treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kontur

Obiekty

188
Świecznik chanukowy (hebr. chanukija) - Lampka o podstawie na trzech nóżkach, z wywiniętymi do góry krawędziami bocznymi. Osiem wgłębień. Podstawę zaplecka tworzy łuk - z napisem - sięgający skrajnych wgłębień. Górna część zaplecka naśladuje kontur zamkniętej korony, wewnątrz której znajduje się lew, zwrócony w lewo, oparty tylnymi łapami o łuk, a przednimi o koronę, ogon ma esowato wywinięty, sięgający centralnej, górnej części korony.

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija)

Pinkus A.

ca 1932

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

pejzaż - Bagno - ujęcie z przodu; Rycina z teki grafik warsztatowych Stowarzyszenia Artystów włoskich L’acquaforte. Società d’artisti Italiani, wydanego w Turynie przez Carla Loverę, rocznik II, 1870 przedstawia panoramę bagien i mokradeł. W prostokątnym, poziomym obramieniu konturowym widok rozległego pejzażu włoskiej równiny otoczonej pasmem górskim widocznym na horyzoncie. Na pierwszym planie płytkie rozlewisko porośnięte trzcinami. W głębi po lewej stronie, przy brzegu, na którym rośnie stare drzewo, na tle oświetlonej wody widoczna sylwetka pochylonego rybaka na dziobie łódki. Dalekie brzegi otaczające bagno porośnięte są lasem łęgowym.

Il Padule | Bagno

pejzaż

Breme, Ferdinando Arborio Gattinara

1870

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Dom Abrahama Rinbauma w Breslau

plansza komiksowa wielokadrowa

Pawlak, Janusz

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Robocza wersja planszy komiksowej ,,Po śmierci ojca…''

Powalisz, Monika

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Butelka

rysunek

Jamiołkowska, Aleksandra

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Na spacerze

Cuyp Albert

1662

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Przyjaciółka Muzeum

rysunek

Walentynowicz, Katarzyna

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

zbliżenie na dekorację okuciową lewego boku

Komoda

Dubois J., JME

po 1742

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Mandolinista

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz wykonany na papierze, temperą. Skomponowany w dwóch wydzielonych strefach. W centralnej części górnego pasa, niebiańskiego, jest wieniec złożony z 6 stylizowanych kwiatów, przewleczonych przez zieloną liściastą gałąź, okalający postać Matki Bożej z Dzieciątkiem na prawym ręku.  MB ubrana jest w niebiesko-czerwoną szatę, Dzieciątko w długiej czerwonej sukience. Obie postaci mają na głowach żółte korony. Postać MB jest adorowana przez św. Jacka i św. Dominika, zwróconych w jej stronę, stojących na biało-szarych obłokach, po obu stronach. Święci wyglądają niemalże identycznie, mają jasnoniebieskie szaty w pionowe i skośne granatowe linie, na ramionach zarzucone czarne płaszcze. Wokół ich głów rozchodzą się krótkie czerwone promienie. Nad świętymi szara odsłonięta kotara zwieńczona żółto-czerwoną koroną. Na zewnątrz kotary jednolite tło niebieskie, a w jej wnętrzu tło żółte. 
Dolna część obrazu, ziemska, wyobraża cudowne znalezienie posążka na roli przez chłopa. Na pierwszym planie chłop ubrany w: czerwoną koszulę, żółte spodnie, czarne buty, niebiesko-granatowy płaszcz, czarny kapelusz. Chłop przyklęka w geście zdziwienia, na białej kopule, w którą wpisany jest tekst: „MB Gidelska”. Za nim przyglądające się zdarzeniu dwa woły zaprzęgnięte do pługa, z łbami stylizowanymi na ludzkie twarze. W prawym dolnym rogu obrazu biegnie brązowo-czarny pas zaoranej ziemi, a na nim czarny posążek, który na owalnym żółtym tle okalają czerwone promienie. W oddali pas 6 symetrycznych drzew (zielone korony, brązowe pnie) oraz po obu stronach obrazu kościoły z wieżami i czerwonymi dachami.

Matka Boska Gidelska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/3052/ML - Akt młodej kobiety, w ujęciu od tyłu, w skręcie 3/4 w lewo. Sylwetka ucięta na wysokości ud, lewa ręka ugięta w łokciu, dłoń podtrzymuje oparty na ramieniu wazon. Twarz o regularnych, subtelnych rysach, oczy ze spuszczonymi powiekami. Owal twarzy wydobyty czarną plamą bujnej, fantazyjnej fryzury. Pasma włosów zgarnięte do przodu zlewają się z kształtem naczynia i eksponują kształt piersi. Postać zarysowana miękką, delikatną linią. Światłocień zaznaczony roztartymi kreskowaniami. Tło podkreślone swobodnymi liniami układającymi się w wenętrzną ramę przedstawienia. Za postacią biegnące łukowato kreski.
sygn. p.d. : T. axentowicz

Kobieta z wazonem

Axentowicz, Teodor

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

czapka, nakrycie głowy, ubiór - Ujęcie z boku. Kołpak z haftowaną dekoracją z motywem wici roślinnej, kwiatów i jeleni.

Kołpak

nieznany

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona dzbanka z cynobrowym tulipanem

Dzbanek

nieznany

ok. 1760

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

portret męski - Ujęcie w ramie; Portretowany przedstawiony w półpostaci, zwrócony w lewo, twarz w 3/4, pociągła, wysokie czoło, podwinięte w górę wąsy, spiczasta bródka; marynarka rozpięta, pod nią kamizelka, szeroki, ciemny krawat; po lewej stronie głowy widoczny profil portretowanego. Tło stanowi zarys nutowego liniału. W prawym górnym rogu przedstawienie prawej ręki w geście zetknięcia z klawiaturą, zarys mankietu zamyka określonym konturem układ falistych, spokojnych linii; poniżej dłoni pojedyncze nuty. W lewym dolnym narożniku wycinek podwójnego łuku - oparcia krzesła. Kolorystyka: szaro-beżowe podobrazie, czerń konturu, akcenty niebieskie.

Portret Henryka Opieńskiego

portret męski

Wyspiański, Stanisław

1898

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu na kremowym tle; Widok chaty góralskiej w najbliższym otoczeniu naturalnym. Malowany jednolitymi plamami i szerokimi pociągnięciami pędzla prowadzonego swobodnie i dynamicznie. Artysta szkicuje jedynie schematy przedmiotów, przestrzeń zaznaczona przeciwstawieniem złamanej czerwieni środkowego pasa kompozycji szarości jej górnej partii.

Kompozycja

pejzaż

Niesiołowski Tymon

1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

akt męski - Ujęcie z przodu; Rzeźba nagiego mężczyzny. Głowa lekko pochylona w lewą stronę, ręce opuszczone wzdłuż tułowia, lewa noga lekko wysunięta do przodu tak, jakby mężczyzna stawiał krok do przodu.

Kroczący; Biegacz | Schreitender Mann; Laeufer

akt męski

Bleeker Hermann

1913

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja formistyczna - ujęcie z przodu; Przedstawienie formy, jako nadrzędnego komponentu obrazu ma pełną realizację w opisywanej pracy. Założenia formizmu są odzwierciedlone w uproszczonej, zgeometryzowanej formie, zdeformowaniu przestrzeni i mocnym konturze. Jednorodna płaszczyzna wyróżniająca się ciepłą tonacją brązów zakomponowanych z zielenią i bielą, charakteryzuje się ostrymi jak i giętkimi liniami, co przywołuje na myśl elementy secesyjnej jak i kubistycznej estetyki. Cała kompozycja jest zgeometryzowana.

Kompozycja formistyczna

kompozycja formistyczna

Pronaszko Andrzej

około 1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Sosjerka – niewielkie, fajansowe naczynie do sosów, założone na planie koła, składające się z pękatej wazki, jednorodnie połączone z miseczkowatą podstawką w rodzaju spodka i kopulastej pokrywki mającej wcięcie na łyżkę

Sosjerka

T. Goode

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

megafon strajkowy - Ujęcie ze skosu z prawej; Metalowy megafon o stożkowatym kształcie fabrycznie pokryty pomarańczową emalią z plastikową obudową i rączką w tym samym kolorze. Rączka w formie otwartej rurki, która mogła służyć do osadzenia głośnika na maszcie lub trzonku odpowiedniej średnicy. Na wewnętrznym stożku tuby głośnika oznakowanie producenta. Z tyłu czarny kabel z poszarpanym końcem, prawdopodobnie pierwotnie zakończony wtyczką, którą można było podłączyć do mikrofonu.

Megafon strajkowy

Tonsil, Września (1945- )

1982 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec dożynkowy - ujęcie z przodu; Tektoniczna, potraktowana ogólnie postać kobieca w długiej szacie o lekko zarysowanych kształtach z uniesionymi w górę rękami podtrzymującymi wieniec. Zarys głowy we wgłębieniu pomiędzy wzniesionymi ramionami. U dołu rodzaj walcowatej podstawy. W tylnej części, od wieńca do okolicy kolan postaci, płaska forma, mająca charakter welonu stanowi tło dla postaci. Powierzchnia opracowana dłutem U-kształtnym w taki sposób, by pozostawione w wybranych obszarach, ślady dłuta tworzyły fakturę welonu czy podstawy. Twarz, ramiona i suknia postaci oraz do pewnego stopnia podstawa – wyszlifowane.

Wieniec dożynkowy

Lewiński, Sławomir

około 1957

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grosz (Kreuzgroschen) - awers; moneta srebrna;
Na awersie konturowy grot strzały o końcach zakończonych pierścieniami. W podwójnym perełkowym otoku napis: MONET NO STRALSVND 613.

Grosz (Kreuzgroschen)

Howe, Matthias ojciec i syn

1613

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 188 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd