treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: przestrzeń

Obiekty

179
Przestrzeń XII b - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. Od góry z prawej strony obrazu, wypełniający ponad jedną czwartą pracy trzy czerwonopomarańczowe, obłe formy opadające w dół, zapętlające się coraz bardziej przechodząc do szaro-białego kłębowiska kłączy zwężających się ku lewej krawędzi obrazu. Niesygnowany.

Przestrzeń XII b

Jarodzki, Konrad

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Iluzja integralna V - ujęcie z przodu; Kompozycja prostokątna w układzie pionowym podzielona diagonalnie na dwie trójkątne plamy barw: szarą i czarną. Szary trójkąt przechodzący od tonów jaśniejszych u góry do ciemniejszych na dole wypełnia lewą górną część kompozycji. Jego ramiona wyznaczone są górną i lewą krawędzią obrazu, podstawa zaś to przekątna stanowiąca granicę barw, która biegnie od lewego dolnego narożnika do prawego górnego. Ramiona z podstawą łączą dwa ukośne, cienkie paski - błękitny i biały. Prawą i dolna część kompozycji stanowią dwa czarne trójkąty powstałe na skutek wycięcia w formie pasa, biegnącego ukośnie od prawego dolnego narożnika do przekątnej.

Iluzja integralna V

Berdyszak, Jan

1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek: Iluzja integralna - Ujęcie z przodu; W środku obrazu wycięty otwór o nieregularnym kształcie (wielobok). Pozostała powierzchnia kompozycji podzielona ukośnymi liniami  na cztery płaszczyzny wypełnione barwnymi plamami: czerwoną, zieloną, żółtą i białą; od prawego górnegfo rogu do środka narsowana czarna linia.

Iluzja integralna

Berdyszak, Jan

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja kół w obrysie - Ujęcie z przodu; Kompozycja pionowa złożona z dwóch elips usytuowanych jedna nad drugą. Kontur elipsy w górnej części jest zaciemniony cieniowniem od brzegów do coraz jaśniejszych krawędzi wewnętrznych. Ze środka elipsy dolna jaśnieje biała, rozświetlona plama. Obie elipsy łączą trzy kolorowe półkola i ćwierćkola (brązowe, żółte i białe) połaczone liniami okalającymi elipsy z ich prawej strony. Całość zamyka namalowana cienka linia ramy.

Kompozycja kół w obrysie

Berdyszak, Jan

1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Madonna z Dzieciątkiem i św. Janem

Sarto Andrea del wg

ok. 1530

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4 - stoliki z tym samym numerem Wil.

Stolik

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Stolik

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na wnętrze otwartego ekranu

Ekran kominkowy z pulpitem

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pochewka grzebienia - Ujęcie z przodu; Obiekt zbudowany został z dwóch okładzin o kształtach wydłużonych prostokątów o prostych bokach, okładziny, ułożone równolegle względem siebie, umocowane są do dwóch bocznych płytek za pomocą nitów wykonanych ze stopu miedzi, po dwa nity na każdą płytkę. Boczne płytki częściowo wchodzą w odstęp pomiędzy okładzinami, wyznaczając w ten sposób szerokość przestrzeni na grzebień, a częściowo wystają poza ich końce. Jedna ich krawędź położona jest w tej samej linii co krawędź okładzin, a druga nieco wystaje. Na tych wystających odcinkach umocowano dodatkowo krótkie fragmenty kolejnych okładzin, zrównanych z jednej strony z okładzinami głównymi, a z drugiej z krawędziami wewnętrznymi płytek. Płytki posiadają koliste otwory do umocowania grzebienia w pochewce, a ich zakończenia zdobione są czterema nacięciami biegnącymi przez całą szerokość. Okładziny główne ozdobiono przy krawędziach dwoma rzędami kolistych oczek z zaznaczonymi środkami. Całość została wypolerowana.

Pochewka grzebienia

nieznana

1201 — 1225

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający młodą kobietę w stroju europejskim (szarej rozpiętej bluzie z tkaniny przypominającej futerko i bluzce o zwierzęcym wzorze), z rudymi, prostymi włosami do ramion o grzywce opadającej na oczy. Kobieta stoi wyprostowana, z lekko uniesioną ku górze głową – poza wskazuje na głębokie skupienie. Bohaterka fotografii wyróżnia się strojem pozą – jej sylwetka góruje nad dużą grupą kobiet stojących w około tuż przy wysokim murze. Ostrość skierowana jest na kobietę, sylwetki pozostałych oraz otoczenia są rozmyte.

Przy Ścianie Płaczu, Jerozolima

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

wadżra - ujęcie z przodu; Mały, wykonany z brązu, przypominający berło przedmiot w kształcie kokardy lub ósemki. W jego centrum znajduje się kula - uchwyt berła. Po jej obu stronach znajdują się wyrastające w przeciwnych kierunkach stożkowe zgrubienia stylizowane na kwiaty lotosu z ośmioma płatkami. Od każdego z nich odchodzą cztery, łukowate ramiona zbiegające się wokół centralnej szpicy przebiegającej przez całą oś obiektu. Ramiona bogato zdobione w formie ozdoby przypominającej podwinięty liść przedstawiającej wystylizowaną głową potwora zwanego makarą. Na kuli wygrawerowano napis, być może w piśmie tybetańskim.

Wadżra

nieznany

1901 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Untitled (Covering) - ujęcie z przodu; Kolaż składa się z dwóch arkuszów papieru pokrytego srebrną farbą przymocowane do białego podłoża za pomocą malutkich okrągłych, płaskich magnesów w narożnikach każdego z arkuszy. Na każdym nieregularnie rozmieszczone zdjęcia publicystyczne.
Na pracy na pierwszym z lewej strony arkuszu trzy zdjęcia: w górnej części duża fotografia popiersia kobiety w sportowym stroju, z rozwianymi włosami, a w tle, w oddali, za mgłą wzgórze. Poniżej dwa mniejsze ułożone obok siebie, biało-czarne zdjęcia - jedno przedstawia czwórkę mężczyzn w kurtkach i kaszkietach zwróconych w prawo, stojących na kamienistej powierzchni lub gruzowisku obok leżącego szkieletu nieokreślonej konstrukcji, a drugim zaś dwie sylwetki ludzi przy leżącym na boku koszu balonowym połączonym olinowaniem z balonem widocznym po prawej jako ciemna kulista forma. Na prawym arkuszu, centralnie w górnej części trzy pionowe kolorowe zdjęcia rozmieszczone obok siebie w równych odstępach. Na pierwszym z lewej drapacze chmur; na środkowym statek wypełniony kontenerami; na trzecim po prawej trzy turbiny wiatrowe.

Untitled (Covering) | Bez tytułu (Przykrywanie)

Nedeljkovic Sladjan

2022

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stary gołąb - Ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie kwadratu zbudowana z bieli, czerni i różnych odcieni szarości. W kwadrat, ograniczający pole kompozycji, którego brzegi wypełniają spękane białe płaszczyzny i jednolite szarości, wpisany jest mniejszy, ciemny kwadrat. W jego polu, nieco z lewej strony od osi kompozycji z głębokiej czerni wyłania się zwrócona en face sylwetka ptasia o rozmytych konturach.

Stary Gołąb

Szymański, Ryszard

1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem - ujęcie z przodu; Z prawej strony mała, wykonana z brązu figurka przedstawiająca Bodhisattwę Awalokiteśwarę Padmapani wraz z wypełnieniem w postaci trzech zwitek papieru, rozłożone na płasko z przodu (dwie zapisane, jedna czysta), z lewej strony figury trzy patyczki (patyczek w trzech częściach? - najprawdopodobniej był to jeden patyczek na który zawinięto arkusze papieru), obok w miseczce materiał sypki na który składa się: zawartość roślinna (ryż, nasiona) oraz glina - przechowywane w osobnej kopercie, kartoniku i woreczku strunowym. Postać ludzka o skupionej, lekko uśmiechniętej twarzy, na głowie diadem. Stoi na lotosowym postumencie o 11 parach odwróconych płatków, którego górną część ozdobiono paciorkami. Ubrana jest w szaty królewskie: przewiązaną w talii tkaninę z paskiem od którego odchodzą łańcuszki z paciorków oraz biżuterię książęcą: trójramienny diadem, parę, dużych, okrągłych kolczyków, podwójny naszyjnik z paciorków z wisiorkami, bransolety na nadgarstkach i przedramionach. Do prawego ramienia przylega kwiat lotosu (typowy atrybut), natomiast po lewej stronie, symetrycznie, na tej samej wysokości, przylega przypominający kwiat lotosu niezidentyfikowany atrybut Awalokiteśwary. Obie dłonie ułożone są w geście argumentacji: kciuk i palec wskazujący złączone, tworzą krąg. Prawa uniesiona jest na wysokości klatki piersiowej, lewa opada wzdłuż ciała, zatrzymując się na wysokości biodra. Z ramion figurki zwisa przewieszona skóra antylopy.

Figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 179 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd