treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
czarno-biała grafika prezentująca stocznię szczecińską - Ujęcie z przodu całego arkusza. Widok budynków dziedzińca górnego stoczni

Grafika: Widok stoczni

Friedrich Kallmorgen

1880 — 1890

Muzeum Narodowe w Szczecinie

matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów - ujęcie z przodu; Na tzw. bazie z prostokąta z ołowiu miedziana płytka z wytłoczonym negatywowym wizerunkiem bonu (odbicie lustrzane). W polu łukowata wstęga z napisem: ERSATZWERTZEICHEN. Powyżej w kwadracie z ząbkowanym rantem nominał: 25. Po bokach kwadratu stylizowany skrót słowa Pfennig: Pf - Pf. Pod wstęgą pasek z napisem: 25 PF. ZAHLT STÄDTISCHE KÄMMEREIKASSE/ DEM EINLIEFERER DIESES GELDSCHEINES. Poniżej faksymile podpisów osób odpowiedzialnych za emisję, między innymi Friedricha Ackermanna (1866–1931) – nadburmistrza Szczecina w latach 1907–1931. Całość ujęta w prostokątną ramkę ze skierowanymi w kierunku pola drobnymi łukowatymi ozdobnikami. W dłuższym dolnym boku ramki przerwa na druk numeru seryjnego bonu. Z płyty usunięto datę końca obiegu bonu: GÜLTIG BIS 31. MÄRZ 1922 (nad oznaczeniem nominału), miejsce i datę emisji bonu: Stettin, den 1. Mai 1921 (pod poziomą wstęgą, nad podpisami) oraz ostrzeżenie o karalności podrabiania/ naśladowania bonu: NACHAHMUNG - STRAFBAR (pod faksymile podpisów).

Matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów

1921 — 1922

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu. Obraz przedstawiający fragment portu szczecińskiego prawdopodobnie w rejonie ujścia Duńczycy do Odry w okolicy Grabowa/Drzetowa. Na I planie po prawej w dolnym narożniku fragment pomostu (być może na cyplu Łasztowni między kanałem Grodzkim, a Dębickim) i zlewające się w jeden ciąg nurty rzeczne. Po bokach zadrzewione odcinki nabrzeża - po lewej z kominami fabrycznymi, a po prawej z zabudową o charakterze przemysłowym. Przy brzegu po lewej widoczne od strony dziobów trzy barki zakotwiczone burta w burtę, za nimi statek motorowy i żaglowiec ukazane bokiem, a w tle zabudowania przemysłowe z dymiącym kominem. Po prawej okazały statek motorowy płynący wzdłuż nabrzeża i trzy łodzie. W centrum ukazano dwa zakotwiczone żaglowce widoczne od strony dzioba oraz maszty stojących za nimi w głębi. Szeroka partia nieba z licznymi obłokami sięgająca linii horyzontu zamarkowanego granatowoszarymi wzgórzami. Obraz malowany impastowo, szerokimi pociągnięciami pędzla, utrzymany w niebieskiej tonacji z akcentami brązów w obrębie statków i zabudowy i rozbieleniami przechodzącymi w szarości i fiolety w partii nieba. szeroka, profilowana rama złocona.

Widok portu przy ujściu Duńczycy

Hoffmann, Wilhelm

1922

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stoczniowiec cz. 1 - Ujęcie z przodu. Błękitny flakon z metalową czworoboczną nakrętką wraz z opakowaniem - metalowym prostopadłościennym pojemnikiem z wieczkiem, które przykręcane jest śrubą o główce w kształcie poziomego prostopadłościanu. U podstawy pojemnika, na jego przeciwległych ściankach, dwa pionowe, owalne otwory.

Stoczniowiec cz. 1 

Skąpski Łukasz

2015

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika Widok stoczni - Ujęcie z przodu. Grafika przedstawia popularny motyw panoramy przemysłowej reklamującej możliwości produkcyjne zakładu - widok stoczni

Widok stoczni "Vulcan" w Szczecinie

Stöwer Willi

około 1870

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja w układzie poziomym w dominującym kolorze czerwieni przetartej ugrem. U góry i u dołu pracy nieregularne płaszczyzny z przetarciami szaroniebieskawej bieli. Po prawej stronie kratownica ze sznurka i listewek, przypominająca rusztowania lub klatkę. Geometryczne skrawki papieru wypełniają cztery prostokątne pola kratownicy, dwa w środku i dwa na dole. W kratownicę wpisane cztery dynamiczne postacie ze sznurka. W lewym górnym narożu powtórzenie kratownicy w pomniejszeniu i w odbiciu lustrzanym, ale bez postaci. W lewym dolnym narożu cztery figury ludzkie ze sznurka z rozpostartymi na boki rękami, sprawiające wrażenie będących w ruchu.

Kompozycja

Żywicki Andrzej

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 7 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd