treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: abstrakcja geometryczna

Liczba wyników: 30

Obiekty

27
Kompozycja kwadratowa 6.01.04 - ujęcie z przodu; Kompozycja kwadratowa. Do płyty pilśniowej na całej powierzchni przyklejone czworokątne, wielobarwne listewki. Szerokość i głębokość listewek zróżnicowana. Różną szerokość mają także niewielkie odstępy pomiędzy listewkami. Płyta stanowiąca tło kompozycji fioletowa, kolorystyka listewek zróżnicowana: żółć, zieleń, odcienie czerwieni, oranż granat, róż. Barwy czyste, nasycone.

6.01.04

Nowacki, Andrzej

2004-01-06

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Kompozycję wypełniają sylwety postaci nakładających się na siebie, okonturowanych czernią (monotypia). Na tym elementy płaszczyzn barwnych w pionowych ciągach: od lewej fiolet, czerwień, dalej wymiennie odcienie fioletu, różu, zgaszonego szarością brązu.

Wyrazy

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Iluzja integralna V - ujęcie z przodu; Kompozycja prostokątna w układzie pionowym podzielona diagonalnie na dwie trójkątne plamy barw: szarą i czarną. Szary trójkąt przechodzący od tonów jaśniejszych u góry do ciemniejszych na dole wypełnia lewą górną część kompozycji. Jego ramiona wyznaczone są górną i lewą krawędzią obrazu, podstawa zaś to przekątna stanowiąca granicę barw, która biegnie od lewego dolnego narożnika do prawego górnego. Ramiona z podstawą łączą dwa ukośne, cienkie paski - błękitny i biały. Prawą i dolna część kompozycji stanowią dwa czarne trójkąty powstałe na skutek wycięcia w formie pasa, biegnącego ukośnie od prawego dolnego narożnika do przekątnej.

Iluzja integralna V

Berdyszak, Jan

1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek: Iluzja integralna - Ujęcie z przodu; W środku obrazu wycięty otwór o nieregularnym kształcie (wielobok). Pozostała powierzchnia kompozycji podzielona ukośnymi liniami  na cztery płaszczyzny wypełnione barwnymi plamami: czerwoną, zieloną, żółtą i białą; od prawego górnegfo rogu do środka narsowana czarna linia.

Iluzja integralna

Berdyszak, Jan

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja kół w obrysie - Ujęcie z przodu; Kompozycja pionowa złożona z dwóch elips usytuowanych jedna nad drugą. Kontur elipsy w górnej części jest zaciemniony cieniowniem od brzegów do coraz jaśniejszych krawędzi wewnętrznych. Ze środka elipsy dolna jaśnieje biała, rozświetlona plama. Obie elipsy łączą trzy kolorowe półkola i ćwierćkola (brązowe, żółte i białe) połaczone liniami okalającymi elipsy z ich prawej strony. Całość zamyka namalowana cienka linia ramy.

Kompozycja kół w obrysie

Berdyszak, Jan

1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - Ujęcie z przodu; Obraz Friedricha Bernhardta Stettin I. Motywy marynistyczne z nowym językiem geometrii. U dołu obrazu statek w porcie. Odcienie błękitu, szarości oraz blady pomarańcz. Przy statku z lewej u dołu geometryczny żuraw stoczniowy.

Stettin I | Szczecin I

pejzaż

Bernhardt, Friedrich

1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz, 09/08 (w Daugavpils) - ujęcie z przodu; Na złoto-jasnobrązowym tle sześć czerwonych kropek: dwie pełne kropki - jedna przy górnej lewej krawędzi obrazu, druga bliżej prawego dolnego rogu. Pozostałe 4 kropki ( 3 namalowane tuż przy krawędziach są niepełne) umiejscowione po dwie niedaleko prawego górnego rogu oraz przeciwnego lewego dolnego rogu. Obraz namalowany na płótnie naciągniętym na wypukłą formę z drewna - płótno przycięte równo do łuku formu w dolnej i górnej jej części.

09/08. W Daugavpils

Radke, Marek

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz. Wrażenie czerwone - ujęcie z przodu; Kwadratowy obraz. Czerwone, na pierwszy rzut oka, tło jest niejednolite - widoczne są pociągnięcia pędzla, delikatne, drobne smugi w odcieniach od jasnoczerwonego do grafitu. Czarna kropka o średnicy 11,5 cm jest przesunięta od środka pracy na lewo i lekko w górę. Namalowana pędzlem, czarną matową farbą, spod warstwy malarskiej prześwituje miejscami czerwone tło. Obraz oprawiony w drewnianą, pomalowaną na szaro ramę okalającą obraz.

Wrażenie czerwone nr 24

Radke, Marek

1994

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 27 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd