treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Krajobraz o falistym układzie form. Na przedplanie ciemna smuga, na pierwszym planie schylona postać kobiety z wyciągniętą w dół ręką. Na dalekim planie, po lewej zabudowanie wśród drzew. Niebo pokryte smugami koloru. Koloryt: płaszczyzna ziemi od białawej po prawej stronie, żółtawa, po lewej smugi niebieskie i żółte. Ściana jednego zabudowania intensywnie biała, drugi dach o zgaszonej czerwieni. Niebo pokryte smugami koloru, odcieniami niebieskiego, żółci, bieli, czerni, akcent czerwieni. Kobieta w żółtej chuście, różowej bluzce, niebieskiej spódnicy, zielonym fartuchu.

Zbieranie kłosów

scena rodzajowa

Podsadecki, Kazimierz

1934

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja jednoplanowa: na przodzie ujęta od dołu tańcząca para. Mężczyzna w wykroku ( lewa stopa dotyka prawej krawędzi obrazu, prawa lewej), w uniesionej lewej ręce pod górną krawędzią obrazu ujmuje dłoń partnerki. Kobieta, której kibić widoczna jest częściowo spoza sylwety mężczyzny, ma nogi rozstawione w kroku tanecznym, nagie ramię ugięte w łokciu zdobione bransoletą. Widoczna spoza ramienia głowa w kapeluszu przysłania twarz mężczyzny. Tuż za tańczącą parą po lewej i prawej stronie zza instrumentów muzycznych( po prawej perkusja) widoczne postacie orkiestry: po prawej górna część głowy, po lewej głowa, ramię i zgięta w łokciu ręka z pierścieniem na środkowym palcu, obok uniesiony w górę puzon. Koloryt: tańczący mężczyzna w beżowym ubraniu, fioletowych półbutach, kobieta w sukni o ostrej zieleni, takich pantoflach. Po lewej stronie plama fioletu i bieli, brązowy ubiór muzykanta, w tle szarości i brązy.

Taniec

scena rodzajowa

Malczewski, Rafał

1924

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja figuralna - Kompozycja z figurą ludzką, ujętą frontalnie, w całej postaci. Monumentalna sylwetka kobiety (?) narysowana jest mocnym, czarnym konturem, forma uproszczona i zgeometryzowana. Sylwetka nie ma głowy i szyi. Z prawej strony postaci, oddzielnie okrągła głowa na długim, ukośnie biegącym kiju. W tle szerokie pionowe linie tworzą ramę dla figury.

Figura siedząca

kompozycja figuralna

Adler, Jankiel

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie lica. Kompozycja abstrakcyjno-figuralna.

Kompozycja

obraz

Adler, Jankiel

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

obraz olejny - Kompozycja abstrakcyjna. Powierzchnia płótna podzielona jest mocnymi, czarnymi, pionowymi i diagonalnymi liniami na trójkąty, czworokąty, romby wypełnione barwnymi plamami – w kolorze błękitu, pomarańczy, zimnej żółcieni, kremowej bieli. Pośrodku pionowy szaro-niebieski blok w górnej części znajdują się dwa trójkąty połączone pomarańczową kropką. Tło zróżnicowane kolorystycznie – z lewej fioletowe, w środku czarne, z prawej szare.

Odjeżdżający okręt

obraz olejny

Włodarski, Marek

2. ćwierć XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

rysunek - Martwa natura, kompozycja z owocem winorośli i roślinami. Centralny element kompozycji to duża kiść winogron, nad nią 2 skrzyżowane liście winorośli. Kiść „wpada” w duży, ozdobny kwiat o rozwiniętych, trójkątnie zakończonych płatkach, o grubej łodydze wyrastającej z ociosanego pnia drzewa z korzeniami. Z lewej strony dekoracyjnie wijąca się wstęga.

Kompozycja morska

gwasz

Włodarski, Marek

2. ćwierć XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

rysunek - Martwa natura, kompozycja z owocem winorośli i roślinami. Centralny element kompozycji to duża kiść winogron, nad nią 2 skrzyżowane liście winorośli. Kiść „wpada” w duży, ozdobny kwiat o rozwiniętych, trójkątnie zakończonych płatkach, o grubej łodydze wyrastającej z ociosanego pnia drzewa z korzeniami. Z lewej strony dekoracyjnie wijąca się wstęga.

Martwa natura z winogronami

rysunek

Włodarski, Marek

2. ćwierć XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

akwarela - Z lewej strony kompozycji ujęta frontalnie, wyabstrahowana, niemal transparentna figura ludzka, w partii tułowia wypełniona poziomymi pasami zielonej farby; podobnie w prawej nodze oraz głowy z przenikającymi się owalnymi formami i zielonym krzyżem. Z prawej strony w górnej części niewielki otwór – okno. Okno i figura połączone są grubymi, zielonymi pasami, które jak lina „opasują” i „wiążą” nogi i tułów postaci. Obraz utrzymany w ciepłych odcieniach brązów, żółcieni, zieleni.

Człowieka ciągnie do okna

akwarela

Włodarski, Marek

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Zanikanie obrazu I - ujęcie z przodu; Biała, świetlista, okrągła plama centralnie  umieszczona na czarnym tle. Wrażenie głębi tunelu  budują tony pośrednie od bieli do zróżnicowanej szarości, rozmytej, zamglonej  oraz kontrast gruzełkowatej, wyrazistej faktury budowanej z połączenia czerni z drobinkami światła. Okalający jasne pole pierścień stapia się z czernią prostokątnego tła.

Zanikanie obrazu I

Dąbrowska Wojciechowska, Danuta

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 27 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd