treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Płaski krajobraz bagienny. Mokradła z kępami zielono-żółtej trawy. Z prawej strony żółta, wysoka trawa. W głębi stogi siana stojące na drewnianych stelażach. Dwa z prawej strony, jeden z lewej. Między nimi sylwetka biegnacego łosia. Widoczne jego odbicie w wodzie. Na horyzoncie wąska, zamglona, ściana lasu.

Łoś na trzęsawisku

Weyssenhoff, Henryk

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

portret kobiecy - ujęcie z przodu; Portret kobiety ujęty w popiersiu. Twarz lekko zwrócona w lewo, wąska, o dużych piwnych oczach, prosto zarysowanych brwiach, wydatnym nosie, małych wąskich ustach. Oświetla ją światło padające z lewej strony. Na głowie duży ciemny kapelusz, ubiór ciemny, wysoko zachodzący na szyję. Tło neutralne. Koloryt: przewaga brązów, czerni.

Portret damy

portret kobiecy

Gottlieb Leopold

między 1901 — 1934

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Portret młodej kobiety zwróconej w 3/4 do widza, w półpostaci. Ubrana w strój antykizujący, analogicznie do  stroju królowej pruskiej Luizy z jej znanego portretu. Czerwona szata nałożona na biały spód z krótkimi rękawkami, wysoko umieszczony złoty pasek. Głęboki dekolt sukni obramowany złotym galonem. Z lewego ramienia spływa błękitny szal. Jasne, rozczesane pośrodku i wysoko nad złotą opaską upięte włosy, opadają puklami na kark. Tło jednolite, ciemne. Z dołu, z prawej strony znajduje się sygnatura: Ad.Henning | Berlin 1856.

Portret Johany von Borcke

portret kobiecy

Hennig Adolf

1856

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawiający lewy profil mężczyzny w zawoju. Postać ma pulchną twarz, wręcz otyłą, z fałdami w dolnej części policzków oraz drugim podbródkiem odsłoniętym dzięki szeroko rozstawionym bokom stójkowego kołnierza płaszcza. Jest to studium głowy mężczyzny, przedstawionego na prawo od sceny głównej, za portalem, na fresku Spotkanie Antoniusza i Kleopatry, namalowanym w salonie Palazzo Labia w Wenecji.

Głowa mężczyzny w turbanie

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1745

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Stajnia osłów - ujęcie z przodu; Rysunek na karcie grubego kremowego papieru w kształcie poziomego prostokąta. Scena figuralna przedstawia stajnię pełną stojących i leżących w rozmaitych pozach osłów. Wnętrze częściowo osłonięte zostało drewnianym stropem, do którego dostawiono drabinę. Na stropie zmagazynowana jest słoma, a na niej siedzą dwa ptaki. W głębi widoczne są zady objuczonych osłów. Po prawej stronie ukazano rozmowę pomiędzy człowiekiem w peruce i trójrożnym kapeluszu, siedzącym na ośle tyłem do widza, który wznosi do góry rękę ze szpicrutą a chłopem, dzierżącym długi drąg, zwróconym w stronę pana. Scenie towarzyszy odwrócona tyłem kobieta w szerokoskrzydłym kapeluszu i sukni zdobionej poprzecznymi paskami, stojąca po lewej stronie konnego oraz chłopiec stajenny znajdujący się w głębi, częściowo przesłonięty przez zad osła. Na pierwszym planie po lewej leży porzucony czaprak. W tle ceglany mur z bramą po prawej i tablicą adresową z wkomponowaną w nią sygnaturą autora i datą.

Stajnia osłów

scena rodzajowa

Tiepolo Giandomenico

1791

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego o ściętym górnym lewym rogu i nieregularnie obciętym prawym boku. Szkic głowy starca o bujnej, falującej brodzie i długich włosach. Ma ostro zarysowany, szpiczasty nos i lekko uwydatnione, ściągnięte brwi. Dwurożna mitra zdobiona klejnotami, noszona m.in. przez arcykapłanów żydowskich, dość głęboko nasunięta jest na jego czoło. Starzec przekrzywiając głowę na bok patrzy w prawo. Głowa ukazana została na wprost, w skrócie perspektywicznym od góry. Szkic wykonany szybkimi, mocnymi szrafowaniami bez odrywania ręki od papieru. Biele kłądzione łukowatymi kreskami zaznaczają kontrast między oświetloną i zacienioną częścia twarzy.

Głowa arcykapłana

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

1751 — 1775

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Świętowanie narodzin

Brakenburgh Richard

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 34 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd