treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający ucztującą grupę kobiet, mężczyzn i dzieci we wnętrzu. Na pierwszym planie, po prawej stronie, widać dwie kobiety z niemowlętami – jedna z nich siedzi przy stole trzymając dziecko na kolanach, druga stoi, śmiejąc się prezentuje na rękach niemowlę w kostiumie przebierańców. Jej sylwetka zajmuje całą prawą krawędź kadru. Od lewego narożnika, pod kątem, w głąb sceny biegnie długi stół zastawiony jedzeniem i piciem. Po obu jego stronach siedzą kobiety i dzieci, za nim widać postaci 4 mężczyzn o fryzurach z charakterystycznymi długimi, zakręconymi pasmami nad uszami (pejsami) poprzebieranych w jednakowe kostiumy. W głębi, po lewej stronie stoi kilka kobiet.

Święto Purim, Bet Szemesz

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

wieszak do szafy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak ubraniowy z czarnym napisem KARSTADT STETTIN nadrukowanym na przedzie. Drewno polakierowane. Metalowy haczyk z owalną, drewnianą, luźno osadzoną częścią. Wieszak zaopatrzony w poziomą, drewnianą poprzeczkę.

Wieszak do szafy

nieznany

1916 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czapka męska - ujęcie z przodu; Czapka męska. Wykonana z tkaniny wełnianej, samodziałowej tzn. na krosnach tkackich splotem skośnym, wzór układa się w paski: czerwony, zielony, granatowy, brązowy, przetykany białym). Czapka ma fason biretu (zbliżonego do nakryć głowy duchownych m.in.  luterańskich). Uszyta jest z  czterech kawałków tkaniny usztywnionych od spodu i zszytych w ten sposób, że kształt zbliżony jest do kwadratu. Na czubku czerwono-zielona pasmanteryjna kokarda płasko ułożona w formę gwiazdy. Otok o zbliżonym do koła obwodzie z granatowej, wełnianej tkaniny.

Czapka męska

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie całosci z przodu, lekko z góry

Stoliczek

nieznany

XVIII? XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Kobiety zajmujące się swoją toaletą

Obraz

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Stefania Zamoyska

Portret

Axentowicz, Teodor

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rozeta - Ujęcie z przodu. Ozdoba w kształcie ażurowej rozety. Wokół centralnie umieszczonego złotego guza rozmieszczone są cztery mniejsze guzy otoczone filigranem, płatki zdobione ciemnoniebieską emalią, a także woluty wypełnione czarną oraz białą emalią, spięte złotymi taśmami. Elementy emaliowane są inkrustowane regularnie rozmieszczonymi złotymi kropkami. Na odwrocie uszko służące do przyszywania rozet do strojów.

Rozeta

nieznany

nie po 1637

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czepek damski - ujęcie z przodu; Czepek damski, codzienny. Wykonany z tkanin produkcji fabrycznej (wełna, atłas) i białego, lnianego płótna wykonanego na krosnach tkackich splotem płóciennym prostym. Główka czepca  z tkaniny wełnianej, czarnej, wokół główki naszyta czarna atłasowa tkanina. Czepek zszyty z dwóch kawałków, szew wzdłuż pionowej linii głowy, ściągany nad karkiem nicią. Główka wyraźnie zaokrąglona, zachodząca wyraźnie na uszy. Od środka czepek podbity lnianym, białym płótnem i wypełniony grubym usztywniającym materiałem. Przez wszystkie warstwy tkanin przechodzą w wielu miejscach przeszycia białymi i czarnymi nićmi tworzącymi ich złączenie  jako przepikowanie tkaniny.  

Literatura:

Czepek damski

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Romnija | Romnija

kompozycja figuralna

Mirga-Tas, Małgorzata

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 34 obiektów

Kolekcje

24

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd