treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Scena przedstawiona we wnętrzu, widać zarys parkietu z klepki oraz 2 okna w tle umieszczone naprzeciwko siebie w narożnych ścianach. W centralnej części kompozycji umieszczony został prostokątny stół, na którym stoi wazon z kwiatami, nakrycia dla dwóch osób oraz półmisek z jedzeniem. Przy dłuższych krawędziach stołu, naprzeciwko siebie, siedzą dwie osoby - kobieta i mężczyzna. Blat stołu wraz z naczyniami oraz te postaci narysowane konturowo, cienkopisem i ołówkiem bez wypełnienia, wyróżniają się na ciemnym tle całej kompozycji. Za siedzącymi postaciami stoją szare postaci pary Żydów - za kobietą stoi kobieta, a za mężczyzną - mężczyzna. Przodem do stołu, a tyłem do widza stoją trzymające się za ręce dzieci. Ich postaci także przedstawione zostały w całości w jednolitej, szarej barwie.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

głowa - Ujęcie z przodu; Gliniana głowa postaci ludzkiej o ceglastym kolorze i podłużnej twarzy. Zachowało się jedynie pół twarzy, na której zaznaczono charakterystyczne pionowe, poziome i ukośne nacięcia: na czole tworzą one wzór jodełkowy, na policzku są to dwie ukośne drabiki, między okiem a uchem dekoracja w formie ornamentu kostkowego. Rzeźbie zaznaczono rysy twarzy. Zachowały się: jedno wypukłe, owalne oko, które wygląda jakby było przymknięte; szeroki, lekko zdeformowany nos, część wypukłych ust, które wykonano w kształcie dziubka oraz lekko odpryśnięte ucho z zaznaczonym otworem. Na powierzchni widoczne są liczne rysy, mikropęknięcia, przetarcia oraz ubytki.

Głowa

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa - Ujęcie ze skosu z lewej; Gliniana głowa postaci ludzkiej o grafitowobeżowym kolorze i podłużnej twarzy. Postać od czubka głowy do wysokości nosa jest w kolorze grafitowym, natomiast jej usta oraz zaokrąglona broda są beżowe. Głowa ma charakterystyczne, duże uszy w kształcie półkoli, którym wewnątrz wykonano okrągłe otwory. Rzeźbie zaznaczono następujące rysy twarzy: jedno oko wypukłe w kształcie glinianej kulki, drugie większe, owalne i płaskie; wąski i mały nos oraz szerokie, wypukłe usta z widocznymi ubytkami. Na powierzchni widoczne są liczne przebarwienia, rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia.

Głowa

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa - Ujęcie z przodu; Gliniana i owalna głowa postaci ludzkiej w kolorze beżowo-ceglastym. Na czubku głowy znajduje się charakterystyczne zgrubienie, od którego odchodzi wzór w kształcie zygzaka. Rzeźbie zaznaczono następujące rysy twarzy: szerokie, wąskie, owalne oczy, które ozdobiono licznymi ukośnymi nacięciami; mały, wąski nos oraz uszy w kształcie półkoli. Przy obu uszach postaci wykonano charakterystyczne zdobienia w formie wypukłego ornamentu kostkowego. Głowa uszkodzona, twarz poniżej wysokości nosa nie zachowała się. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia.

Głowa

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot ceremonialny, insygnium, korona - Ujęcie z góry przodu korony. Koronę wykonano z różnokolorowych ptasich piór. W dolnej części zdobi ją ogon składający się z wielu, długich, niebiesko-czerwonych piór papugi ary.

Korona z ptasich piór

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot ceremonialny, przedmiot religijny i obrzędowy, maska rytualna - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Maskę wykonano z włókna roślinnego - tapy, umocowanego na plecionce. Część twarzową powleczono żywicą. Zaznaczono oczy, nos, usta oraz uszy. Maska posiada bujną fryzurę w kolorze słomkowym.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; Figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie siedząca postać ludzka o cechach kobiecych z podkurczonymi nogami i dzieckiem na plecach.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dawid grający przed Saulem - Ujęcie z przodu; Obraz; W pałacowym wnętrzu rozgrywa się wielofiguralna scena odnosząca się do wydarzeń opisanych w Księdze Samuela. Na pierwszym planie ukazano króla Saula szamoczącego się na tronie i podtrzymywanego przez dworzan. Z jego ust wydobywa się szary obłok z fruwającymi w nim złymi duchami. Przed tronem stoi młody Dawid, który gra na harfie uzdrawiając władcę. Przyglądają się tej scenie, liczni zgromadzeni w sali dworzanie, m.in. siedzący przy stole po lewej mężczyzna w okularach. Obok stołu ukazano białego psa, który siedzi zwrócony w stronę tronu.

Dawid grający przed Saulem

Collaert, Adriaen

około 1590 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tarcza wojenna - Ujęcie zprzodu; Drewniana, prostokątna, bogato zdobiona tarcza z centralnie rozmieszczonym motywem motyla.

Tarcza wojenna

nieznany

1900 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 43 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd