treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: głowy męskie

Obiekty

27
rysunek; głowy męskie - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego. Szkic trzech głów męskich i głowy czarnoskórego chłopca zostały swobodnie rozmieszczone na arkuszu. Są to studia przygotowawcze czterech postaci z prawej strony balkonu nad główną sceną fresku Uczta Antoniusza i Kleopatry (salon w Palazzo Labia, Wenecja). Głowa dziecięca ujęta z proflu jest szkicem do postaci służącego niosącego tacę. Pochylona głowa męska w wysokiej czapce, zwrócona w prawo, to szkic do figury muzyka z instrumentem wiolinowym pod brodą. Ascetyczna głowa w okularach, zwrócona w lewo, jest szkicem do postaci artysty trzymającego rulon z projektem i wskazującego na fryz powyżej. Rozmawia on z pochylonym mężczyzną oglądającym rozwinięty rulon, którego głowę przedstawia ostatni szkic. Wszystkie postaci przedstawione są w pełnym skupieniu, z przymarszczonymi brwiami. Szkic wykonany krótkimi dynamicznymi kreskami i zygzakami.

Studia czterech głów męskich

głowy męskie

Tiepolo, Giambattista

1744 — 1747

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/104/ML - Fragment popiersia starszego mężczyzny. Kompozycja przesunięta w lewo. Głowa 3/4 w prawo, schowana w ramionach. Z lewej strony wsparta na dłoni. Twarz o ostrych rysach okolona na wysokości obrzeża twarzy długą, nieco splątaną brodą. Oczy przymkniete, podkrążone, wokół zmarszczki. Brwi ściągnięte, o zdecydowanym łuku. U nasady nosa głębokie bruzdy. Nos długi, wąskie, zaciśnięte usta, ostro zarysowane wystające kości policzkowe. Ubrany w luźną szatę, na szyi fragment łańcucha.
sygn. p.d.: JM (monogram wiązany), p.g. ołówkiem 29.

Szkic głowy męskiej (typ Zygmunta Augusta)

Matejko, Jan

1852 — 1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa kobiety widoczna z prawego profilu, kobieta ma włosy upięte z tyłu, poniżej szyi widoczny fragment szaty

Popiersie Agrypiny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Czapka męska - ujęcie z przodu; Czapka męska. Wykonana z tkaniny wełnianej, samodziałowej tzn. na krosnach tkackich splotem skośnym, wzór układa się w paski: czerwony, zielony, granatowy, brązowy, przetykany białym). Czapka ma fason biretu (zbliżonego do nakryć głowy duchownych m.in.  luterańskich). Uszyta jest z  czterech kawałków tkaniny usztywnionych od spodu i zszytych w ten sposób, że kształt zbliżony jest do kwadratu. Na czubku czerwono-zielona pasmanteryjna kokarda płasko ułożona w formę gwiazdy. Otok o zbliżonym do koła obwodzie z granatowej, wełnianej tkaniny.

Czapka męska

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Sieniawski Adam Mikołaj ? (1666-1726) portret

malarz polski

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/572/ML - Czapka męska, okrągła z białej wełny. Na wierzchu czapki wzór okrągły z czerwonej i niebieskiej wełny na przemian wrabianej, bezpośrednio przy robocie. Taki sam wzór jest na ścianie bocznej, w dolnej części wzór geometryczny również z czerwonej i niebieskiej wełny.

Czapka "magierka"

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/2822/ML - Czapka rogatywka, wysoka z barankowy otokiem. Wierzch granatowy. Pod spodem popielata podszewka w żółte paski.

Czapka rogatywka

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas  jednostronny 
 Ornament:
głowy- asymetryczna kompozycja kwiatowa i motywem wstęgi 
wciąż pasa (środek )- poprzeczne pólka gładkie, niebieskie i srebrne z motywem wici roślinno- kwiatowej  i motywem wstęgi, na przemian
obrzeżenia - ornament wici roślinno kwiatowej  
kolor: niebieski- pólka, srebrzysty w tle głów i obrzeżenia, 
ornameny roślinne i wstęgi: zielony, brązowy, różowy

Pas kontuszowy

nieznany

1768 — 1778

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret młodego mężczyzny, w półpostaci, zwróconego 3/4 w prawo. Twarz owalna, oczy ciemne, spojrzenie wprost na widza, na głowie fantazyjny zawój z czerwonej materii. Ubrany w białą koszulę z falbanami przy rekawach i jasnobłękitny kaftan, brązowa peleryna (płaszcz ?) z lewego ramienia spływa przez prawą ręke na iluzyjnie malowaną ramę. W lewej dłoni trzyma pędzel, którym dotyka prawej. Tło brunatne, neutralne, po lewej widoczna sztaluga.

Portret nieznanego malarza

Kupecký, Jan

1700 — 1730

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ręcznik z samodziałowego płótna tkanego splotem prostym. Brzegi dolne, na szer. 14,5 cm, ozdobione ornamentem tkackim zw. pereborami. Ułożony pasowo, złożone z motywów geometrycznych w postaci rombów, kształtów litery X oraz drobnych prążków, w kolorze niebieskim, pomarańczowym i czerwonym.

Ręcznik z pereborami

nieznany

1905 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

rysunek; Głowa mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie białego papieru w kształcie zwężonego prostokąta przedstawia twarz starszego mężczyzny zwróconą w trzech czwartych w prawo. Zaczesane do góry włosy odsłaniają jego pochyłe czoło. Ma twarz o wydatnych kościach policzkowych; wyraziste, zdumione spojrzenie jasnych oczu; wysoko uniesione, nieregularne brwi; duży, okrągły, zadarty nos oraz krótką brodę i gęste opadające wąsy. Przy prawym brzegu karty kompozycję ogranicza pionowa kreska.

Głowa mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1743

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rapier - Ujęcie z przodu; Rapier o głowni prostej, obusiecznej, z ricassem. Na ricassie i krótkim odcinku głowni biegnie zaznaczone dwoma korytkami zbrocze. Sztych jest ułamany. Rękojeść ma krzyżowy jelec w esowatej formie i rozbudowany kosz do ochrony dłoni. Kosz składa się z trzech obłęków bocznych rozchodzących się ku ostrzu i osłaniających ricasso, po drugiej stronie są dwa obłęki boczne, z których górny jest większy, połączonych „oślą podkową” i dodatkowo dwoma obłękami. Trzon zwęża się ku końcowi, jego okładzina nie zachowała się. Głowica jest owalna, wydłużona z wyodrębnioną podstawą w formie pierścieni, ozdobiona jest wzdłużnie nacięciami i zakuta od góry.

Rapier

Wundes, Johannes starszy

1560 — 1610

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kaftan do tańca negritos - Ujęcie z przodu; Czerwony, lekko wyblakły, welurowy kaftan o trapezowatym kształcie i luźnym kroju, bogato haftowany, ozdobiony kolorowymi cekinami i szklanymi paciorkami. Na rękawach i przedniej części dominują wzory florystyczne, po lewej stronie wyhaftowano kolorowego ptaka przypominającego papugę. Rękawy wykończono niebieską satyną, na welurowej tkaninie zauważalne odbijające się wzory kwiatowe. Na czerwonym welurze miejscami widoczne pozostałości odciskanego wzoru kwiatowego - szczególnie widoczne przy dekolcie. Widoczne naprawy - ślady szycia.

Kaftan do tańca negritos

nieznany

około 1951 — 1978

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Lewy profil młodego mężczyzny z krótkimi kręconymi włosami, u dołu widoczny fragment szaty.

Piotr Wielki, 1672-1725, car Rosji

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil mężczyzny z krótkimi kędzierzawymi włosami i widocznym fragmentem szaty; prawej strony sygnatura twórcy: CAVLO COSTANSCE (CARLO COSTAZI)

Portret mężczyzny [Tyberiusz lub Herkules]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Biurko

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Aw. W sznurowej ramce ornamentyka z rozetek i motywów roślinnych. Z prawej w bogato zdobionym ukoronowanym kartuszu renesansowy polski Orzeł na czerwonym tle, otoczony od dołu obłokami. Niżej: POLSKA KRAJOWA / KASA POŻYCZKOWA
Z prawej w kartuszu na czerwonym giloszowym tle oznaczenie nominału-500. Niżej w 4-wierszach sankcja karna za podrabianie, fałszowanie lub puszczanie w obieg podrobionych lub fałszowanych pieniędzy PKKP. 
W polu środkowym od góry: 500 PIĘĆSET 500 / MAREK POLSKICH; niżej 5-wierszowa klauzula o odpowiedzialności państwa za wymianę waluty markowej na przyszłą walutę polską. Niżej: WARSZAWA, dnia 15 stycznia 1919 r. / DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY / POŻYCZKOWEJ
Podpisy: Stanisław Karpiński, Zygmunt Chamiec
Główny Skarbnik: MARIAN KARPUS
Niżej banderola z nominałem 500 – 500, rozdzielonym przez pieczęć z Orłem polskim, otoczonym napisem: POLSKA KRAJOWA KASA POŻYCZKOWA

Rw. W prostej ramce ornamentyka roślinno-geometryczna. Od góry z prawej i lewej w rozetkach 500, rozdzielone napisem: BILET POLSKIEJ KRAJOWEJ / KASY POŻYCZKOWEJ
Niżej w ośmiobokach, z lewej i prawej strony, zwrócone do siebie wizerunki bogini Minerwy. Nieco niżej pomiędzy nimi: PIĘĆSET / MAREK / POLSKICH
Numer - 491033

500 marek polskich

Wiedeńska Drukarnia Państwowa

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

figura - postać przodka - Ujęcie z przodu. Drewniana rzeźba kobiety o zgeometryzowanej formie zdobiona licznymi grupami nacięć. Sylwetka spłaszczona po bokach.

Figura - postać przodka

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; głowa; Komunard - ujęcie ze skosu z prawej; Głowa męska w czapce od uniformu Gwardii Narodowej z uniesionym daszkiem. Pociągła twarz o delikatnie zaznaczonych rysach uformowana przez minimalistyczne opracowanie jasnego, kamiennego surowca. Jedno oko przymrużone, nos długi i szczupły, wokół ust o grubej dolnej wardze delikatny wąsik, zarost zaznaczony też wzdłuż żuchwy, szyja szeroka. Pozostawione na powierzchni czapki i brody ślady pracy grubym dłutem dają wrażenie miękkości. Zmarszczki ogorzałej skóry mężczyzny uzyskano dzięki pracy cieńszymi dłutami.

Komunard

głowa

Lewiński, Sławomir

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wódz Apaczów - ujęcie z przodu; Pionowa, tektoniczna forma jajowata na postumencie z nieobrobionego polnego kamienia. Na głowie płaski stylizowany ryt, tworzący abstrakcyjny wzór łamanych lub zaokrąglonych, meandrujących linii, który sugeruje cechy twarzy ludzkiej.

Wódz Apaczów

Lewiński, Sławomir

między 1956 — 1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medalion z wizerunkiem Karola Levittoux - ujęcie z przodu; Okrągły medalion jednostronny z wizerunkiem Karola Levittoux. Głowa Karola Levittoux w wieńcu dębowym w prawo. Na przecięciu szyi sygnatura Paris 1848. W otoku wygrawerowany napis: Charles Levittoux – Martyre Polonais [polski męczennik]. Poniżej głowy wygrawerowany napis w dwóch wierszach: à la mémoire de son frère Charles | Henri Levittoux [ku pamięci swojego brata Karola | Henryk Levittoux.

Medalion z wizerunkiem Karola Levittoux

Henryk Levittoux

1848

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa - Ujęcie z przodu; Głowa mężczyzny w kapuzie z szarożołtego kamienia. Twarz pociągła okolona niewielkim zarostem, między brwiami fałda, rysy wydatne.

Głowa rybaka

głowa

Utech, Joachim

1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa - Ujęcie z prawej strony; Ekspresyjnie przedstawiona w szarym granicie głowa mężczyzny w trójgraniastym kapeluszu o marsowej twarzy, pokrytej bruzdami. Jeden z rogów trikorna, osadzony bezpośrednio nad dużym, zmarszczonym u nasady nosem przedłuża oś symetrii twarzy. Oczy mężczyzny są przymrużone, brwi ściągnięte, kąciki pełnych ust skierowane w dół, uwidaczniając dwie bruzdy biegnące wzdłuż nosa aż do brody. Oszczędnie modelowana, niewygładzona, a przez to porowata powierzchnia granitu podkreśla zmęczoną cerę i niezadowolenie przedstawione na dojrzałej twarzy bez zarostu.

Grenadier pomorski II

głowa

Utech, Joachim

1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 27 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd