treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: wozy

Liczba wyników: 67

Obiekty

46
koło - Ujęcie przodu lekko do góry. Replikę koła szprychowego wykonano na podstawie znalezisk z badań wykopaliskowych na Starym Mieście w Kamieniu Pomorskim. Jest produktem kołodzieja, inaczej stelmacha, rzemieślnika zajmującego się wyrobem wozów drewnianych. Poszczególne elementy koła zrobione są z różnych gatunków drewna.

Koło szprychowe (replika)

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/2541/ML - Scena rodajowa. Przedstawienie dwóch koni ciągnących wóz, którego część widoczna przy prawej krawędzi kompozycji. Konie rzędem, ujęte profilem w lewo. Uchwycone w ruchu. Koń bezpośrednio zaprzęgnięty do wozu o jasnej maści oddanej za pomocą ugrowo - beżowych smug, drugi brązowo - brunatny z ceglasto - oranżowymi błyskami. Elementy uprzęży ożywiają plamy błękitu i fiolet. Pas podłoża i wóz w odcieniach brązów i ugrów. W tle niebo podbarwione delikatnie rozmytym błękitem.

Konie ciągnące wóz

Michałowski, Piotr

1844 — 1846

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico

Targ we Wilnie

Bohusz-Siestrzeńcewicz, Stanisław

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/G/4255/ML - Scena rodzajowa. Na pierwszym planie postać zwożącego drewno mężczyzny, który prowadzi zaprzężony w jednego konia wóz. Przedstawiony na tle ciemnej zieleni lasu i zarysowanych w oddali pracujących w polu chłopów.  Ubrany w czworoboczną czapkę, ściągniętą paskiem koszulę i luźne spodnie. U boku przypięta do paska sakwa. W prawej, ugiętej w łokciu 
ręce trzyma bat, w lewej lejce. Za nim lekko pochylona sylwetka mężczyzny idącego obok widocznego fragmentarycznie z tyłu kolejnego wozu. Przedstawienie określone plamami rozwodnionej akwareli w tonacji ugrów, w oddali plama intensywnej zieleni lasu, miejscami refleksy bieli i żółcieni.
sygn. l.d.: A. Kędzierski 1922.

Zwózka drewna

Kędzierski, Apoloniusz

1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja przedstawia czterech jeźdźców zwróconych w prawo, jadących parami. Dwa pierwsze konie bułane, na nich jeźdźcy odziani w niebieskie mundury z czerwonymi wyłogami kołnierzy i takimi lampasami na spodniach. Na głowach czarne wysokie czako. Dwaj jeźdźcy podążający za nimi na koniach jasnej maści. Pierwszy z brzegu w jasnofioletowym kaftanie i futrzanej burce, w szpiczastej czapce na głowie. Drugi w kurtce jasnozielonej, czerwona czapka z dużym futrzanym otokiem. Spoza nich na drugim planie zaznaczone wozy i konie, postacie ludzi. Na dalekim trzecim planie zarysy miasta. Koloryt obrazu jasny.

Jeźdźcy

Kossak Juliusz

1896

Muzeum Narodowe w Szczecinie

relikwiarz św. Korduli - Ujęcie z przodu. Relikwiarz św. Korduli to owalna szkatuła wykonana z 22 płytek z poroża łosia zdobionych w skandynawskim stylu Mammen, którego głównym motywem był element poskręcanych bestii w towarzystwie wątków roślinnych, stosowany od połowy X do połowy XI wieku. Płytki połączono ze sobą za pomocą pozłacanej miedzianej taśmy, której zwieńczenia mają postać smoczych łbów. Dno relikwiarza wykonano z drewna dębowego, a stało ono na sześciu brązowych nóżkach.

Relikwiarz św. Korduli – kopia

nieznany

951 — 1050

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Obraz, scena biblijna - Złożenie do grobu. Dynamiczna kompozycja oparta na liniach diagonalnych, o ciemnym kolorycie z akcentami czerwieni, ugrów i szarości przedstawia scenę niesienia ciała Chrystusa do grobu rozgrywającej się w skalistej scenerii z sylwetką zamku w głębi. W centrum kompozycji złożone na tkaninie, jasne ciało Chrystusa podtrzymywane jest przez trzech mężczyzn: prawą stronę podtrzymuje od dołu pochylony, brodaty starzec w turbanie, lewą stronę całunu trzyma mężczyzna w żółtej szacie i czerwonej tunice, a od strony nóg wspomaga ich młodzieniec z rozwianymi włosami w zielonej szacie z narzuconą na ramiona czerwoną peleryną. Po lewej stronie przedstawienia stoją trzy opłakujące niewiasty. Po prawej zaś klęcząca kobieta ze złożonymi rękoma, a za nią schylający się mężczyzna. Pejzaż skalisty. W oddali rysuje się sylwetka pałacu o dwóch okrągłych wieżach. Na szczycie skały widać dolną część trzech krzyży.

Złożenie do grobu

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MC/M/38/47/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono widok z lewej ztrony na bramę wjazdową na Mont Saint-Michel. Po lewej stronie wejścia widoczny niski kamienny budyneczek z oddielnym wejściem od strony plarzy i małymi trzema oknami. Konstrukcję przykryto dachem pulpitowym. Przy ścianie murku widać siedzących turystów. Po prawej stronie zdjęcia znajduje się drewniana kładka z drewnianą poręczą. Na drugim planie za murami obronnymi widoczne dwie kamienice w historyzującej szacie architektonicznej. Pierwsza po lewej stronie przykryta dachem mansardowym z trzema otworami okiennymi, u drugiej widoczne jedynie trzy lukarny. Każda z nich zwieńczona tympanonem i dachem dwuspadowym.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Brama wejściowa na Mont Saint-Michel.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/48/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu ukazano tak zwaną la Tour Gabriel czyli basteję znajdującą się w południowo zachodniej części wyspy. Budowla jest półokrągła, dwukondygnacyjna z przysadzistą częścią dolną. Po lewej stronie, na krańcu budynku znajduje się mała wierza strażnicza przykryta kopulastym dachem. Po środku bastei widoczna konstrukcja na planie koła ze stożkowym hełmem zakończonym iglicą. Po prawej stronie basteja łaczy się z murami obronnymi. Po prawej graniczy z morzem. Na plaży obok murów znajduje się mały, biały jacht.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Tour Gabriel.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/49/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Na zdjęciu uwieczniono fasadę opackiego kościoła Notre-Dame-Sous-Terre. Dolna kondygnacja fasady nawiązuje do antycznego łuku triumfalnego. Zbudowana w wielkim porządku flankowana po bokach półkolumnami. Portyk z dwiema parami półkolumn. Kondygnacja górna węższa z dużym półkorągłym okznem z dwiema parami kolumn, obramiona gierowanymi gzymsami. Oś środkowa podkreślona przez szczyt. Nawiązuje wyglądem do kościoła Il Gesu.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Fasada kościoła Notre-Dame-Sous-Terre.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 46 obiektów

Kolekcje

20

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd