treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: aktorzy

Obiekty

53
Lico obrazu. W centrum, w dolnej części obrazu, scena z udziałem trzech mężczyzn i dwóch kobiet. Jeden z mężczyzn, siedzący z lirą w dłoni, patrzy na drugiego mężczyznę po prawej. Drugi mężczyzna wskazuje palcem na scenę po prawej z udziałem trzech przestraszonych kobiet. W tle góra nieco z prawej strony. U podnóża góry, nieco po lewej, płonący budynek.

Krajobraz z Orfeuszem i Eurydyką

Poussin Nicolas

2. poł. XVII, po 1660

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Aleja w ogrodzie papieskim... (vue d'optique)

ryt. nieznany

ok. 1760

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Budynek komory celnej murowany, trzypiętrowy w części środkowej, części boczne dwupiętrowe. Dach kryty blachą, widoczne kominy. Obramienia okien i drzwi jasne. Wejścia usytuowane w dwóch ryzalitach po obu stronach dwupiętrowej części budynku. Przed budynkiem na torach kilkunastu mężczyzn. Na prawo piętrowy budynek.
Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Budynki komory celnej na stacji Mława

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/1030 - W centralnej części widok na Pomnik Unii Lubelskiej w owalnym obramowaniu z ornamentem i herbem Lublina. W górnej części aktorzy trupy Pawła Ratajewicza. Kalendarze na poszczególne miesiące swobodnie rozrzucone na tle fotografii architektury Lublina i Lubelszczyzny, m.in. Puław, karykatur i fotografii z przedstawień. W górnej części chorągiew z datą 1871 trzyma aktor i dyrektor teatru Stanisław Krzesiński (1810 - 1902). Przebrany jest do roli Kwika w 

Kalendarz fotograficzny na 1871 rok

Atelier A. Nowaczyński

1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/466 - 

Boże zbaw Polskę. Program teatralny

Drukarnia Estetyczna I. Śliwickiej

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na różowym papierze w prostokątnym formacie druk zróżnicowanej wielkości czcionką. Afisz promujący dwudniową projekcję komedii produkcji polskiej

Afisz kinowy "Będzie lepiej"

Kino „Rialto”

1939

Muzeum Narodowe w Lublinie

Afisz kinowy - film polski

Afisz kinowy "My I-sza Brygada"

Kino „Rialto”

1939

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szczury (głowa kobiety)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Rysunek czarnym piórkiem - kompozycja wertykalna - głównie konturowy, przedstawiający stojące pionowo, lekko ukośnie w prawo pióro, z wystającą z jego górnej części linią, na której górnym końcu zwisa chorągiew (wielkości podobnej do wielkości pióra), głównie po prawej i lewej stronie pióra - figury, z miejscami kreskowaniami-cieniowaniem. Rysunek obmalowany z wszystkich stron, prostokątnie, czarnym tuszem, obmalowanie tworzy ramkę o podobnej szerokości u góry i po bokach, większą u dołu, jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne nieregularne (przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla).Praca na kremowym papierze.

Wołanie wiatru

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Przedstawienie unoszącego się, ujętego z lewego boku, jasnego (biele, szarości, brązy) korpusu ludzkiego z widocznym jednym skrzydłem; z przodu korpusu spływają wstęgi lub dym, początkowo ku dołowi (tu ma kolory szare), w dalszej części (szarości, brązy, biele) ku dolnej prawej stronie kompozycji. W dolnej części sceny, pośrodku, sześć pionowych cienkich i jasnych elementów na jasnej szerokiej podstawie, kończącej się po bokach ukośnie (perspektywicznie ujęta prostokątna płaszczyzna?). Reszta tła ciemna (czerń, miejscowo z brązami).Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne - niedochodzące do krawędzi płótna podłoża - dość nieregularne, zwłaszcza lewa, górna i dolna z widocznymi liniami pędzla.

Unosząca się Nike (?)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Przedstawienie w barwach czarnych, brązowych i bieli dwóch rzędów słupów ogrodzenia: przedniego i tylnego. Są to słupy pionowe, wygięte u szczytu - trzy po lewej z pierwszego rzędu są wygięte ku prawej stronie kompozycji, trzy po prawej ku lewej. W rzędzie tylnym, widocznym w mocnym oddaleniu, takie samo lustrzane odbicie kompozycji: ukazane cztery słupy po lewej, wygięte ku prawej, i cztery po prawej, wygięte ku lewej. Pomiędzy rzędami przednim i tylnym brązowa ziemia (niejednolita, z miejscami jaśniejszymi), a pośrodku jasna droga, ujęta perspektywicznie, na wprost. Nad nią znad horyzontu widoczny czarny (wewnątrz) i szaro-brązowy (w partiach zewnętrznych) dym, falujący i nieco szerszy w dolnych częściach, przesłaniający jasne koło (słońce), które znajduje się pośrodku szerokości dymu, u dołu.Scenę obramowuje namalowana prostokątna czarna ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne, zwłaszcza górna i dolna, nieregularne.

Wspomnienie o Zofii Praussowej

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Przedstawienie kobiet z instrumentami muzycznymi, namalowanych na czarnym tle konturowymi białymi liniami. Osoby uwidocznione w kilku rzędach, w pierwszym bębny (osoby przy nich mają również pałki skierowane ku dołowi), a pośrodku osoba z instrumentem smyczkowym. Czerń tła w górnej części (ale także z boku po lewej) falująco zwęża się ku górze, przypominając dym, także dzięki szarościom po bokach, miejscami wypełnianymi także brązami. Na zewnątrz od dymu widoczna także, zwłaszcza w prawej część sceny, biel. Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne w dużej mierze nieregularne (zwłaszcza przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla, zwłaszcza).

Koncert

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Rysunek czarnym piórkiem na kremowym, półtransparentnym papierze: tory, narysowane niewielką liczbą kresek, w ujęciu perspektywicznym, na wprost. Każdy z podkładów torów narysowany pojedynczą poziomą, nieco ukośną kreską, zakończoną z obu stron krótką kreską skierowaną ku dołowi. W miejscu zetknięć torów z linią horyzontu widoczny jest dym, w jego środku okrąg (słońce); dym narysowany pojedynczymi kreskami.

Zina (tory)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 53 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd