treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
malarstwo religijne - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie leżącego prostokąta. W płaskim pejzażu zalanym światłem księżyca wśród krzewów zieleni dziewięć postaci kobiecych siedzi w kręgu odwrócone plecami do widza. Wewnątrz kręgu z prawej strony kompozycji siedzi na podwyższeniu postać grająca na trzymanej na kolanach lirze. Na drugim planie w lewym górnym rogu przedstawione dwie postacie męskie w habitach z aureolami nad głowami z rękami wyciągniętymi przed sobą w geście deklamacji lub błogosławieństwa. Postać mężczyzny stojąca na przedzie lewą ręką wspiera się na mieczu. Nastrój obrazu jest podniosły, postacie zasłuchane. Dominują barwy czarne, szare i przełamane biele.

Żyj pieśni

malarstwo religijne

Stachiewicz Piotr

około 1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz przedstawia kobietę, siedzącą w fotelu, w ujęciu 3/4 w lewo. Złożone dłonie spoczywają na kolanach. Kobieta ubrana w ciemną suknię z dużym, okrągłym dekoltem i przezroczystymi rękawami. Na szyi sznur długich pereł. Włosy ciemny blond z przedziałkiem pośrodku. Twarz okrągła z rumieńcami. Oczy szare, nos prosty, małe usta. Z prawej strony tarcza herbowa. Tło niejednolite, malowane przy pomocy drobnych pociągnięć pędzla -rozbielone zielenie, brązy, szarości.

Portret Miki Lisowskiej

Boznańska, Olga

1927

Muzeum Narodowe w Lublinie

malarstwo; obraz; Obraz CXXIII - Kompozycja monochromatyczna w układzie pionowym. Chropowata, fakturalnie opracowana płaszczyzna, rozjaśniona horyzontalnie w części środkowej, przechodząca łagodnie w ciemniejsze odcienie szarości w górę i w dół. Obraz przecinają dwie białe linie. Jedna, biegnąca od połowy górnej krawędzi w dół z lekkim zakrzywieniem w lewą stronę, kończy się w połowie obrazu. Druga, zaczyna się 11 cm od dolnego lewego narożnika, wznosi się ukosem ku prawej stronie i kończy się na 1/3 wysokości obrazu.

Obraz CXXIII

Gierowski Stefan

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Kobieta - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Piotr

szkoła włoska kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Projekt polichromii kościoła Mariackiego w Krakowie.

Projekt polichromii kościoła Mariackiego w Krakowie

Matejko, Jan

1872 — 1897

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 130 obiektów

Kolekcje

16

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd