treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
czaszka tura - Ujęcie ze skosu z prawej; Czaszka tura zachowana jest w średnim stanie: większość twarzoczaszki jest zniszczona, jednak mózgoczaszka wraz z rogami zachowana jest relatywnie dobrze. Na rogach widoczne ślady cięcia (po upolowaniu) oraz klejenia (naprawy współczesne).

Czaszka tura

kultura Maglemose

9600 p.n.e. — 4000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie z boku

Papierośnica

nieznany

2. ćwierć XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Pejzaż nadmorski ze sztafażem

Momper Jan de

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Na pierwszym planie z lewej strony drzewo o cienkim pniu i ulistnionej koronie, z prawej skrawek pokrytej trawą wydmy. Plaża z czterema postaciami. Chłopiec leżący na brzuchu, wsparty na łokciach podpiera głowę. Leżąca tyłem kobieta wsparta na łokciu. Kobieta ubrana jest w czarny kostium kąpielowy. Siedzący chłopiec wsparty na rękach. Nad brzegiem morza stoi kobieta ubrana w białą suknię. Trzyma żółtą parasolkę. W głębi morze z wyraźnie widocznymi falami o białych grzywach.

Na plaży

Misky, Ludwik

1910 — 1938

Muzeum Narodowe w Lublinie

grafika - fragment Łasztowni od strony Odry - Ujęcie w ramce. Widok fragmentu zabudowy Łasztowni ze statkami na Odrze. Do wydanej w celach reklamowych książki Schönleber wybrał fragment zabudowy Łasztowni nie efektowny, lecz pozbawiony reprezentacyjności, nawet nieco zaniedbany, ale malowniczy, dający możliwość ukazania kunsztu ilustratorskiego w zakresie drzeworytu. Być może nawiązał tu do widoków z czasów studiów w Wenecji. Na I planie łagodnie sfalowany nurt rzeki z parowo-masztową łodzią, ciągnącą łódkę po prawej stronie, po lewej łódź z rozpostartym białym żaglem, pełna ładunku i niebezpiecznie pochylona pod wpływem zwrotu i podmuchu wiatru. Na II planie płytka zatoka portowa, z nabrzeżem ze zróżnicowaną zabudową kilkupiętrowymi, wąskofrontowymi kamienicami typu miejskiego (po prawej), przysadzistymi budynkami w konstrukcji ryglowej (w centrum) oraz drewnianymi barakami i wiatami (bezpośrednio przy brzegu). Wzdłuż brzegu drewniane pomosty, do których przycumowane są żaglówki, liczne postacie zajęte różnorodnymi zajęciami, wóz zaprzężony w dwa konie w środku. Najbardziej charakterystyczny jest zespół zabudowy w środku kompozycji z jasnym naczółkowym domem mieszkalnym z przybudówką bezpośrednio nad wodą i znacznie większymi budynkami typu mieszkalno-spichlerzowego w głębi.

Lastadie (obecnie Łasztownia) widziana od strony Odry

Schönleber Gustav

1881

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż morski - ujęcie z przodu; Fragment skalistego brzegu morskiego, wody oraz niebo. Brzeg morski zajmuje dolną część obrazu. Horyzont na wysokości 2/3 od dolnej krawędzi. Koloryt jasnych błękitów z fragmentami bieli, zieleni i brązu.

Morze

pejzaż morski

Ślewiński, Władysław

około 1901

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; Figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie, siedząca na owalnej podstawie, postać ludzka, którą od tyłu obejmuje postać zoomorficzna o cechach jaszczurki.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta; didrachma - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem głowy Heliosa na awersie i kwiatem róży na rewersie.

Didrachma

nieznany

340 p.n.e. — 316 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 23 obiektów

Kolekcje

11

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd