treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: sztafaż

Obiekty

126
Fotografia czarno biała, w kadrze poziomym, przedstawia grafikę obwiedzioną cienką czarną ramką i otoczoną jasnym marginesem. Grafika przedstawia panoramę Kwidzyna od strony Wisły. Na pierwszym planie szeroka połać łąki i pól uprawnych. Bliżej lewej krawędzi pasące się stado siedmiu krów. Za nimi niskie ogrodzenie i kilkanaście drzew rosnących w rzędzie. Nieco wyżej zwarty kompleks kilku budynków. Dominującym elementem jest czworoboczna, wysoka wieża przykryta spadzistym dachem, z dekoracyjnym, schodkowym szczytem od frontu. Połączona jest długim, murowanym gankiem, wspartym na wysokich podporach, z położoną nieco dalej bryłą zamku i katedry. Po prawej stronie katedry wysoka, czteroboczna, zadaszona wieża zwieńczona krenelażem, czyli wymurowaniem w kształcie ząbkowania. Na prawo od zamku i katedry zabudowa miasta z widoczną w tle smukłą wieżą. U dołu pośrodku marginesu podpis Marienwerder. Z lewej strony: Gez.u.lith.v.C.A. Mann. Z prawej: Lith.Inst. v. C.G. Kanter in Marienwerder.

Marienwerder | Kwidzyn

Grafika

Mann, C. A.

1855

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na szarym tle pionowo ustawiony spodek, a z lewej strony wysunięta do przodu, lekko zachodząca na niego filiżanka w kształcie rozszerzającego się walca, na okrągłej stopie i z małym, okrągłym, zdobionym drobnymi listkami uszkiem przy górnej krawędzi. Obydwa przedmioty z białej porcelany. Spodek okrągły, płaski, ze zdobieniami w złotym kolorze. Dno spodka udekorowane trzema okręgami, ułożonymi od środka jeden za drugim, w różnych odległościach. Krawędź obwiedziona złotym paskiem, a przed nim dekoracja z motywami roślinnymi. Na korpusie filiżanki widoczny częściowo obrazek w naturalnych kolorach, przedstawiający widok zamku i katedry w Kwidzynie, z charakterystycznym długim gankiem i wieżą sanitarną, rozległymi polami wokół oraz pasącym się stadem bydła na pierwszym planie. Pozostała część korpusu biała, z dekoracją roślinną przy wylewie, jak na obrzeżu spodka. Podstawa korpusu i krawędź stopy zdobione pasami w złotym kolorze. Wnętrze filiżanki również w złotym kolorze.

Filiżanka ze spodkiem

Königliche Porzellan Manufaktur, Berlin (1763-)

ok. 1844

Muzeum Zamkowe w Malborku

Pocztówka kolorowa, w kadrze poziomym. W górnym, lewym rogu nadrukowany napis Marienwerder. Kartka przedstawia panoramę Kwidzyna od strony Wisły. Na pierwszym planie szeroka połać łąki i pól uprawnych. Bliżej lewej krawędzi pasące się stado siedmiu krów. Za nimi niskie ogrodzenie i kilkanaście drzew rosnących w rzędzie. Nieco wyżej zwarty kompleks kilku budynków. Dominującym elementem jest czworoboczna, wysoka wieża przykryta spadzistym dachem, z dekoracyjnym, schodkowym szczytem od frontu. Połączona jest długim, murowanym gankiem, wspartym na wysokich podporach, z położoną nieco dalej bryłą zamku i katedry. Po prawej stronie katedry wysoka, czteroboczna, zadaszona wieża. Na prawo od zamku i katedry zabudowa miasta, z widocznymi w tle wieżami dwóch budowli. Niebo szare, z jasnymi obłokami, żółte nad horyzontem.

Marienwerder | Kwidzyn

Pocztówka

Kunstverlag Wendt Groll, Marienwerder

ok. 1920

Muzeum Zamkowe w Malborku

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Jeźdźcy u starych ruin

Vries Roelof van

ok. 1665 - 1670

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Bydło na pastwisku

Klomp Albert Jansz

poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Krajobraz włoski

Swanenburgh Cornelis van

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Pejzaż ze sztafażem

szkoła holenderska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Pejzaż z łukiem skalnym

Grimaldi Giovanni Francesco

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Pejzaż o tematyce biblijnej, kompozycja pozioma oparta na trzech planach. W dolnej, lewej części obrazu, na pierwszym planie scena z Chrystusem i Samarytanką przy studni. Na prawo rozlana jest lustrzana tafla spokojnej rzeki, lub jeziora. Na drugim planie zabudowania miejskie, przylegające do wzgórza. W oddali skaliste góry na tle podświetlonych promieniami zachodzącego słońca chmur.

Krajobraz ze sztafażem ewangelicznym

Poussin Nicolas krąg

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/537/ML - Widok Rynku i ul. Grodzkiej w Lublinie. Przy prawej krawędzi fragment budynku Trybunału, zza niego widoczna część elewacji kamienicy na rogu Rynku i ul. Grodzkiej. Po lewej perspektywiczny ciąg kamienich  północnej pierzei Rynku i ul. Grodzkiej. Na placu między zabudowaniami sylwetki przechodniów. Przedstawienie z dbałością o wierne oddanie szczegółów, modelowane zespołami drobnych punktowań, zdominowane odcieniami szarości i beżu.

Rynek i ulica Grodzka

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/521/ML - Widok rynku w Kazimierzu Dolnym w ujęciu od strony Fary. Na pierwszym planie po prawej fragment wspartego na drewnianych słupach podcienia. W pobliżu podcienia oraz na płycie rynku liczne grupy postaci. Po lewej zabudowę pierzei południowo - wschodniej tworzy zwarty ciąg zabudowań. Na pierwszym planie budynek z arkadowym podcieniem, przy którym zgromadzeni ludzie. W głębi kamienice Przybyłów - 

Rynek w Kazimierzu Dolnym

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/6896/ML - Perspektywiczny widok ul. Krakowskie Przedmieście w kierunku Bramy Krakowskiej. Sylwetka bramy w głębi na osi, dominuje nad resztą architektury. Wieża nakryta barokowym hełmem z latarnią, przed nią połowę niższe przedbramie zwieńczone trzema cylindrycznymi wieżyczkami i krenelażem, w przyziemiu półkolisty przejazd. Przy północnej (lewej) stronie ulicy mury wypalonego kościoła i klasztoru karmelitów bosych i fragment nawy bocznej przylegającego do nich kościoła św. Ducha. Przed spalonym kościołem długi ciąg kramów. Po południowej (prawej) stronie kilka kamienic Krakowskiego Przedmieścia. Przed bramą i na ulicy sylwetki przechodniów. Sciany budynków z linearnie zaznaczonymi podziałami i detalami architektonicznymi. Subtelnie wprowadzony kolor - zacienione płaszczyzny zaznaczone błękitną szarością, dachy przełamaną czerwienią. Ubrania przechodniów zaakcentowane intensywniejszymi plamami kolorów - żółcienią zielenią, czerwienią, niebieskim.

Brama Krakowska w Lublinie

Urmowski, Leon

1814

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Bramy Krakowskiej i Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie w ujęciu perspektywicznym. Sylwetka bramy w głębi na osi, dominuje nad resztą architektury. Wieża nakryta barokowym hełmem z latarnią, przed nią połowę niższe przedbramie zwieńczone trzema cylindrycznymi wieżyczkami i krenelażem, w przyziemiu półkolisty przejazd. Przy północnej (lewej) stronie ulicy mury wypalonego kościoła i klasztoru karmelitów bosych i fragment nawy bocznej przylegającego do nich kościoła św. Ducha. Przed spalonym kościołem długi ciąg kramów. Po południowej (prawej) stronie kilka kamienic Krakowskiego Przedmieścia. Przed bramą i na ulicy sylwetki przechodniów. Ściany budynków z linearnie zaznaczonymi podziałami i detalami architektonicznymi.

Widok Bramy i Przedmiescia Krakowskiego w Lublinie

Dietrich, Fryderyk Krzysztof

1821

Muzeum Narodowe w Lublinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Rozległy krajobraz, horyzont na 1/3 wysokości. Na pierwszym planie, po prawej fragment niewielkiego wzniesienia, poniżej krzew pochylony i płytka kotlina. Na dalszym planie, na nieznacznym piaszczystym wzniesieniu wiatrak, poniżej wieśniak prowadzący parę wołów ciągnących pług. Zza wzniesienia widoczne ciemne pasmo lasu na horyzoncie. Niebo zasnute kłębiastymi obłokami. Koloryt: krajobraz w tonach brunatnych i żółtawych. Obłoki w różnych tonach szarości do bieli.

Pejzaż

Gerson, Wojciech

1855

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Kolorowa, dynamiczna kompozycja w poziomie, przedstawiające ruchliwe rondo i skrzyżowanie wielopasmowych ulic z gąszczem pojazdów oraz tłumem ludzi poruszających się pośród lokali usługowo-handlowych, na chodnikach, na schodach na kładkę i z kładki dla pieszych nad ulicami.

Ulice przedzielone są pasami zieleni z kwiatami, na jednym z nich w centrum obrazu, pomiędzy dwoma latarniami ulicznymi rośnie palma. Nad nią zielone znaki drogowe, wszędzie pełno szyldów sklepowych. Po lewej stronie obrazu stacja benzynowa Shell, niedaleko budka z coca-colą i przystanek autobusowy. Z lewej strony jakby duże, ruchliwe centrum handlowe Safari Point Haus. Na ulicach tłoczą się samochody osobowe, busy, ciężarówki i motocykle. Obraz pełen drobnych detali, wibrujący barwami i życiem miasta.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mal/327/ML - Obraz przedstawia pejzaż letni. Z lewej strony obrazu cztery, wysokie drzewa z zielonobrązowymi liśćmi. Z prawej strony wzgórze porośnięte drzewami - w głębi wśród drzew chata. Na pierwszym planie, w wąwozie - wóz chłopski z zaprzęgniętymi końmi. Na wozie dwie postaci kobiece. Z prawej strony oparta o wóz postać męska ujęta profilem.

Krajobraz

Malinowski, Adam Wiktor

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret zbrojnego mężczyzny. Oprawiony w ramę drewnianą, profilowaną i złoconą przy wewnętrznej krawędzi, przeszkloną

Portret żołnierza

M. E. Andriolli

koniec XIX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 126 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd