treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: sztafaż

Liczba wyników: 153

Obiekty

126
Fotografia czarno biała, w kadrze poziomym, przedstawia grafikę obwiedzioną cienką czarną ramką i otoczoną jasnym marginesem. Grafika przedstawia panoramę Kwidzyna od strony Wisły. Na pierwszym planie szeroka połać łąki i pól uprawnych. Bliżej lewej krawędzi pasące się stado siedmiu krów. Za nimi niskie ogrodzenie i kilkanaście drzew rosnących w rzędzie. Nieco wyżej zwarty kompleks kilku budynków. Dominującym elementem jest czworoboczna, wysoka wieża przykryta spadzistym dachem, z dekoracyjnym, schodkowym szczytem od frontu. Połączona jest długim, murowanym gankiem, wspartym na wysokich podporach, z położoną nieco dalej bryłą zamku i katedry. Po prawej stronie katedry wysoka, czteroboczna, zadaszona wieża zwieńczona krenelażem, czyli wymurowaniem w kształcie ząbkowania. Na prawo od zamku i katedry zabudowa miasta z widoczną w tle smukłą wieżą. U dołu pośrodku marginesu podpis Marienwerder. Z lewej strony: Gez.u.lith.v.C.A. Mann. Z prawej: Lith.Inst. v. C.G. Kanter in Marienwerder.

Marienwerder | Kwidzyn

Grafika

Mann, C. A.

1855

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na szarym tle pionowo ustawiony spodek, a z lewej strony wysunięta do przodu, lekko zachodząca na niego filiżanka w kształcie rozszerzającego się walca, na okrągłej stopie i z małym, okrągłym, zdobionym drobnymi listkami uszkiem przy górnej krawędzi. Obydwa przedmioty z białej porcelany. Spodek okrągły, płaski, ze zdobieniami w złotym kolorze. Dno spodka udekorowane trzema okręgami, ułożonymi od środka jeden za drugim, w różnych odległościach. Krawędź obwiedziona złotym paskiem, a przed nim dekoracja z motywami roślinnymi. Na korpusie filiżanki widoczny częściowo obrazek w naturalnych kolorach, przedstawiający widok zamku i katedry w Kwidzynie, z charakterystycznym długim gankiem i wieżą sanitarną, rozległymi polami wokół oraz pasącym się stadem bydła na pierwszym planie. Pozostała część korpusu biała, z dekoracją roślinną przy wylewie, jak na obrzeżu spodka. Podstawa korpusu i krawędź stopy zdobione pasami w złotym kolorze. Wnętrze filiżanki również w złotym kolorze.

Filiżanka ze spodkiem

Königliche Porzellan Manufaktur, Berlin (1763-)

ok. 1844

Muzeum Zamkowe w Malborku

Pocztówka kolorowa, w kadrze poziomym. W górnym, lewym rogu nadrukowany napis Marienwerder. Kartka przedstawia panoramę Kwidzyna od strony Wisły. Na pierwszym planie szeroka połać łąki i pól uprawnych. Bliżej lewej krawędzi pasące się stado siedmiu krów. Za nimi niskie ogrodzenie i kilkanaście drzew rosnących w rzędzie. Nieco wyżej zwarty kompleks kilku budynków. Dominującym elementem jest czworoboczna, wysoka wieża przykryta spadzistym dachem, z dekoracyjnym, schodkowym szczytem od frontu. Połączona jest długim, murowanym gankiem, wspartym na wysokich podporach, z położoną nieco dalej bryłą zamku i katedry. Po prawej stronie katedry wysoka, czteroboczna, zadaszona wieża. Na prawo od zamku i katedry zabudowa miasta, z widocznymi w tle wieżami dwóch budowli. Niebo szare, z jasnymi obłokami, żółte nad horyzontem.

Marienwerder | Kwidzyn

Pocztówka

Kunstverlag Wendt Groll, Marienwerder

ok. 1920

Muzeum Zamkowe w Malborku

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Jeźdźcy u starych ruin

Vries Roelof van

ok. 1665 - 1670

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Bydło na pastwisku

Klomp Albert Jansz

poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Krajobraz włoski

Swanenburgh Cornelis van

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Pejzaż ze sztafażem

szkoła holenderska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Pejzaż z łukiem skalnym

Grimaldi Giovanni Francesco

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 126 obiektów

Kolekcje

25

Ścieżki edukacyjne2

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd