treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
lico

Bogurodzica Panagia

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rysunek - Przedstawienie mężczyzny nienaturalnej wielkości stojącego pośród idących w rzędach ludzi. Mężczyzna w centrum przedstawienia z siwą długą brodą oraz długimi siwymi włosami. Ubrany jest w szatę z żółtą gwiazdą (gwiazdą Dawida) na piersi. Mężczyzna na głowie ma czarne nakrycie głowy (kipę). Dookoła mężczyzny od góry do dołu przedstawienia sześciu rzędów idących ludzi. Pięć górnych rzędów ludzi przedstawionych w kolorystyce czarnobiałej, najniższy rząd ludzi - w tonacji barwnej. Wszyscy z gwiazdami (gwiazdami Dawida) na ramionach. 

Wyjście. Getto. | Выход. Гетто.

rysunek

Ratner, Lila

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

rysunek - Przedstawienie mężczyzny (Mojżesza) nadnaturalnej wielkości stojącego w centrum sceny otoczonego idącymi w rzędach postaciami. Mężczyzna ubrany w szaty, z długą czarną brodą oraz długi włosami, na głowie okrągłe nakrycie głowy (kipę). Mężczyzna stoi z uniesionymi do góry rękami, lewą dłoń zaciska na trzymanej w ręku drewnianej brązowej lasce. Wokół mężczyzny idący po brązowym piasku ludzie przedstawieni w sześciu rzędach. W pięciu górnych rzędach kobiety w białych szatach, w najniższym rzędzie mężczyźni w szatach, z długimi czarnymi brodami, laskami w rękach oraz dziećmi niesionymi na barkach. Ponad sceną napis w języku hebrajskim יציאה ממצרים (wyjscie z egiptu) .

Wyjście z Egiptu | Выход из Египта

rysunek

Ratner, Lila

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ikona Matka Boska Fiodorowska

Bogurodzica Hodigitria [Bogurodzica Krzew Gorejący]

Ikona

nieznany

koniec XIX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Lico.

1968

kompozycja figuralna

Sobocki, Leszek

1968

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

List do synów, Józefa i Feliksa Nieznanowskich

Nieznanowski, Michał

1940-09-07

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia Bronisławy Haber i Ewy i Krystyny Haber

nieznany

1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z przodu

Puszka

Fabryka Cukrów Czekolady i Kakao Branka (Lwów; 1882-1939)

1923 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Kolumienka

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

widok 1

Tora

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Bogurodzica Hodigitria

ikona

połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Bogurodzica Hodigitria

ikona z brązu

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Bogurodzica Hodigitria

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ujęcie lica. Kompozycja abstrakcyjno-figuralna.

Kompozycja

obraz

Adler, Jankiel

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Zdjęcie przedstawia starszego mężczyznę z siwą brodą siedzącego na łóżku w mieszkaniu. Ma na sobie czarne spodnie, białą koszulę, czarną kamizelkę i czarną jarmułkę. Jedną rękę opiera na pościeli, drugą na kolanie. Obok niego, na pościeli leżą części odzieży. Jego głowa jest lekko przekrzywiona do boku. Patrzy w obiektyw.

Mojżesz Szapiro w swoim mieszkaniu

fotografia

Tomaszewski, Tomasz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Zdjęcie przedstawia młodego mężczyznę podczas modlitwy. Mężczyzna stoi przy pulpicie, na którym leży rozłożona książka. Jest ubrany w czarny garnitur, białą koszulę i krawat. Na głowie ma jarmułkę. Obie ręce trzyma na pulpicie. Prawą ręką przytrzymuje okładkę książki, lewą przewraca stronę. Jego oczy są skierowane na tekst, a usta otwarte. Za nim widoczna jest bima, a na niej zwoje tory oraz świeczniki synagogalne, a w nich płonące świece. W tle widać także pojedynczych mężczyzn poruszających się w przestrzeni synagogi. 

Synagoga w Łodzi. Sobotnia modlitwa

fotografia

Tomaszewski, Tomasz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, drugi nadrukowany), nalepka polecenia, dwie okrągłe pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy.
Z treści: Mój Drogi! Od czasu Twojej karty z końca ub. r. przez cały czas nie mieliśmy od Ciebie żadnej wiadomości. Nie wiemy, czemu to przypisać, tym bardziej, że dowiedzieliśmy się, iż pisałeś też niedawno do rodziców Emila. U nas bez zmian. Matka dużo krząta się w gospodarstwie, ja pracuję. Zarabia się, jak na obecne czasy, skromnie, ale jakoś się żyje. Odżywiamy się znośnie. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1941-04-08

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Portret Filipa Melanchtona - ujęcie z przodu; Grafika, złożona z 13 arkuszy (o różniących się nieco wymiarach) naklejonych na płótno, które rozciągnięto na połączonych ze sobą trzech świerkowych deskach i pomalowano farbami temperowymi. Przedstawia mężczyznę ubranego w szubę podbitą futrem i białą koszulę, której kołnierz wystaje spod odzienia wierzchniego. W ręku trzyma książkę w czerwonej oprawie. Spogląda w swoje prawo, twarz pociągła drobna w porównaniu do szerokiej sylwetki. Stoi pod arkadą wspartą na dwóch kolumnach o kapitelach korynckich. W narożach dwa kartusze z godłami: po lewej węża wijącego się na krzyżu, a po prawej lwa w koronie trzymającego młotek i cęgi. U góry nad łukiem biały pas z napisem: Rama czarna z namalowanymi wzorami wokół naklejonych kaboszonów.

Portret Filipa Melanchtona

Cranach, Lucas młodszy

około 1560 — 1580

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie ukazany został nagi, osłonięty jedynie skąpą draperią mężczyzna, siedzący na tumbie pod drzewem ulistnionym po prawej stronie i uschniętym po lewej, składajacy dłonie w geście modlitwy. Obok niego stoją dwaj prorocy: po lewej Izajasz w długiej błękitnej tunice i narzuconym na nią białym płaszczu, po prawej Jan Chrzciciel odziany w skórę i czerwony płaszczu, z księgą w ręce. Za Izajaszem na tle pejzażu przedstawiono sceny ze Starego Testamentu: Mojżesza z tablicami przykazań, Adama i Ewę, historię węża miedzianego, a także sarkofag ze szkieletem, a za Janem Chrzcicielem sceny związane z historią Odkupienia: Marię w momencie wcielenia, ku której spływa z niebios Dzieciątko z krzyżem, Jezusa Ukrzyżowanego, Baranka Paschalnego oraz Zmartwychwstającego Chrystusa depczącego Śmierć i Szatana.

Alegoria Prawa i Łaski

nieznany malarz pomorski

około 1567 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wałek do zwoju Tory (fragment) - Dysk z otworem w środku, wykonany z drewna i inkrustowany metalem oraz masą perłową. W środkowym, szerokim pasie pięć okrągłych pól wypełnionych rzeźbionymi plakietkami z masy perłowej, dwie z motywem ośmioramiennej gwiazdy, dwie z wyobrażeniem budynku i napisem, jedna z przedstawieniem architektury. Między plakietkami rzeźbione półokrągłe pola z innymi przedstawieniami architektury. W centralnej części dysku metalowa plakieta w formie obręczy z grawerunkiem.

Element wałka do zwoju Tory (fragment)

Sztoker, Berysz

ca 1927

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 60 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd