zawiasami pod kątem prostym. Górna część przedstawia szkicowy zarys kosza plażowego usytuowany na pierwszym planie po prawej stronie obrazu na tle linii horyzontu. Barwy pastelowe, błękitne, białe, ugrowe. Dolną część wypełnia głównie żółta płaszczyzna, na niej leżące dwie postaci zarysowane konturowo. Jedna z nich leży bokiem, druga na brzuchu ma kąpielówki w niebieskie paski. Prawą stronę obrazu zajmuje siedząca sylwetka kobiety, z ciemnymi włosam, jej głowa zwrócona jest w bok, jakby patrzyła poza obraz. Jej figura obrysowana różową farbą, część ciała (nogi i brzuch) zamalowana na jasnobrązowo, częśc (twarz, ramiona, dekold) na jasnoróżowy kolor. Siedzi ze zgiętymi nogami na białym kocu lub ręczniku.

Mały świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 116 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd