treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-06-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Madonna del Velo

Rafael, właściwie Raffaello Santi kopia

2. poł. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/430/ML - Pole główne wypełnia Chrystus Pantokrator ukazany frontalnie w ujęciu półpostaciowym. W lewej dłoni trzyma otwartą księgę z tekstem stanowiącym kompilację różnych fragmentów Ewangelii: „Starajcie się naprzód o królestwo [niebieskie] i [jego] sprawiedliwość, a wszystko to będzie wam dane [Mt 6,33]. Proście i będzie wam dane; szukajcie a znajdziecie [Mt 7,7] Popatrzcie na ptaki na niebie jak [...] ojciec [Mt 6,26] .”
Prawą dłoń trzyma w sposób przypominający gest błogosławieństwa, jednakże wyciągnięty ma jedynie palec wskazujący, pozostałe są zgięte; dłonią tą wydaje się rozchylać swą szatę, jakby rozerwaną na wysokości serca. Ubrany jest w czerwony chiton ze złotymi lamówkami i stichosem oraz zielony himation. Twarz ma pociągłą, jasną z wyraźnymi zaróżowieniami na policzkach, okoloną krótką brodą i zaczesanymi gładko włosami, ma ostro zakończone wąsy. Głowę otacza nimb krzyżowy z monogramem cyrylickim , po bokach w wydzielonych polach widnieje jego monogram IC XC. Jego postać otaczają wizerunki apostołów i Ewangelistów z atrybutami (z wypisanymi cyrylica imionami). W klejmach po lewej stronie znajdują się:
Piotr (klucz), Andrzej (krzyż św. Andrzeja), Jakub Alfeuszowy (pałka folusznicza), Bartłomiej (nóż), Mateusz (topór)
Po prawej: Paweł (miecz), Jakub Starszy (kapelusz, strój wędrowca, laska), Tomasz (włócznia), Filip (laska krzyżowa), Szymon (piła)
Na dole Ewangeliści: Mateusz (uskrzydlony młodzieniec), Marek (lew), Łukasz (wół), Jan (orzeł)
Głowy ich wszystkich otaczają nimby, a ubrani są w chitony i himationy w barwach czerwieni, błękitu, brązów i szarości.
Obraz posiada płótno dublażowe i napięty jest na krosna

Chrystus Pantokrator

nieznany

1700 — 1749

Muzeum Narodowe w Lublinie

AV. Półpostać króla w koronie, z mieczem w dłoni zwrócona w lewo. Z prawej, za głową władcy litera Z (lub odwrócona N), nad która krzyżyk.

RV. Brama o trzech wieżach z kulistymi kopułami, kulki po bokach.

Denar królewski Bolesława Śmiałego

Bolesław II Śmiały, król Polski

1076 — 1079

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1306/ML - AV.  Głowa króla w wieńcu z liści dębowych w profilu w prawo,  wstęga i odznaka orderu Orła Białego. W otoku napis:
STANISLAUS AUGUST.D:G.REX POLON.M.D.L.PATRIAE PARENS
Monogram: H

RV. Kompozycja symboliczna: ukoronowany glob z herbami Polski, Litwy i Poniatowskich, zwieńczony monogramem Chrystusa, z opartym o niego fasci. Z prawej geniusz z kaduceuszem, gałązką oiliwną i czapką frygijską w dłoni. Wyżej Oko Opatrzności. Na górze w półkolu napis rozdzielony przez kompozycję:
TERRORE - LIBERA
Na dole, w odcinku:
EX PERHONORIFICO COMITIORUM / DECRETO D.III MAY / MDCCXCI.
Sygnatura: I.G.HOLTZHEY FEC.

Stanisław August Poniatowski - uchwalenie Konstytucji 3 Maja

Holtzhey, Johann Georg

1791

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/384/ML - AV. Popiersie króla en trois quarts w lewo, w zbroi i płaszczu gronostajowym. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
STANISL . AVGVST . D . G . REX POL . M . D . LITHV . 
Sygnatura: OEXLEIN . 

RV. Dwie postacie kobiece personifikujące Sprawiedliwość i Pokój na tle świątyni z napisem:
CONCORDIA
Na dole w odcinku:
IVRA DISSIDENTIBVS / REDDITA / . MDCCLXVIII

Stanisław August Poniatowski - nadanie praw dysydentom

Oexlein, Johann Leonhard

1768

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Zuzanna i starcy

Obraz

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

łłok pieczętny - ujęcie pieczęci; Na pieczęci bednarzy z Połczyna Zdroju nad beczką umieszczono cyrkiel i pobijak skrzyżowany z toporkiem ciesielskim, zaś między nóżkami cyrkla dodatkowo młotek z końcówką do wyciągania gwoździ – tzw. widłak. Był to standardowy zestaw narzędzi, jakimi posługiwali się bednarze, i które umieszczano na pieczęciach. Cyrkiel jest symbolem dokładności. Godło otaczają gałęzie palmowe, których wymowa symboliczna jest wieloraka.

Tłok pieczętny

Cech bednarzy z Połczyna

1765

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta; denar - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem cesarza w wieńcu laurowym na awersie i kroczącą Nadzieją z kwiatem na rewersie.

Denar

Aleksander Sewer, cesarz rzymski

231 — 235

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Denar - Ujęcie rewersu. Moneta z popiersiem świętego Jana na rewersie.

Denar

Kazimierz I, książę dymiński

około 1176 — 1180

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 17 obiektów

Kolekcje

15

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd