treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: architektura

Obiekty

264
Na pierwszym planie zakole rzeki z kamiennym mostem, na który wjeżdża widziany od tyłu jeżdziec w towarzystwie pieszego. Po lewej ciemna kępa drzew, za nimi w głębi monumentalna budowla. Po prawej rozległy pajzaż z szeroko rozlaną rzeką, na niej w głębi drugi mostek. Na prawym brzegu rzeki obronna budowla z wieżą, w głębi urwisko a na nim zamek. Pejzaż wzbogacony jest pojedynczymi postaciami łowiących ryby (?) ukazanymi na drodze, wzdłuż rzeki. Niebo jasne, pokryte chmurami, miejscami rozświetle, w odcieniach różu i żółcieni.

Pejzaż nadrzeczny z architekturą

nieznany

1690 — 1710

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Madonna z Dzieciątkiem i Św. Janem

Battista de Lutero zw. Dossi

po 1520

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Podhorce

Rzewuski Walery fot., Gryglewski Aleksander mal.

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Sala Balowa

Sala Balowa Kasyna Urzędniczego

Muzeum – Zamek w Łańcucie

otografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu, podzielonym na dwa pola, wyżłobione dwa wzory przedstawiające fronty budynków. Z lewej strony jest kościół zwieńczony krzyżem, z prawej kamienica o prosto zakończonym dachu z dachówkami. W obu widoczny jest też rysunek cegieł, otworów okiennych i drzwiowych zakończonych półokrągłym łukiem oraz otwartych drzwi. Oba wzory wyżłobiono dwa razy, w odbiciu lustrzanym, jeden nad drugim.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; scena wielofiguralna, 8 osób uczestniczy w procesji: 5 kobiet w strojach antycznych, 2 mężczyzn i satyr. Na początku pochodu idzie kobieta ubrana w długi peplos, trzymająca w jednej ręce gałązkę, a w drugiej misę z darami, za nia idzie niski brodaty mężczyzna z nagim torsem, przewiązany chustą w pasie; mężczyzna niesie na głowie misę, a prawą ręką ciągnie za rogi dorosłego kozła; za tym mężczyzną idą dwa kolejni ubrani w chitony, jeden starszy z brodą, drugi młodszy; za nimi idą cztery kobiety.W tle widoczny budynek (świątynia?) przybrany kwiatową girlandą. Przed procesją na postumencie przystrojonym girlandą stoi czara z płonącym ogniem

Procesja ofiarna

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Plac Zygmunta. "Powstanie"

Piwarski Jan Feliks

1831

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie z góry, awers fotografii z nadrukiem

Fotografia Szymona Zajczyka

Karp, Lipman

1. połowa XX wieku, XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Santa Conversazione

Coda Benedetto

1513

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fragment lica obrazu - napis białą farbą: Michał na Sędziszewie i Cerkwicy Potocki/ Woiewoda Wołyński Syn naystarszy Feliksa Szczę/snego Potockiego Kasztelana Krakowskiego hetma/na W:K: z Konstancyi Corki Xięcia jerzego Lubomier/skiego urodzony zmarł R-u 173

Potocki Michał (zm.1750) - portret

malarz polski

przed 1834

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Wódz (Józef Piłsudski) | .

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Żarki, synagoga, 04.12.2008

pejzaż miejski

Wilczyk, Wojciech

2008-12-04

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rzeźba w drewnie lipowym, niepolichromowana, przedstawiająca postać kobiety nachylonej nad dzieckiem, stojącym przy kolanach. Kobieta w chustce na głowie zawiązanej pod brodą, o twarzy trójkątnej, dużych oczach, wąskich ustach. Ubrana w bluzkę z długimi rękawami i serdak z zaznaczoną baskinką , w długiej spódnicy pokrytej stylizowanymi wielopłatkowymi kwiatami na gałązce. U dołu biegnie pasek w formie falistej linii. Kobieta obejmuje rękami dziecko, zwrócone do niej twarzą. Dziecko z włosami sięgającymi do szyi, zaznaczonymi rowkowanymi nacięciami – uczesane z przedziałkiem  pośrodku. W długiej sukience, ozdobionej falistymi liniami poziomymi u dołu i góry, pionowymi pośrodku.

Macierzyństwo

Mąka, Stanisława

1975

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/8062/1/ML - Kapliczka słupowa wykonana ręcznie siekierą i dłutami. Dębowy, profilowany ozdobnie słup w formie czterograniastej kolumny. Baza przy podstawie spróchniała, ma wgłębione narożniki. Żłobienia, głębokości 3,5 cm, uwypuklają płaszczyzny. Na przedniej ścianie wyryty napis: „Obrobił i postawił własnemi rencznie Jan Oliński dnia 17 marca 1933 r.”. Baza zakończona elementem o przekroju odwróconego trapezu wys. 17 cm i podstawie 26 cm, o zaokrąglonych dolnych narożnikach. Na nim trzon ozdobny czworograniasty, wys. 18 cm. Podstawa trzonu i głowica 4 esowatych żeberek, szerokości 12 cm. Na bocznych pełnych ściankach żeberek uproszony liść akantu. Na głowicach – kapliczka ażurowa. Kolumienki i szczyt brzozowe. Baza kolumny ma kształt graniastosłupa (wys. 12 cm, szer. 7 cm); trzon walcowaty (wys. 22 cm, szer. 8 cm), wybrzuszony, z pionowymi szerokimi rowkowaniami. Głowica (wys. 17 cm), utworzona z uproszczonych liści akantu i dwu złączonych w podstawy rozbieżnych wolut. Szczyt – tympanon ze śladami błękitnej polichromii, ozdobiony perliście małymi sześcianami o zaokrąglonych dolnych krawędziach. U szczytu drewniana kotara (lambrekin) z udrapowanych łukowatych żłobień, w środku ujęty prostą taśmą. Dach dwuspadowy, sosnowy o podciętych i podwiniętych krawędziach dolnych, pokryty blachą. Plecy i podstawa kapliczki – proste, sosnowe.

Kapliczka

Oliński, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

Plac Litewski i tak zwany Sobór od strony Krakowskiego Przedmieścia. Na pierwszym planie brukowana ulica z przechodniami i mijającymi się bryczkami. Stangreci w uniformach. Po prawej stronie, za szpalerem drzew widoczna kopuła cerkwi prawosławnej pw. Podwyższenia Krzyża Świętego na placu Litewskim. Obok drewniany parkan osłaniający niewidoczny zza zieleni pomnik Unii Lubelskiej. W lewym dolnym rogu fragment chodnika, słup ogłoszeniowy i stojąca latarnia gazowa z oszklonym kloszem. W tle cień rzucany na ulicę przez dachy budynków. W oddali po prawej stronie kamienice Krakowskiego Przedmieścia. W partii nieba linie kabli.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. W l. g. rogu plama granatowego tuszu.

Plac Litewski i Sobór

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

awers grafiki

Widok Aleksandrii

Orda Napoleon rys....

1873 - 1883

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Gmach teatru w Krakowie

fotograf nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Podhorce

Rzewuski Walery fot., Gryglewski Aleksander mal.

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Widok katedry w Pizie

Alliat A.

1820

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Bitwa pod Kliszowem 19.07.1703

ryt. nieznany, Lithen J. rys.

ok. 1705

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 264 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd