treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Kompozycja kwadratowa 6.01.04 - ujęcie z przodu; Kompozycja kwadratowa. Do płyty pilśniowej na całej powierzchni przyklejone czworokątne, wielobarwne listewki. Szerokość i głębokość listewek zróżnicowana. Różną szerokość mają także niewielkie odstępy pomiędzy listewkami. Płyta stanowiąca tło kompozycji fioletowa, kolorystyka listewek zróżnicowana: żółć, zieleń, odcienie czerwieni, oranż granat, róż. Barwy czyste, nasycone.

6.01.04

Nowacki, Andrzej

2004-01-06

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Kompozycję wypełniają sylwety postaci nakładających się na siebie, okonturowanych czernią (monotypia). Na tym elementy płaszczyzn barwnych w pionowych ciągach: od lewej fiolet, czerwień, dalej wymiennie odcienie fioletu, różu, zgaszonego szarością brązu.

Wyrazy

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - Wertykalna abstrakcja wykonana w dwóch technikach, co determinuje jej kompozycję i kolorystykę. W środkowej części, widać szeroki, pionowy, prostokątny kształt wyciśnięty w białym kartonie tła. Prostokąt został podzielony na równe dwie części: dolna odciśnięta w regularny wzór drobnych, poziomych pasków, ma w części środkowej widoczny wyraźnie element o nieregularnym kształcie (granice powojennej Polski?). Część górna składa się z mocno odciśniętych pionowych, szerokich pasów. Na te pasy, centralnie, został nałożony ceglasto-czarny kulisty wzór z elementami zgeometryzowanej spirali u góry, 3 pionowymi, falującymi pasami biegnącymi od środka ku dołowi oraz drobnym kreskowaniem u dołu (drzewa w pejzażu?).

Bez tytułu

kompozycja abstrakcyjna

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Iluzja integralna V - ujęcie z przodu; Kompozycja prostokątna w układzie pionowym podzielona diagonalnie na dwie trójkątne plamy barw: szarą i czarną. Szary trójkąt przechodzący od tonów jaśniejszych u góry do ciemniejszych na dole wypełnia lewą górną część kompozycji. Jego ramiona wyznaczone są górną i lewą krawędzią obrazu, podstawa zaś to przekątna stanowiąca granicę barw, która biegnie od lewego dolnego narożnika do prawego górnego. Ramiona z podstawą łączą dwa ukośne, cienkie paski - błękitny i biały. Prawą i dolna część kompozycji stanowią dwa czarne trójkąty powstałe na skutek wycięcia w formie pasa, biegnącego ukośnie od prawego dolnego narożnika do przekątnej.

Iluzja integralna V

Berdyszak, Jan

1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek: Iluzja integralna - Ujęcie z przodu; W środku obrazu wycięty otwór o nieregularnym kształcie (wielobok). Pozostała powierzchnia kompozycji podzielona ukośnymi liniami  na cztery płaszczyzny wypełnione barwnymi plamami: czerwoną, zieloną, żółtą i białą; od prawego górnegfo rogu do środka narsowana czarna linia.

Iluzja integralna

Berdyszak, Jan

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja kół w obrysie - Ujęcie z przodu; Kompozycja pionowa złożona z dwóch elips usytuowanych jedna nad drugą. Kontur elipsy w górnej części jest zaciemniony cieniowniem od brzegów do coraz jaśniejszych krawędzi wewnętrznych. Ze środka elipsy dolna jaśnieje biała, rozświetlona plama. Obie elipsy łączą trzy kolorowe półkola i ćwierćkola (brązowe, żółte i białe) połaczone liniami okalającymi elipsy z ich prawej strony. Całość zamyka namalowana cienka linia ramy.

Kompozycja kół w obrysie

Berdyszak, Jan

1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - Ujęcie z przodu; Obraz Friedricha Bernhardta Stettin I. Motywy marynistyczne z nowym językiem geometrii. U dołu obrazu statek w porcie. Odcienie błękitu, szarości oraz blady pomarańcz. Przy statku z lewej u dołu geometryczny żuraw stoczniowy.

Stettin I | Szczecin I

pejzaż

Bernhardt, Friedrich

1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz, 09/08 (w Daugavpils) - ujęcie z przodu; Na złoto-jasnobrązowym tle sześć czerwonych kropek: dwie pełne kropki - jedna przy górnej lewej krawędzi obrazu, druga bliżej prawego dolnego rogu. Pozostałe 4 kropki ( 3 namalowane tuż przy krawędziach są niepełne) umiejscowione po dwie niedaleko prawego górnego rogu oraz przeciwnego lewego dolnego rogu. Obraz namalowany na płótnie naciągniętym na wypukłą formę z drewna - płótno przycięte równo do łuku formu w dolnej i górnej jej części.

09/08. W Daugavpils

Radke, Marek

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz. Wrażenie czerwone - ujęcie z przodu; Kwadratowy obraz. Czerwone, na pierwszy rzut oka, tło jest niejednolite - widoczne są pociągnięcia pędzla, delikatne, drobne smugi w odcieniach od jasnoczerwonego do grafitu. Czarna kropka o średnicy 11,5 cm jest przesunięta od środka pracy na lewo i lekko w górę. Namalowana pędzlem, czarną matową farbą, spod warstwy malarskiej prześwituje miejscami czerwone tło. Obraz oprawiony w drewnianą, pomalowaną na szaro ramę okalającą obraz.

Wrażenie czerwone nr 24

Radke, Marek

1994

Muzeum Narodowe w Szczecinie

New York City Crisscross

Mysłowski, Tadeusz

1989

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna układu zgeometryzowanych form. Nad dolną krawędzią czarny trójkąt wpisany w szarą prostokątną płaszczyznę o gruzełkowatej fakturze. Przedłużeniem prostokątnej jest skierowana w górę płaszczyzna łącząca się w środkowej części obrazu z płaszczyzną szarości po lewej stronie. Przy lewej krawędzi obrazu wydłużona forma pionowa zgaszonej bieli przerwana pośrodku płaszczyzną szarości, z wpisaną w szarość kolistą płaszczyzną żółci. Tło układów środkowej części obrazu stanowi wypełniający wysokość trójkąt równoramienny ciepłych zieleni i zgaszonych żółci. Na nim u góry wklejona płaszczyzna papieru zadrukowanego

Kompozycja VIII

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna zbudowana z błękitnych linii na szarym tle. W centrum na osi linie proste i spiralne ciągi tworzą podłużny pionowy prostokąt, od którego rozwijają się w prawie symetryczną dekoracyjną kompozycję - z nad prostokąta rozchodzą się girlandy i faliste linie, poniżej i po bokach rzedną tworząc wielkie nieregularne owale i koła.

Pałac deszczu

kompozycja abstrakcyjna

Rosenstein, Erna

1976

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna. Formy uzyskane zdejmowaniem mokrej farby swobodne, nieregularne w układzie, zróżnicowane od szerokich do konturowych. Koloryt od bieli, tonów niebieskich do akcentów żółci i ciepłego brązu.

Zapowiadający nowość

kompozycja abstrakcyjna

Lenica, Alfred

1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Na pierwszym planie trzy postacie: dwie przy lewej bocznej krawędzi, przecięte krawędzią, trzecia na przedplanie po prawej stronie ujęta do pasa od tyłu, lewa ręka uniesiona. Postacie uogólnione do zgeometryzowanych form. Płaszczyzna obrazu wypełniona falistymi układami podłużnych lini pędzla w tonach zieleni, u góry czerwieni i niebieskich.

Trzy postaci

Jarema Maria

między 1944 — 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ przestrzenny rozmazany płaszczyznami koloru i konturami. Na pierwszym planie, na płaszczyźnie brązu dwie trapezowe płaszczyzny niebieskie nałożone na prostokąt bieli. Na tym linearna forma czernią czarnego stojącego prostokąta o podstawie rozszerzonej trójkątnym zarysem. Na drugim planie płaszczyzna jasnej zielenie przylegająca ukośną krawędzią z lewej do płaszczyzny karminowej obejmującej lewe naroże, pole pod górną krawędzią i naroże lewe. Na tle tej płaszczyzny łamana płaszczyzna ugru. Na niej, po lewej, kontur prostokąta, po prawej figura wpisana górą w prostokątny kontur. Prawy dolny narożnik, nie wypełniony kolorem przylega doń trójkątna płaszczyzna ciemnego brązu.

Kompozycja-studium

kompozycja abstrakcyjna

Strzemiński, Władysław

między 1945 — 1951

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerze - Ujęcie wszystkich ośmiu talerzy z góry. Zestaw ośmiu białych talerzy, na każdym nadrukowane czarne, geometryczne, abstrakcyjne formy, przypominające krzyże o zróżnicowanych proporcjach. Powstałe z przekształceń fotografii miasta (ulic, budynków) zajmują w różnych konfiguracjach różną część powierzchni każdego z ośmiu talerzy. Na jednym nadruk jest wyraźnie inny. W prostokącie o cienkim konturze znajdują się kolejne cienko konturowe prostokąty, trzy większe w jednym rzędzie oraz trzy mniejsze w drugim rzędzie. Te z kolei zawierają układy geometrycznych form, nawiązujące do uabstrakcyjnionych krzyży na pozostałych talerzach. W jednym z prostokątów krzyż równoramienny.

New York Composite | Kompozycja nowojorska

Mysłowski, Tadeusz

1991

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - V (I) - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, granatowej i niebieskiej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jaśniejszej niż ostatnia wstęga, otoczone sinoniebieskim kołem. Cztery rogi pracy również w kolorze niebieskim.

Szalag - V (I) | Wstęga V (I)

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - III - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, różowej i czerwonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji pudrowego różu, otoczone jasnofioletowym kołem. Cztery rogi pracy w kolorze czerwieni.

Szalag - III | Wstęga III

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - IV - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, szmaragdowej i zielonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jasnozielonej, otoczone kołem w odcieniu jasno-seledynowym. Cztery rogi pracy w kolorze zielonym.

Szalag - IV | Wstęga IV

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - II - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, jasnobrązowej i pomarańczowej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji żółtopomarańczowej, otoczone kołem w odcieniu starego złota. Cztery rogi pracy w kolorze jasnego pomarańczu.

Szalag - II | Wstęga II

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu z wysuniętym detalem. Kompozycja pionowa. Na białej płaszczyźnie namalowany czarną farbą prostopadłościan wypełniający wysokość pracy. U dołu, wyśrodkowana względem szerokości ściany frontalnej prostopadłościanu oraz podkładu, wmontowana kwadratowa ramka głęboka na 10 cm, pomalaowana na biało. W jej środku namalowany perspektywistycznie prostopadłościan, którego tylna ściana jest usytuawana centralnie względem ramy. Przez 1/3 wysokości kompozycji przebiega naklejony poziomo niebieski pasek (taśma ScotchBlueTM), przecinając ramę i oba prostopadłościany i wybiegając poza obszar tła.

Interwencje

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Interwencja 12/79 - Ujęcie z przodu. Praca na podkładzie w formie litery L zbudowana z płyty pilśniowej połączonej z drewnianą ramą o grubości 9 cm. Po lewej stronie na czarnym tle namalowany w ujęciu perspektywistycznym biały prostopadłościan, lekko na skos; w połowie wysokości obwiedziony niebieską linią - taśmą ScotchBlueTM. Taśma wychodzi na obszar tła oraz obu boków ramy na 2/3 jej wysokości.

Interwencja 12/79

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 28 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd