treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: mienie poniemieckie

Liczba wyników: 14

Obiekty

9
wiersza - Ujęcie z boku; Wiersza wypleciona z wikliny o długim, prostym, cylindrycznym korpusie zakończonym stożkowato z prawej strony a okrągłym otworem z lewej. Wykonana z wiklinowych prętów ułożonych na trzech obręczach z cienkich patyków, które przepleciono spiralnie w kilkunastu miejscach łykiem. Wewnątrz dwa lejki stanowiące integralną całość z korpusem. W około połowie długości narzędzia wycięty prostokątny otwór, przez który wyjmowana byłą ryba. Pierwotnie najprawdopodobniej do otworu mocowane były drzwiczki.

Wiersza

nieznany

1901 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Jedna ze stron formy z negatywowym rytem przedstawiającym herb Torunia, czyli mur z otwartą bramą miejską, trzema basztami oraz aniołem symbolizującym opiekę nad miastem. Całość w prostokątnym ozdobnym obramowaniu.

Forma piernikarska dwustronna Katarzynka + Herb Torunia

nieznany

XIX wiek

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Zhenmushou (strażnik grobowca) - ujęcie z przodu; Duża, wykonana z porcelany postać z ludzką twarzą. Ciało postaci i podstawa pokryte szkliwem w odcieniach brązu, zieleni, żółci, beżu. Nie zachowały się szkliwienia na głowie, jedynie żółto-zielony fragment na lewym uchu. Z czubka głowy wyrasta stożkowaty róg, natomiast nad czołem zaznaczono trzy malutkie różki. Za dużym rogiem znajduje się uszkodzona, nieszkliwiona część o kielichowatym kształcie. Uszy postaci są duże i odstające. Głowę osadzono na torsie uskrzydlonego lwa z kopytami byka. Bestia wydaje się wpół siedzieć i wpół kucać. W podstawie znajduje się okrągły otwory Pierwotnie brakowało fragmentu prawego skrzydła, małego, środkowego różka na czole oraz zakończenia dużego rogu. Brakujące części uzupełniono podczas prac konserwatorskich.

Zhenmushou (strażnik grobowca)

nieznany

618 — 907

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wazon typu famille rose - ujęcie z przodu; Porcelanowy wazon zdobiony wielobarwną dekoracją naszkliwną w pastelowych odcieniach z przewagą różu w typie famille rose. Kształt gruszkowaty, szyja szeroka zakończona rozszerzającym się wylewem, w którym widoczny jest z przodu półokrągły ubytek. Wazon bogato zdobiony licznymi motywami dekoracyjnymi. W jego górnej części znajdują się po bokach dwa uchwyty w formie stylizowanych lwów chińskich w kolorze pastelowej zieleni. Brzeg wylewu zdobiony dookolnie, z przodu kwiat lotosu o czerwonym kwiecie, żółtych i zielonych liściach na białym tle oraz zgeometryzowanym wzorem roślinnym w kolorach zielonym i różowym na żółtym tle. Szyję oddzielono od brzuśca biegnącymi dookolnie wzorami: ornamentem meandrycznym o różowej, żółtej i seledynowej barwie oraz znajdującym się pod nim motywem grzyba nieśmiertelności w niebieskim, żółtym, czerwonym i seledynowym kolorze. Brzusiec oraz szyję zdobią czworoboczne pola (rezerwy) o seledynowych bordiurach wypełnione tzw. motywem Stu Antyków (Hundred Antiques/Hundred Treasures) na białym tle. Pola wypełniają przedmioty i rośliny w dość nieformalnym układzie. Na szyi wyodrębnić można: rogi nosorożca, śliwki, wazon z peoniami na stojaku, różnorodne wazy (z przykrywkami oraz bez, na stojaku oraz bez), akwarium na stojaku, dyski z jadeitu, podwójną tykwę, z której unosi się smużka dymu oraz inne niezidentyfikowane przedmioty. Na brzuścu pokazano: śliwki, wazę z kwiatami na stojaku, akwarium na stojaku, parę skrzyżowanych rogów nosorożca, toaletkę z lustrem, różnorodne wazy, donicę z miniaturową rośliną na stojaku, naczynie na wysokim stojaku oraz inne niezidentyfikowane przedmioty i rośliny. Dół wazonu ozdobiony dookolnie geometrycznym motywem w postaci pionowych żółtych i różowych pasków na seledynowym tle.

Wazon typu famille rose

nieznany

1751 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

gąsior początkowy ozdobny - Ujęcie ze skosu; Półcylindryczna dachówka typu gąsior z zewnątrz szkliwiona zieloną glazurą. Zasklepiona okrągłą, ozdobą plakietką z odciśniętym, reliefowym wizerunkiem smoka. Smok zieje ogniem, ma rogi, długie wąsy, grzywę, cztery łapy, wijące się, długie, łuskowate ciało. Obok jego paszczy widać płonącą perłę. W plakietce, nad smokiem znajduje się mały, okrągły otwór. Na dachówce widoczne przetarcia, rysy, ubytki, spękania oraz odbarwienia - największe w górnej części plakietki i na grzbiecie – u dołu, przy krawędziach.

Gąsior początkowy ozdobny

nieznany

1801 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

donica ozdobna - Ujęcie z przodu; Kamionkowa donica z trzema dekoracyjnymi nóżkami, widoczne dwie z trzech, szkliwiona celadonem w jasnozielonym odcieniu. Ma kształt odwróconego, ściętego stożka. Jej nogi stylizowane są na łapy zwierzęce, zostały doklejone do wykonanego na kole garncarskim korpusu. Powierzchnia naczynia została ozdobiona wklęsło-wypukłym ornamentem reliefowym, podzielonym na trzy poziome strefy oddzielone dookolnie biegnącymi listwami. Górny i dolny pas wypełniono motywami roślinnymi – najprawdopodobniej peoniami, środkowa część natomiast składa się ze wzoru roślinnego (peonie) oraz wypukłych linii ułożonych w różnych sekwencjach, przedstawiających osiem podstawowych trygramów. Na ściankach widoczne ślady klejenia oraz drobne ubytki.

Donica ozdobna

nieznany

1501 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Prasłowianka I - ujęcie przodu ze skosu z lewej; Owalna bryła naturalnego kamienia polnego osadzona na kostce kamiennej. Skała tworząca głowę przekształcona w niewielkim stopniu. Rysy twarzy płytko cięte i przedstawione schematycznie. Wyraźna linia grzbietu nosa, rozwidlająca się na szczycie w łuki brwiowe powstała przez zachowanie cienkich pasów naturalnej warstwy zewnętrznej kamienia o ciemniejszym zabarwieniu. Podobnie wydobyto cechy fryzury - punktowym rytowaniem zaznaczony został przedziałek po środku głowy oraz linie wyznaczające szerokie pasma prostych, ciemnych włosów, biegnące od przedziałka do tyłu głowy, sugerując związanie w koński ogon.

Prasłowianka I

głowa

Lewiński, Sławomir

między 1957 — 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; głowa - Ujęcie ze skosu z lewej; Szeroka, spłaszczona, bliska owoidalnej głowa dołem lekko wydłużona, osadzona na kostce w kształcie ściętego ostrosłupa. Rysy twarzy: łuki brwiowe, nos, konturowo zaznaczone oczy, drobne usta – ciemniejsze, wydobyte przez delikatny, negatywowy szlif policzków i obszarów wokół oczu. Ryt ornamentalny włosów widoczny tylko na froncie skały, bezpośrednio wokół twarzy.

Prasłowianka II

głowa

Lewiński, Sławomir

między 1957 — 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Obraz, scena biblijna - Złożenie do grobu. Dynamiczna kompozycja oparta na liniach diagonalnych, o ciemnym kolorycie z akcentami czerwieni, ugrów i szarości przedstawia scenę niesienia ciała Chrystusa do grobu rozgrywającej się w skalistej scenerii z sylwetką zamku w głębi. W centrum kompozycji złożone na tkaninie, jasne ciało Chrystusa podtrzymywane jest przez trzech mężczyzn: prawą stronę podtrzymuje od dołu pochylony, brodaty starzec w turbanie, lewą stronę całunu trzyma mężczyzna w żółtej szacie i czerwonej tunice, a od strony nóg wspomaga ich młodzieniec z rozwianymi włosami w zielonej szacie z narzuconą na ramiona czerwoną peleryną. Po lewej stronie przedstawienia stoją trzy opłakujące niewiasty. Po prawej zaś klęcząca kobieta ze złożonymi rękoma, a za nią schylający się mężczyzna. Pejzaż skalisty. W oddali rysuje się sylwetka pałacu o dwóch okrągłych wieżach. Na szczycie skały widać dolną część trzech krzyży.

Złożenie do grobu

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd