treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca kobietę i mężczyznę w tytułowym raju. W centrum kompozycji naga postac kobieca , ujęta całopostaciowo, tyłem do widza, uniesionymi  rękami podtrzymuje kosz oparty na głowie. Przed nią postać męska, w pozycji siedzącej, z przywiedzonymi do klatki piersiowej nogami. Na wysokości stóp jabłko. Po lewej zarysowane drzewo poznania dobra i zła. Przedstawienie szkicowe, postaci okreslone konturem.

Raj

Wydra, Jan

1920 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Półmisek owalny, kołnierz gładki o brzegu wykrojonym faliscie. Malowany podszkliwnie kobaltem we wzór tzw. cebulowy, na dnie wieksza kompozycja ze stylizowanych gałązek z kwiatami. Dno wzmocnione od spodu esowatym pasmem z masy porcelanowej.

Półmisek

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1774 — 1814

Muzeum Narodowe w Lublinie

Maszynopis wiersza „Ze wsi” Józefa Czechowicza, wym. 10,2 x 21,8 cm, k. 1 r.
W górnej części karty (z prawej strony) imię i nazwisko autora tekstu. Poniżej (z prawej strony) tytuł wiersza zapisany wersalikami. Zarówno tytuł, jak też imię i nazwisko autora zostały podkreślone.  
Wiersz zapisany w dwu kolumnach. W pierwszej kolumnie zamieszczono tekst od słów: „Tych kijanek tych praczek u potoczka” do słów: „w okno patrzysz, a po cóż”. W drugiej kolumnie (zapisanej po prawej stronie w dolnej części karty) zamieszczono tekst od słów: „to znasz” do słów: „w muzyce śpij”. Druga kolumna tekstu została wyodrębniona za pomocą dwóch linii wykonanych ołówkiem, które zaznaczono w pionie (z lewej strony tekstu) i w poziomie (powyżej tekstu). 
Niektóre strofy rozpoczynają się od inicjalnej wielkiej litery, w kilku miejscach widzimy 
znaki interpunkcyjne, dostawione ołówkiem.
Ponadto widoczne cztery delikatne załamania papieru w pionie po pierwotnym złożeniu karty.

Ze wsi

Czechowicz, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

Józef Czechowicz, zgasło wieczornych obłoków aluminium...,  rękopis, k. 9 recto
Tekst zapisany czarnym atramentem na arkuszu kremowego papieru. Pod tekstem z prawej strony podpis poety charakterystyczny splot  liter

Zgasło wieczornych obłoków aluminium...

Czechowicz, Józef

1933

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/211/ML - Świadectwo Juliusza Pola wydane przez C.K. Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie to druk jednostronny. Na górze zawiera nadruk nazwy uczelni, naklejony znaczek skarbowy, dane studenta, następnie w słupku wymienione przedmioty. Wypelniony punkt

Świadectwo Juliusza Pola

Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie

1915 — 1917

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szczury (głowa kobiety)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Rysunek na półtransparentnym kremowym papierze, konturowy, ogólny i nieujmujący szczegółów przedstawienia, ale składający się z wielu elementów: przedstawia perspektywicznie ujętą na wprost ulicę pośród gruzów budynków, w dolnej części kompozycji widoczne zarysy leżących na ulicy wśród gruzów ciał ludzkich. U dołu po lewej zaznaczają się kolumny, przy kolumnie znajdującej się najbardziej po lewej korekty: drobne skreślenia sąsiedniej pionowej kreski zamykającej po lewej kompozycję, kreski-skreślenia elementu schodów i gruzów pod schodami. W innych miejscach kompozycji dostrzegalne są i inne drobne korekty (po prawej, także blisko centrum kompozycji po prawej).

Ciała – wersja robocza (II)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Rysunek czarnym piórkiem - kompozycja wertykalna - głównie konturowy, przedstawiający stojące pionowo, lekko ukośnie w prawo pióro, z wystającą z jego górnej części linią, na której górnym końcu zwisa chorągiew (wielkości podobnej do wielkości pióra), głównie po prawej i lewej stronie pióra - figury, z miejscami kreskowaniami-cieniowaniem. Rysunek obmalowany z wszystkich stron, prostokątnie, czarnym tuszem, obmalowanie tworzy ramkę o podobnej szerokości u góry i po bokach, większą u dołu, jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne nieregularne (przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla).Praca na kremowym papierze.

Wołanie wiatru

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 76 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd