treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Obraz olejny na płótnie, w ramach bejcowanych, przedstawia Św. Barbarę. Postać zakomponowana centralnie, w partii pasa tułów lekko skręcony. Twarz pucułowata o karnacji bladoróżowej, wyraźnych migdałowych oczach z brązowymi źrenicami. Cienkie łuki brwiowe łączą się z wąskim nosem rozszerzającym się ku dołowi. Czerwone małe usta. Brązowe falujące włosy, rozdzielone po środku, spływają ku dołowi na ramiona, odsłaniając lewe ucho z małym kolczykiem. Włosy zdobi 8 drobnych sznurków perełek zebranych po dwa, po obu stronach głowy; powyżej uszy i poniżej korony koloru żółtego ozdobionej 4 brązowymi paskami, zakończonej 5 równobocznymi trójkątami. Postać odziana jest w jasnogranatową suknię z bufiastymi rękawami, wykończonymi wąskimi mankietami, a w partii dekoltu przewiązaną środkiem. Na suknię nałożona granatowa tunika. Na prawym ramieniu zielona pelerynka, spod której  spływa czerwony płaszcz z brązowym podbiciem, zdobiony graficznym motywem żółtych kwiatów i spiralnych linii. Płaszcz spowija całą postać. Przerzucony przez lewe ramię, spływa ku dołowi. Prawa ręka ugięta w łokciu, uniesiona ku górze. W dłoni kielich koloru żółtego, z napisem IHS. Lewa dłoń oparta o rękojeść miecza. W tle, z prawej strony, okrągła dwuczęściowa budowla, przykryta cylindrycznym, czerwonym dachem. Tło obrazu czerwone, z lewem górnym fragmentem koloru żółtego. 

Konserwacja: 1985 r.

Święta Barbara (z feretronu)

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz malowana na szkle, przedstawiający św. Barbarę. Prostokątny, w układzie pionowym, w ramie z deseczek (szer. 3,5 cm), bejcowanej na ciemno. Tło obrazu jasno szare. Wszystkie elementy posiadają czarny kontur. Postać umieszczona centralnie, w ujęciu 3. Święta w prawym ręku trzyma kielich z Hostią, w lewej – pióro. Twarz zwrócona w prawą stronę. Rysunek twarzy wykonany czarną kreską, jasne plamy na policzkach, czerwone usta. Włosy czarne, splecione w warkocz – opadają do tyłu (widoczne nad lewym ramieniem). Na głowie korona 7-mio listna (żółto-niebieska) z czarnym szczytem o kształcie kulistym. Suknia fałdowana, koloru pomarańczowo-czerwonego (fałdy zaznaczone na czerwono, z dekoltem w kształcie „V”, ozdobionym żółtą falbaną; przy rękawach – sięgających łokci- falbany czerwone. Suknia przepasana jasnobrązowym pasem. Wokół szyi małe czerwone korale. Na suknię narzucony płaszcz; na zewnątrz niebieski z ornamentem koloru ultramaryny i brązu, od wewnątrz żółty z podobnym ornamentem koloru czarnego. Tło u góry obrazu, po obu stronach postaci, ozdobione symetrycznymi kwiatami: 3 kuliste kwiaty czerwono-żółte, rozdzielone ciemnozielonymi listkami. Pod postacią szlak: falista żółta linia i owalne zielone listki.

Święta Barbara

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/16800/ML - Feretron drewniany polichromowany. W obramieniu stylizowanym, przypominającym kwiat tulipana, przedstawia Św. Barbarę i Św. Onufrego. 
Św. Barbara: na tle pejzażu z  zabudową miasta (mury, wieża, most, szczyt kościoła, inne budynki), wśród kamieni i zieleni postać Świętej. Zielona szata, czerwony płaszcz na ramionach, złota korona i aureola. Lewa noga wsparta na kamieniu; w prawej uniesionej ręce kielich z hostią, w lewej opuszczonej – miecz i palma męczeństwa. Włosy długie brązowe, spływające falami na plecy. Oczy wzniesione ku niebu. Na szaro-niebieskim niebie, nad postacią, szaro-biały gołąb.
 Św. Onufry: po prawej stronie obrazu, pod drzewem, klęcząca postać Świętego (w profilu), naga, z długimi siwymi włosami i brodą. Wzrok skierowany ku postaci aniołka na obłoku (w lewym górnym rogu), udzielającemu Świętemu komunii. Aniołek z przerzuconym różowym płaszczem, w lewej ręce trzyma kielich, w prawej – hostię. Na drugim planie – bryła kościoła i krzyż przydrożny.
Napisy: patrz poniżej

Konserwacja: 1999-2000

Święta Barbara i Święty Onufry

Mizerski, J.

1864

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz przedstawiający św. Barbarę z kielichem w prawej, a rózgą w lewej dłoni. Kolory: niebieski, czerwony, zielony, brązowy i złoty. Oprawny w gładkie drewniane ramy. Malowany farbami olejnymi na odwrocie szkła.

Święta Barbara

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle przedstawiający św. Barbarę. Na szafirowym tle postać świętej, potraktowana płaszczyznowo. Postać św. przedstawiona do bioder. Głowa w koronie, włosy brązowe, we włosy wplecione róże. Suknia w kolorach: czerwonym, złamana zieleń i szafirowy. Święta w jednej ręce trzyma kielich z Najświętszym Sakramentem, a druga podtrzymuje przypięty do pasa miecz.  W dolnej części obrazu rodzaj łąki i dwa kwiaty po obu stronach postaci. Od góry po obu stronach głowy świętej gałązki z kwiatami. Kontury zaznaczone czarną farbą. Całość barwna.

Święta Barbara

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

cache-pôt to duże naczynie cylindryczne, o grubych ściankach, z podstawką. Zewnętrzna powierzchnia ścianek modelowana jest na kształt wiązek łodyg bambusowych przewiązanych wstążką z kokardą. Łodygi malowane są naturalistycznie, w kolorze żółtym i brązowym. Donica i podstawka pokryte są wewnątrz polewą w kolorze liliowym.

Cache-pôt

Minton & Co, Stoke-on-Trent

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

duże naczynie cylindryczne, o grubych ściankach, z podstawką. Zewnętrzna powierzchnia ścianek modelowana jest na kształt wiązek łodyg bambusowych przewiązanych wstążką z kokardą. Łodygi malowane są naturalistycznie, w kolorze żółtym i brązowym. Donica i podstawka pokryte są wewnątrz polewą w kolorze liliowym.

Cache-pôt

ceramika

Minton & Co, Stoke-on-Trent

XIX/XX wiek, 2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Hrabia przedstawiony jest en face. Jego tors okrywa, stylizowana na antyczną, luźna szata udrapowana wokół szyi i przełożona przez lewe ramię. Twarz Potockiego jest pociągła, z wysokim czołem, o wyrazistych rysach, fryzura z bujnymi lokami na skroniach.

Popiersie Alfreda Józefa Potockiego

Rzeźba

Pietro Tenerani

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 2 Lico

Barbara Radziwiłłówna

Portret

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 293 obiektów

Kolekcje

30

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd