treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Pasja

Liczba wyników: 47

Obiekty

32
pasja Chociwelska - figura Chrystusa Ukrzyżowanego - Ujęcie z przodu; Ponadnaturalnych rozmiarów figura Chrystusa Ukrzyżowanego. Ciało Chrystusa okryte krótkim perizonium oddane naturalistycznie. Uwagę zwraca dobrze zbudowana klatka piersiowa i wyraźnie zaznaczona muskulatura. Ręce uniesione szeroko, dłonie o przykurczonych palcach zwrócone wierzchem. Głowa pochylona nad prawe ramię nosi szeroką koronę cierniową, z otworami po kolcach. Silna sylwetka kontrastuje z wymizerowaną w grymasie bólu twarzą o zapadniętych policzkach, widoczną spod falujących długich włosów. Chrystus ukazany jest jako żywy. Jego zmęczone duże oczy patrzą poniżej. Prawy bok nosi ślady przebicia. W dłoniach i w skrzyżowanych stopach otwory na gwoździe. Korpus figury wykonany w jednym kawałku drewna. Ręce mocowane na trzpień w otwory w barkach. Liczne uzupełnienia drewna m.in. na wysokości klatki piersiowej, w partii ramion, twarzy; ubytki palców stóp.

Pasja Chociwelska - figura Chrystusa Ukrzyżowanego

mistrz Pasji Chociwelskiej

około 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pasja Chociwelska - figura łotra

Pasja Chociwelska - figura łotra

mistrz Pasji Chociwelskiej

około 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura ołtarzowa; Święta Weronika - Ujęcie z przodu; Smukła kobieca figura stojąca frontalnie o wydłużonej sylwetce i drobnej twarzy, polichromowana i złocona. Święta, ubrana w suknię z wysokim stanem, przewiązaną luźno opuszczonym pasem z klamrą oraz w długi płaszcz, trzyma przed sobą chustę z reliefowym wizerunkiem głowy Chrystusa w koronie cierniowej. Niewielką głowę figury otula chusta spływającą na ramiona i marszczona pod szyją podwiką. Twarz, o oczach zapatrzonych w dal i lekko pochylona w lewą stronę, wyraża smutek. Na prawym policzku świętej wydrążona rana cięta. Tył płaski, typowy dla rzeźb przyściennych. Brak prawej dłoni. Wyłamania drewna przy podstawie. Znaczne ubytki polichromii i złoceń.

Święta Weronika

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

około 1520 — 1530

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie z przodu; Polichromowana i złocona figura stojącej postaci, zwróconej w trzech czwartych w prawo, przedstawia starszego mężczyznę ubranego w albę z humerałem, skrzyżowaną na piersi stułę przewiązaną paskiem cingulum oraz długą, złoconą kapę z ozdobną bordiurą i frędzlami. Prawa poła płaszcza zawinięta pod prawe ramię układa się z przodu figury po przekątnej, powierzchnią zmarszczoną w kilka fałd o wysokich grzbietach. Szeroką twarz o wysokim czole patrzącą w dal w zamyśleniu otacza gęsta fryzura półdługich włosów i rozłożystej brody. Lewa dłoń świętego unosiona na wysokości piersi, zwrócona jest wnętrzem do widza. Tył rzeźby płaski, charakterystyczny dla rzeźby przyściennej. Nos, prawa dłoń oraz palce lewej – zniszczone. Dekoracja kołeczkowa bordiury kapy zachowana szczątkowo. Podstawa rzeźby uszkodzona.

Święty Piotr

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

1520 — 1530

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja; Szukam indywidualności - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Na szarej tekturowej tablicy kilkanaście poziomych rzędów naklejonych nowych zapałek. Ponad nimi napis wielkimi literami wykonany z czarnej folii samoprzylepnej: SZUKAM INDYWIDUALNOŚCI. Zapałki ułożone ciasno jedna przy drugiej, dominują zapałki o standardowych wymiarach i wyglądzie. Gdzieniegdzie w rzędach zapałek pojawiają się zapałki o wykraczającym poza normę wyglądzie - dłuższe, grubsze, uszkodzone, podwójne. Narożniki i krawędzie tektury z licznymi śladami nakłuć pomontażowych.

Szukam indywidualności

Ciesielski, Andrzej

1997 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona 3

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-06-18

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Pius IV (1499-1565) - portret

szkoła włoska

2. poł. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/104/ML - Fragment popiersia starszego mężczyzny. Kompozycja przesunięta w lewo. Głowa 3/4 w prawo, schowana w ramionach. Z lewej strony wsparta na dłoni. Twarz o ostrych rysach okolona na wysokości obrzeża twarzy długą, nieco splątaną brodą. Oczy przymkniete, podkrążone, wokół zmarszczki. Brwi ściągnięte, o zdecydowanym łuku. U nasady nosa głębokie bruzdy. Nos długi, wąskie, zaciśnięte usta, ostro zarysowane wystające kości policzkowe. Ubrany w luźną szatę, na szyi fragment łańcucha.
sygn. p.d.: JM (monogram wiązany), p.g. ołówkiem 29.

Szkic głowy męskiej (typ Zygmunta Augusta)

Matejko, Jan

1852 — 1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok dziedzińca zamku lubelskiego z kaplicą i basztą. Na pierwszym planie, po prawej baszta na planie koła, w głębi nieco na lewo od osi, w obwodzie murów skrzydła wschodniego bryła późnogotyckiej kaplicy św. Trójcy. Przy północnej ścianie kaplicy dawny dom mansjonarski, po lewej wolnostojąca smukła kapliczka. Przedstawienie w tonacji szarości i beżu, miękko modelowane.

Dziedziniec Zamku Lubelskiego

Fajans, Maksymilian

1882 — 1883

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Krajobraz z Osieka

Obraz

Fałat, Julian

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 32 obiektów

Kolekcje

15

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd