treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ML/H/F/1030 - W centralnej części widok na Pomnik Unii Lubelskiej w owalnym obramowaniu z ornamentem i herbem Lublina. W górnej części aktorzy trupy Pawła Ratajewicza. Kalendarze na poszczególne miesiące swobodnie rozrzucone na tle fotografii architektury Lublina i Lubelszczyzny, m.in. Puław, karykatur i fotografii z przedstawień. W górnej części chorągiew z datą 1871 trzyma aktor i dyrektor teatru Stanisław Krzesiński (1810 - 1902). Przebrany jest do roli Kwika w 

Kalendarz fotograficzny na 1871 rok

Atelier A. Nowaczyński

1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/1031 - W górnej części od lewej zestawiono nastepujące widoki Lublina: Dworek Kościuszki na Sławinku (?), widok na Zamek Lubelski od strony kościoła św. Wojciecha na Podwalu, Pałac Radziwiłłowski, sale widowiskową teatru przy ul Jezuickiej. Pośrodku kalendarze miesięcy ułożone są w liczbę 1872. Między cyframi portrety aktorów lubelskich w owalach. Największy portret w wieńcu z liści alurowych to Anastazy Trapszo (1832 - 1898), aktor, kapelmistrz i dyrektor teatru. W polu cyfry 8, drugi od góry Józef Puchniewski (1848 - 1926), aktor, śpiewak i dyrektor teatru. Między cyframi 8 i 7 w budce suflera przedstawiony profilem Józef Rybocki (1839 - 1898 lub 1910), aktor, kapelmistrz i dyrektor teatru. W dolnej części od lewej rysunki przedstawiające: scenę z polowania, stronę tytułowa

Kalendarz fotograficzny na 1872 rok

Filipowicz, Henryk

1871

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie z góry, recto, kartka w linię, zapisana pismem odręcznym

List do Ewy Małkowskiej-Bieniek

Zylbert, Dawid

2007-12-17

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z przodu

Puszka

Fabryka Cukrów Czekolady i Kakao Branka (Lwów; 1882-1939)

1923 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Widok Lublina z fragmentem traktu zamojskiego. Po prawej rozległy pejzaż ze sztafażem. W głębi, rozciągnięte w poziomie zabudowania miejskie z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Przedstawienie szczegółowe, modelowane miękkimi, przetartymi smugami, dominują odcienie szarości wzbogacone rdzawym oranżem.

Widok Miasta Lublina od Traktu Zamośćskiego

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

Muzeum Narodowe w Lublinie

List Józefa Ignacego Kraszewskiego do Wincentego Pola z 01.06.1869 r. to rękopis dwustronny. Tekst pisany czarnym atramentem, mało czytelny. List kontynuowany jest na odwrocie kartki, w jednej trzeciej strony (4 wersy).

List Józefa Ignacego Kraszewskiego do Wincentego Pola

Kraszewski, Józef Ignacy

1869

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura mężczyzny w pozycji stojącej (na ugiętych w kolanach nogach) z rękoma uniesionymi do góry. Cała powierzchnia rzeźby pokryta jest delikatnym rytem, sugerującym skaryfikację.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura - postać mężczyzny w pozycji siedzącej (przykucniętej), z rękoma uniesionymi do góry. Cechy typowe dla dogońskich statuetek: postać statyczna, głowa stosunkowo długa, oddzielona od szyi prostą linią. Nos, usta, oczy wypukłe. Tułów długi, obły. Nogi krótki, schematyczne.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 81 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd