treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
600/A/ML/10 - Grot dzirytu z mocno wyodrębnionym żeberkiem. Tuleja przy nasadzie ostrza sześcioboczna w dalszej części ośmioboczna.

Grot

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grot

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

bryła krzemienia o nietypowej formie walca rozszerzającego się ku górze

Kamień - przycisk

Kamień- przycisk

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Zmartwychwstanie Chrystusa - ujęcie z przodu; Kompozycja obrazu zbudowana została na dynamizującej ją diagonalnej linii, wyznaczanej przez boczną ścianę wejścia do groty i wygięte, unoszące się ciało Zmartwychwstałego Chrystusa. Jego postać ukazana jest w promieniach światła wydobywających się z otwartego grobu. Odziany jest w białe perizonium i czerwony płaszcz w ręku trzyma czerwony proporzec z krzyżem na białym tle. Poniżej grupa czterech aniołów przytrzymuje wieko kamiennego grobowca, przy którym śpią żołnierze. Po lewej stronie zbliżają się do grobu dwie kobiece postacie ubrane w długie szaty z zakrytymi głowami

Zmartwychwstanie Chrystusa

scena biblijna

nieznany malarz pomorski

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Półtylczak - ujęcie ze skosu; Półtylczak wykonany na na niewielkim wiórze. Wiór, z którego wykonano zabytek pochodził z fazy przygotowania rdzenia, na co wskazuje obecność kory na stronie wierzchniej oraz fakt odbicia wióra przy pomocy miękkiego kamienia zamiast typowego w tym okresie nacisku, o czym świadczy obecność płaskich fal odbicia na stronie spodniej.

Półtylczak

kultura Maglemose

7800 p.n.e. — 7000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Narzędzie krzemienne w kształcie wąskiego liścia, z jednej strony płaskie, z drugiej zaostrzone pośrodku uwypuklonej powierzchni

Liściak

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico obrazu. Scena biblijna. U wyjścia z groty, na żłóbku wyściełanym słomą leży owinięte suknem niemowlę, nad nim pochyla się adorujący je anioł. Matka Święta troskliwie owija Dzieciątko jedną ręką, drugą przyciska do serca. Św. Józef zbliża się do obojga, zza jego pleców wyłaniają się z ciemności wół i osioł. Z lewej strony, mając za sobą widoczny pejzaż górski do Dzieciątka zbliżają się pasterze, klękając nie przestają żywo gestykulować.

Pokłon pasterzy

Le Sueur Eustachy ?

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Scena wniebowzięcia Marii. Pionowa dynamiczna kompozycja złożona z dwu części. W części dolnej: apostołowie zgromadzeni przy grobie, jeden z nich trzyma rozłożony całun. W części górnej: Maria unoszona jest ku rozświetlonemu niebu, przez dwóch aniołów i podtrzymującego jej szaty aniołka.

Wniebowzięcie

Le Brun Charles ?

po 1654 ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 57 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd