treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ikona z wizerunkiem Bogurodzicy Radość Strapionych stojącej wśród zwróconych do niej postaci, z towarzyszącymi aniołami; w zwieńczeniu wizerunek Mandylionu, po obu stronach którego na górnym pasie bordiury częściowo zatarta inskrypcją cyrylicka w czerwieni opisująca przedstawienie

Bogurodzica Radość Strapionych.

Ikona

nieznany

4. ćwierć XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona w okładzie mosiężnym typu basma (bordiura), z wizerunkiem Bogurodzicy Radość Strapionych, z głową okoloną aplikowanym mosiężnym nimbem, stojącej z uniesioną prawicą wśród zwróconych do niej postaci, z towarzyszącymi aniołami; w zwieńczeniu wizerunek Mandylionu; po obu stronach w górnej części kompozycji dwie wstęgi z częściowo zatartą inskrypcją cyrylicką w czarnym kolorze

Bogurodzica Radość Strapionych.

Ikona

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona z wizerunkiem Bogurodzicy stojącej w całej postaci wśród aniołów, chorych i potrzebujących trzymających banderole z cyrylickimi wezwaniami modlitewnymi; w zwieńczeniu półpostać Chrystusa Pantokratora.

Bogurodzica Radość Strapionych

Ikona

nieznany

połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona w okładzie srebrnym złoconym, z wizerunkiem Bogurodzicy Radość Strapionych w całej postaci, z berłem w prawicy, stojącej wśród zwróconych do niej postaci, z towarzyszącymi aniołami, w zwieńczeniu półpostać Chrystusa Pantokratora; na lewym pasie bordiury św. Bazyli Męczennik

Bogurodzica Radość Strapionych

Ikona

nieznany

koniec XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pejzaż - Ujęcie z przodu; Obraz Friedricha Bernhardta Stettin I. Motywy marynistyczne z nowym językiem geometrii. U dołu obrazu statek w porcie. Odcienie błękitu, szarości oraz blady pomarańcz. Przy statku z lewej u dołu geometryczny żuraw stoczniowy.

Stettin I | Szczecin I

pejzaż

Bernhardt, Friedrich

1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Owalna rama w kolorze złotym. W otoku ozdobiona motywem liści, które rozchodzą się tworząc kolejny krąg z tym samym motywem. Pośrodku portret mężczyzny w średnim wieku. Twarz zdecydowanie okrągła, blada. Duże oczy i wyraźnie zarysowane łuki brwiowe. Usta wydatne, a nad nimi okazałe wąsy. Włosy ciemne, zaczesane do góry, odsłaniają wysokie czoło. Ramiona mężczyzny okryte czarnym kołnierzem, spod którego widać fragment ubrania w kolorze czerwonym. Pośrodku, na piersi okrągła zapinka z rozchodzącymi się na boki paskami.

Portret króla Jana III Sobieskiego

nieznany

1. ćwierć XVIII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Ikona

Bogurodzica Radość Strapionych

Ikona

Nieznane/ nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

List na karcie pocztowej. Na rewersie dwie okrągłe pieczątki pocztowe z datą nadania, czerwona okrągła pieczątka z literami „Ae” pośrodku, dwa prostokątne stempelki z numerami 243 i 267, trzy znaczki (dwa naklejone, jeden nadrukowany).
Z treści: Mój Drogi! Bardzo dziękujemy Ci za paczkę maseine i kostki. Te ostatnie są często używane do zup, które otrzymuję na śniadanie. Pożywia się nimi również i Jadzia, która jest z nami i od której kartę zapewne otrzymałeś. Otrzymała już pracę, jako kelnerka w dużym lokalu kawiarnianym. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1941-12-23

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 39 obiektów

Kolekcje

17

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd