treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rolnictwo

Obiekty

43
Fotografia czarno-biała przedstawia mężczyznę i nastoletniego chłopca z dwoma wołami podczas prac polowych.

Rolnictwo: orka wołami

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia dwie postacie w strojach ludowych oraz bydło podczas prac polowych.

Rolnictwo: orka sochą

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

100 tysięcy marek - awers; Na awersie, w ramce złożonej z ciągów

100 tysięcy marek

magistrat miasta Karlino (1385-1945)

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie od strony pierwszej. Figura siedzącego psa na prostopadłościennej podstawie, ustawiona na podwyższeniu obok schodów. Ciało psa zwrócone w prawo, pysk przodem do widza. Rasą podobny do golden retrievera. Figura w kolorze szarobeżowym, zabarwiona na zielono przez mech. W tle fragment pergoli i krzew, na ziemi jesienne liście.

Pies

Enst March's Thonwaaren Fabriek

ok. 1858?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Figura siedzącego psa na prostopadłościennej podstawie, ustawiona na podwyższeniu obok schodów. Rasą podobny do golden retrievera. Ciało psa zwrócone w lewo, pysk przodem do widza. Figura w kolorze szarobeżowym, zabarwiona na zielono przez mech. W dolnym prawym rogu widoczny fragment schodów, w tle drzewa i murek, na którym stoją ozdobne wazy. Na ziemi warstwa brązowych, jesiennych liści.

Pies

Enst March's Thonwaaren Fabriek

ok. 1858?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Wazon dekoracyjny na wysokim trzonie, szeroki z wywiniętą krawędzią. Ustawiony na wysokiej podstawie. Kolor beżowy. Dookoła brzuśca kwiatowa girlanda. Dwa symetryczne uchwyty w kształcie młodzieńców z podwójnymi rybimi ogonami – po lewej i prawej stronie. Przy szyjce ptak z rozpostartymi skrzydłami. Wazon przykryty metalowym hełmem ze szpiczastym uchwytem. W tle widoczny park i fragment pałacu.

Wazon dekoracyjny

Enst March's Thonwaaren Fabriek

ok. 1858?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Wazon dekoracyjny na wysokim trzonie, szeroki z wywiniętą krawędzią. Ustawiony na wysokiej podstawie. Kolor beżowy. Dookoła brzuśca kwiatowa girlanda. Dwa symetryczne uchwyty w kształcie młodzieńców z podwójnymi rybimi ogonami – po lewej i prawej stronie. Przy szyjce ptak z rozpostartymi skrzydłami. Wazon przykryty metalowym hełmem ze szpiczastym uchwytem. W tle widoczny park.

Wazon dekoracyjny

Enst March's Thonwaaren Fabriek

ok. 1858?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Popiersie z brązu przedstawia Jerzego Potockiego z włosami zaczesanymi do tyłu, w koszuli, z krawatem, w kamizelce i marynarce.

Jerzy Potocki

Popiersie

Biliński, Roman

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ściana południowa, na drugim planie duży portal ze zdobionym u góry gzymsem oraz udrapowaną czerwoną tkaniną, widoczny w głębi złoty stół ze złotymi paterami, obrazy na różowych ścianach, na pierwszym planie okrągły stolik, trzy manekiny ubrane w strój z epoki.

Galeria Krajobrazów

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rzeźba - Ujęcie lewego boku. Figura przedstawiająca postać kobiety. Duża głowa, z zaznaczoną fryzurą, ręce prostymi cięciami wydobyte z tułowia. Figura kanoniczna. Brak nóg. Związana z kultem przodków.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać mężczyzny. Zarysowana tylko sylwetka, ugięte kolana, Ręce zgięte w łokciach. Stanowi wyposażenie grobu.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

radło płozowe krzywogrządzielowe - Ujęcie przodu radła z góry. Radło z prostokatnym otworem na trzonek i rączką równoległą do płaszczyzny płozy. Przedmiot wykonano z naturalnie rozgałęzionego fragmentu drzewa, prawdopodobnie brzozowego. Część górną rozwidlenia tworzy grządziel (dyszel) służąca do zaprzężenia bydła pociągowego. Dolny człon rozgałęzienia stanowi płoza z piętką będąca elementem pracującym po powierzchni ziemi. Grządziel oraz płozę wzmacnia słupica łącząca obydwa elementy. Ponadto radło ma prostokątny otwór z osadzonym dębowym trzonkiem, na końcu którego uformowano równoległą do płaszczyzny płozy rączkę.

Radło płozowe krzywogrządzielowe (replika)

nieznany

1001 — 1100

Muzeum Narodowe w Szczecinie

narzędzie rolnicze - Ujęcie z przodu. Sierp o kutym z żelaza, łukowatym ostrzu. Rączka drewniana, walcowata, zakończona rzeźbą główki z brodą w formie nacinanego liniami walca.

Sierp

nieznany

między 1970 — 1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot ceremonialny, maska rytualna - Ujęcie przodu maski z góry. Maska o podłużnym kształcie, wykonana z włókna roślinnego - tapy. Część twarzową zaznaczono barwnikami naturalnymi. Namalowano oczy, usta, uszy oraz wzory geometryczne.

Maska jaguara

nieznany

około 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zboże - Ujęcie z góry; Liczna próbka czarnych, przepalonych jednorodnych ziaren zboża pobrana wraz z ziemią i fragmentami węgla drzewnego z warstwy pomiędzy konstrukcjami wału obronnego

Zboże

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

donica ozdobna - Ujęcie z przodu; Kamionkowa donica z trzema dekoracyjnymi nóżkami, widoczne dwie z trzech, szkliwiona celadonem w jasnozielonym odcieniu. Ma kształt odwróconego, ściętego stożka. Jej nogi stylizowane są na łapy zwierzęce, zostały doklejone do wykonanego na kole garncarskim korpusu. Powierzchnia naczynia została ozdobiona wklęsło-wypukłym ornamentem reliefowym, podzielonym na trzy poziome strefy oddzielone dookolnie biegnącymi listwami. Górny i dolny pas wypełniono motywami roślinnymi – najprawdopodobniej peoniami, środkowa część natomiast składa się ze wzoru roślinnego (peonie) oraz wypukłych linii ułożonych w różnych sekwencjach, przedstawiających osiem podstawowych trygramów. Na ściankach widoczne ślady klejenia oraz drobne ubytki.

Donica ozdobna

nieznany

1501 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szufla do ziarna - Ujęcie z przodu; Szufla do ziarna wykonana z jednego kawałka drewna o szerokiej i płaskiej części pracującej u dołu, której boki i górną krawędź pozostawiono grubsze. Krawędź ta przechodzi łagodnie w łukowato wygięty trzonek, zakończony prosto. Na całej powierzchni narzędzia występują ślady po drewnojadach.

Szufla do ziarna

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szufla do ziarna - Ujęcie leżącej szufli; Szufla do ziarna wykonana z jednego kawałka drewna. Część pracująca wąska i długa, głęboko wyżłobiona o wyraźnie podniesionych ściankach bocznych. Ostrze łyżki uszkodzone mechanicznie, w dwóch miejscach ślady po sękach. Ścianki boczne w górnej partii łagodnie się zwężają i przechodzą w lekko wygięty i zakończony półokrągło trzonek o przekroju owalnym.

Szufla do ziarna

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pochewka na osełkę - ujęcie z przodu; Pojemnik drewniany do przechowywania osełki z jednego kawałka drewna. Od górnej części odprowadzony jest uchwyt służący do powieszenia przy pasku w trakcie prac polowych. Na wysokości uchwytu dookolnie wycięte ozdobne ząbki, poniżej których pochwa przybiera stożkowaty kształt.

Pochewka na osełkę

nieznany

1925 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal nagrodowy Izby Rolniczej Prowincji Pomorze - rewers; Okrągły medal z kompozycją herbową i realistyczną, z uszkiem i koluszkiem. Na rewersie mężczyzna w fartuchu trzymający za uzdę konia, obok kobieta dojąca krowę, pośrodku stojący baran.

Medal nagrodowy Izby Rolniczej Prowincji Pomorze

Kawczyński, Max

1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grabki do kosy - ujęcie ze skosu od tyłu; Grabki do kosy w postaci długich drewnianych zębów mocowanych do kosy, służących do lepszego układania się ścinanego zboża. Składają się z dwóch łukowato wygiętych prętów o nierównej długości. Po jednej stronie pręty biegną równolegle do siebie i zgodnie z kierunkiem nadanym przez wygięcie. Po drugiej stronie, gdzie konstrukcja wzmocniona jest dwoma poprzeczkami zamocowanymi prostopadle do prętów, których końce powyżej poprzeczek wygięte są w łagodny łuk. Dłuższe boki narzędzia mocowane są do trzonka kosy, krótsze do jej ostrza.

Grabki do kosy

nieznany

1900 — 1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grabie drewniane dwunastozębne - detal; Ujęcie części pracującej grabi z lekkiego skosu. Górna część składa się z prostokątnej listwy osadzonej prostopadle na trzonku. W listwę wpuszczonych jest dwanaście zębów. Konstrukcję grabi wzmacniają dwa rzędy łukowato wygiętych, okorowanych pałąków wykonanych prawdopodobnie z wierzbowej wici.

Grabie drewniane dwunastozębne

Julian Turowski

1960 — 1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Półkosek - ujęcie z przodu; Półkosek składający się z żelaznego ostrza i drewnianego uchwytu  kształtem podobny jest do małej kosy. Żelazne, wydłużone ostrze zwężające się ku końcowi tworzy szpiczaste zakończenie, które osadzone jest na żelaznym, wygiętym skośnie kosisku przymocowanym za pomocą dwóch nitów do drewnianej, toczonej rękojeści, zakończonej bolcem.

Półkosek

nieznany

1880 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Sierp - ujęcie z dołu; Wykute z żelaza, szerokie, jednostronne ostrze sierpa, o typowym kształcie półksiężyca, osadzone jest w drewnianej rękojeści. Wewnętrza, wąska krawędź tnąca nieznacznie rozszerza się ku krawędzi zewnętrznej. U podstawy ostrze przechodzi w trzpień o prostokątnym przekroju, który osadzony został w krótkiej, wyciosanej z jednego kawałka drewna rękojeści okrągłej w przekroju. Miejsce mocowania wzmocnione żelazną, pierścieniowatą obsadką. Przy obsadce bordowobrązowe nieregularne plamy.

Sierp

nieznany

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 43 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd