treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Wielkanoc

Liczba wyników: 73

Obiekty

53
Obraz olejny na płótnie, w ramach bejcowanych, przedstawia Św. Barbarę. Postać zakomponowana centralnie, w partii pasa tułów lekko skręcony. Twarz pucułowata o karnacji bladoróżowej, wyraźnych migdałowych oczach z brązowymi źrenicami. Cienkie łuki brwiowe łączą się z wąskim nosem rozszerzającym się ku dołowi. Czerwone małe usta. Brązowe falujące włosy, rozdzielone po środku, spływają ku dołowi na ramiona, odsłaniając lewe ucho z małym kolczykiem. Włosy zdobi 8 drobnych sznurków perełek zebranych po dwa, po obu stronach głowy; powyżej uszy i poniżej korony koloru żółtego ozdobionej 4 brązowymi paskami, zakończonej 5 równobocznymi trójkątami. Postać odziana jest w jasnogranatową suknię z bufiastymi rękawami, wykończonymi wąskimi mankietami, a w partii dekoltu przewiązaną środkiem. Na suknię nałożona granatowa tunika. Na prawym ramieniu zielona pelerynka, spod której  spływa czerwony płaszcz z brązowym podbiciem, zdobiony graficznym motywem żółtych kwiatów i spiralnych linii. Płaszcz spowija całą postać. Przerzucony przez lewe ramię, spływa ku dołowi. Prawa ręka ugięta w łokciu, uniesiona ku górze. W dłoni kielich koloru żółtego, z napisem IHS. Lewa dłoń oparta o rękojeść miecza. W tle, z prawej strony, okrągła dwuczęściowa budowla, przykryta cylindrycznym, czerwonym dachem. Tło obrazu czerwone, z lewem górnym fragmentem koloru żółtego. 

Konserwacja: 1985 r.

Święta Barbara (z feretronu)

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

forma do wypieku babki - Ujęcie z przodu; Forma do wypieku babki o niewielkich rozmiarach i typowym dla tego rodzaju ciasta kształcie. Wysoki, prosty brzusiec regularnie karbowany i nieznacznie rozszerzający się ku górze przechodzi w wyraźnie wygięty na zewnątrz kołnierz o pogrubionej krawędzi. Centralna część dna wpuszczona do środka tworzy tak zwany komin (walec o kopulastym szczycie zakończonym małym otworkiem z zaznaczonym wylewem). Forma wykonana z gliny, wewnątrz jasnozielone szkliwo, zewnętrzna strona nie szkliwiona.

Forma do wypieku babki

nieznany

1890 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

forma do wypieku babki - Ujęcie z przodu; Forma do wypieku o charakterystycznym dla wypieku babek kształcie. Brzusiec nieznacznie rozszerzający się ku górze, zdobiony lekko skośnymi, regularnymi karbami. Brzeg prosty, uformowany prostopadle do ścianek brzuśca. W centralnej części dna znajduje się komin o walcowatym kształcie, zakończony kopulasto z małym otworem na szczycie o zaznaczonym wylewie. Naczynie wykonane z gliny o jasnej barwie, szkliwo w jasnobrązowej tonacji pokrywa tylko jego wnętrze.

Forma do wypieku babki

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

otografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu, podzielonym na dwa pola, wyżłobione dwa wzory przedstawiające fronty budynków. Z lewej strony jest kościół zwieńczony krzyżem, z prawej kamienica o prosto zakończonym dachu z dachówkami. W obu widoczny jest też rysunek cegieł, otworów okiennych i drzwiowych zakończonych półokrągłym łukiem oraz otwartych drzwi. Oba wzory wyżłobiono dwa razy, w odbiciu lustrzanym, jeden nad drugim.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Kury i koguty - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. W części górnej rytmicznie rozlokowane, ciasno stłoczone, nagie sylwetki ludzkie z głowami kur i kogutów. Postacie kur białe, kogutów czerwone. Postacie są zgromadzone w dwóch symetrycznych grupach i zwrócone w stronę centralnie umieszczonego, czerwonego prasołu (prawosławny ołtarz). W części dolnej wydłużony prostokąt, w układzie horyzontalnym utworzony z jasnoczerwonej meandrującej wstęgi na czarnym tle . Tło przedstawienia gęsto wypełnione rytmicznymi układami jajek, u góry białych, w partiach dolnych białych i czerwono-brązowych.

Kury i koguty

Sobczyk, Marek

1989 — 1990

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Krucyfiks

Krucyfiks

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Diabelskie skrzypce - ujęcie 3/4; Instrument składający się z kija, 2 metalowych talerzy oraz struny. Kij długi, prosty, wykonany z drewna, z grubą, metalową blaszką przybitą na jednym jego końcu za pomocą dwóch gwoździ. Górna część kija ozdobnie profilowana. Na około ¼   wysokości miskowate, eliptyczne zgrubienie z wydrążonym ręcznie środkiem. Poniżej niego wbity haczyk tworzący oczko, do którego przywiązana jest metalowa struna, biegnąca wzdłuż instrumentu, przechodząca przez podobne oczko w górnej części, gdzie zamocowana jest do gałki umożliwiającej zmianę naciągu strun. Powyżej zamontowane są dwa poziome, wycięte z blachy, talerze. Instrument zwieńczony ozdobną główką w kształcie żołędzia.

Diabelskie skrzypce

nieznany

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 53 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd