treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0

Dyplom Stefana Kramsztyka

Uniwersytet Warszawski (Warszawa; 1816- )

1903-05-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Św. Mikołaj

Ikona

nieznany

4. ćwierć XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Portret mężczyzny - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym na prostokątnym arkuszu. Mężczyzna przedstawiaony w popiersiu. Głowa lekko odchylona na lewe ramię. Barczyste ramiona częsciowo ucięte przez brzegi kompozycji. Mężczyzna spogląda na widza lekko uśmiechnięty. Nos wydatny, kościsty, czoło wysokie z zakolami łysiny. Ubrany w marynarkę, krawat i koszulę. W tle barwne, faliste linie układające sie w póropusze, z prawej strony głowy na podobieństwo aureoli. Głowa opracowana szczegółowo, pozostałe partie obrazu szkicowo. Refleksy barwne: białe, bordowe, cynobrowe na twarzy; białe, zielonkawe, cynobrowe na ubraniu; bordowe, seledynowe, białe w tle. Sygnatura wkomponowana w połę marynarki.

Portret mężczyzny

portret

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1926

Muzeum Narodowe w Szczecinie

akwarela - Z lewej strony kompozycji ujęta frontalnie, wyabstrahowana, niemal transparentna figura ludzka, w partii tułowia wypełniona poziomymi pasami zielonej farby; podobnie w prawej nodze oraz głowy z przenikającymi się owalnymi formami i zielonym krzyżem. Z prawej strony w górnej części niewielki otwór – okno. Okno i figura połączone są grubymi, zielonymi pasami, które jak lina „opasują” i „wiążą” nogi i tułów postaci. Obraz utrzymany w ciepłych odcieniach brązów, żółcieni, zieleni.

Człowieka ciągnie do okna

akwarela

Włodarski, Marek

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia kolorowa. Rama w złotym kolorze dla lustra lub obrazu w kształcie wydłużonego owalu, jednak z asymetrycznym polem wewnątrz. W zwieńczeniu połączone roślinne ornamenty, tworzące tak zwany koguci grzebień. Około połowy wysokości, po obydwu bokach zwrócone do siebie twarzami dwa putta, czyli postacie małych chłopców ze skrzydłami, które trzymają w rękach girlandy z kwiatów. Dół ramy ze splecionych liści.

Rama

nieznany

3. ćwierć XIX wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Ikona

Święty Mikołaj [Święty Mikołaj Cudotwórca]

Ikona

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Mężczyzna o okazałych, podkręcanych wąsach, ukazany z twarzą zwróconą lekko w prawo, z lewą ręką wspartą na biodrze, sportretowany na tle architektury. Hrabia pozuje w historycznym kostiumie.

Fotografia Romana Potockiego w kontuszu.

Fotografia

nieznany

koniec XIX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ryszard Górecki. Wojna jest piękna. Estetyka konfliktu zbrojnego. - ujęcie z przodu; Obłożony w foliową koszulkę obiekt-książka. Okładka w kolorze limonkowym. Na frontowej stronie od góry: fotomontaż z przedstawieniem błękitnego morza i fragmentu egzotycznej piaszczystej plaży z palmami. Horyzont w 3/4 wysokości przedstawienia, partie nieba błękitne z kilkoma białymi pierzastymi chmurkami. Na pierwszym planie po lewej trzy wyskakujące z morza delfiny, za nimi wznoszący się w górę pocisk balistyczny, poniżej zdjęcia kolejno czarnymi literami: nazwisko autora (RYSZARD GÓRECKI) i tytuł publikacji (WOJNA JEST PIĘKNA. ESTETYKA KONFLIKTU ZBROJNEGO), u dołu okładki logo Wydawnictwa Niewidzialny Znak. Na grzbiecie okładki od góry: tytuł publikacji, nazwisko autora i logo wydawcy.

Ryszard Górecki. Wojna jest piękna. Estetyka konfliktu zbrojnego.

Górecki, Ryszard

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; Nr 17 - ujęcie z przodu; Fotografia barwna w drewnianej, brązowej, profilowanej ramie za szkłem. Na pierwszym planie sylwetka orła. Ptak siedzi na kamieniu, ma złożone skrzydła. Głowa ptaka jest zwrócona w prawo, dziób otwarty. Pióra na tułowiu i nogach brązowe, na skrzydłach, głowie i ogonie brązowo-czarne. Tło przedstawienia jest jednolicie wypełnione plamami nasyconej czerwieni w układzie przypominającym pionowe pociągnięcia pędzla.

Nr 17 

Mariusz Marszal

2018

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 58 obiektów

Kolekcje

23

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd