treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0

„De Spaansche oorlogs vloot van den jaere MDLXXXVIII”

Akwaforta

Luyken, Jan

1679

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

Grafika - pejzaż portowy - Ujęcie z przodu. Akwaforta na papierze w kolorze sepiowym przedstawiająca port w Szczecinie. Widok od strony północnej na Odrę w rejonie Wałów Chrobrego z panoramą miasta. Na pierwszym planie niewielki parowiec przycumowany do dalb na rzece w trakcie wyładunku towaru do stojącej obok szerokiej, płytkiej barki. W głębi po lewej drugi statek widoczny od strony dzioba w otoczeniu płytkich barek. Obok w tle kolejna jednostka stojąca bliżej nabrzeża. W tle ukazano panoramę Wałów Chrobrego z 2-wieżowym budynkiem rejencji po prawej stronie (ob. Urząd Wojewódzki), gmachem muzeum (z niską wieżą częściowo zasłoniętą przez komin statku) oraz wydłużonymi budynkami dawnego urzędu finansowego i zakładu ubezpieczeniowego (ob. Akademia Morska), przed którymi schematycznie zaznaczono skarpę w stronę nabrzeża. Po lewej fragment sylwety Starego Miasta z wysoką wieżą kościoła św. Jakuba i zespołem wież zamkowych wśród zamarkowanej zabudowy kamienicowej. Całość ujęta nieco z góry - partia nieba z rozproszonymi obłokami zajmuje 2/3 powierzchni grafiki. Bez sygnatur.

Akwaforta - pejzaż portowy

nieznany

1920 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Widok na Wały Chrobrego - Ujęcie z przodu. Widok na Taras Hakena, obecne Wały Chrobrego w Szczecinie zza Odry, z dwoma głównymi budynkami: Muzeum Miejskiego po lewej i Rejencji (ob. Urząd Wojewódzki) po prawej stronie. Na I planie Odra widziana z Łasztowni z zacumowanymi przy zachodnim brzegu w kilku rzędach statkami pasażerskimi i holownikami. Głębokie odbicie statków i panoramy w lekko sfalowanej tafli wody. Na bulwarze nadbrzeżnym wydłużone, drewniane wiaty przystani i drobne postaci przechodniów oraz charakterystyczne latarnie flankujące masyw tarasu widokowego z niszą basenu na poziomie bulwaru. Na skrajach zadrzewionej ulicy wieńczącej wzgórze dwa kolumnowe pawilony ograniczające centralne założenie widokowe i porośnięte trawą boczne skarpy. W górnej części monumentalne budynki użyteczności publicznej: od lewej dwuwieżowy, wieloszczytowy gmach administracji rządowej, a po lewej siedziba muzeum (dawniej miejskiego, dziś narodowego) o zwartej bryle rozdzielonej pilastrami i zwieńczonej centralną, przysadzistą wieżą. Widok ujęty ze skosu umożliwia ukazanie części bocznych elewacji budynków.

Widok Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego)

Andreas Jensen

około 1918

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Ostrzenie noży na podwórku

Dusaert Cornelis naśladowca

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Trzy krajobrazy z Mieronic

Kielisiński Kajetan Wincenty

1841

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok katerdy Notre Dame w Paryżu. Na pierwszym planie widok wysokiego nabrzeża rzeki, wzdłuż którego zacumowane trzy barki. Powyżej, na drugim planie monumentalna bryła katedry. Horyzontalny układ kompozycji równoważą piony masztu usytuowanej centralnie łodzi i iglicy kościoła. Poszczególne elementy kompozycji budowane przy pomocy długich, poziomych kreskowań.

Katedra Notre Dame w Paryżu

Łopieńscy, Bracia

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/236/ML - Kompozycja wpisana w koło obwiedzione czarną, cienką kreską, na kwadratowym, białym tle papieru czerpanego. W środku jeżdziec na zwróconym w prawo, profilowo ujętym, idącym stępa koniu. Jeździec w delli podbitej futrem, z odwiniętą połą i w długim żupanie. Na głowie kołpak z pióropuszem. W prawym ręku buzdygan oparty na ramieniu. Koń okryty czaprakiem z frędzlami. Na głowie mały pióropusz, ogon spleciony w dwa warkocze. W tle po lewej pachołek w kołpaku, przy nim koń. Na drugim planie pachołek trzymający osiodłanego konia. Po prawej postać zwrócona profilem w lewo, ubrana w długą delię z futrzanym kołnierzem, na głowie kołpak z piórami. Dalej po prawej dwóch jeźców zwróconych w lewo. Wyposażeni w łuki, za plecami strzały w kołczanach. W głębi brzeg morski, po lewej zamek. 
sygn. pod ryc. (na zewnątrz koła) l.:

Jeździec polski z buzdyganem /rotmistrz Pieczowski/

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok mostu St. Michel na Sekwanie. W centrum oparty na trzech arkadach most przerzucony nad szerokim korytem rzeki. Na wodzie, w okolicach mostu kilka dużych łodzi. Po lewej sylwetki dwóch siedzących na brzegu mężczyzn. W głębi, ponad mostem po lewej zarysy zabudowań miejskich, po prawej częściowo zasłonięta monumentalna wieża katedry Notre Dame. W tle gładkie niebo. Przedstawienie szkicowe, operuje cienkimi, urywanymi liniami konturów. Łodzie określone gęstym, regularnym kreskowaniem stanowią kontrast dla przejrzystego rysunku pozostałych partii kompozycji.

Most St. Michel w Paryżu

Pankiewicz, Józef

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 86 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd