treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lalka teatralna: Tubabu Cè Kun - Ujęcie z przodu. Drewniane popiersie mężczyzny.  Głowa owalna, wydłużona, zaznaczona linia włosów nad czołem. Włosy pomalowane na kolor jasno-brązowy/blond. Nos długi, wąski, usta wypukle, pomalowane na kolor jasno-różowy. Zamiast oczu czarne okulary, okrągłe, z cienkimi nausznicami. Spod okularów wystające powieki dolne i górne. Szyja długa, wąska, rozszerzona u dołu, pomalowana na kolor jasno-różowy.

Lalka teatralna Tubabu Cè Kun

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lalka teatralna: Tubabu Cè Kun - Ujęcie z przodu. Drewniane popiersie mężczyzny. Głowa owalna, zwężająca się ku dołowi. Zaznaczone krótkie włosy z falistą grzywką, pomalowane na czarno. Twarz i szyja pomalowane na blado-różowy, cielisty kolor. Zaznaczone czarne, łukowate brwi, migdałowe, wyrzeźbione oczy z powiekami i czarnym cienkim obramowaniem, z czarną okrągłą źrenicą w środku. Nos wąski, długi, usta lekko wypukłe, pomalowane na kolor cielisty. Szyja wąska, długa, rozszerzająca się ku dołowi.

Lalka teatralna Tubabu Cè Kun

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; postać młodej, nagiej kobiety zasłaniającej rękami piersi i łono, kobieta jest lekko obrócone w swoje prawo, ma włosy spięte w kok;  Z prawej strony widoczna jest sygnatura: IIIXAEP (PICHLER)

Wenus medycejska

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ilustracja - Przedstawienie kobiet z instrumentami muzycznymi, namalowanych na czarnym tle konturowymi białymi liniami. Osoby uwidocznione w kilku rzędach, w pierwszym bębny (osoby przy nich mają również pałki skierowane ku dołowi), a pośrodku osoba z instrumentem smyczkowym. Czerń tła w górnej części (ale także z boku po lewej) falująco zwęża się ku górze, przypominając dym, także dzięki szarościom po bokach, miejscami wypełnianymi także brązami. Na zewnątrz od dymu widoczna także, zwłaszcza w prawej część sceny, biel. Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne w dużej mierze nieregularne (zwłaszcza przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla, zwłaszcza).

Koncert

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z boku

Szczypce do cukru

BUBELA i SKA (Cieszyn; 1929-1945)

1929 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pinceta - ujęcie ze skosu; Dość masywna pinceta z brązu o wyraźnie przewężonym kabłąku przechodzącym w szerokie trójkątne ramiona. Brzegi kabłąka są zdobione drobnymi nacięciami i podwójną linią rytą. Natomiast po środku ramion trzy niewielkie ozdobne guzki wyznaczają trójkąt, którego dwa boki tworzy liniowy ornament w postaci motywu tzw. jodełki. Powierzchnia zabytku pokrywa zielona szlachetna patyna.

Pinceta

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie awersu, prawej karty. List 2-kartowy, bifolium. Wszystkie strony zapisane. Papier tzw. czysty.

List do Władysława Glocera

Lawendel, Ewa

1945-07-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Scena przed kuźnią

Wouwerman Philips kopia warsztatowa

3. ćw. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 52 obiektów

Kolekcje

26

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd