treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Vedvta della Scuola di S. Marco - ujęcie z przodu; Ilustracja z albumu Le fabriche, e vedute di Venetia. W konturowej, podwójnej ramce w formie poziomego prostokąta widok zabudowy fragmentu Wenecji - placu Santi Giovanni e Paolo w stronę renesansowej siedziby Bractwa św. Marka. Na pierwszym planie pomnik konny kondotiera Bartolomea Colleoniego.

Vedvta della Scuola di S. Marco | Widok na Scuola di S. Marco

weduta

Carlevarijs, Luca

1768

Muzeum Narodowe w Szczecinie

weduta - Ujęcie z przodu; Przedstawienie stalowej konstrukcji wysadzonego Dworca Głównego przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Tonacje bieli i szarości.

Koło dworca | U nàdraži

weduta

Paur Jaroslav

1948

Muzeum Narodowe w Szczecinie

weduta - ujęcie z przodu; Dziedziniec wewnątrz kamienicy. Na środku biały posąg otoczony murami, za którymi widać kolejne kamienice. Nad kamienicami widać błękitne niebo z białymi chmurami. Całość utrzymana w tonacji pastelowej.

Zaułek

weduta

Diemel Mar

około 1942

Muzeum Narodowe w Szczecinie

awers grafiki

Widok katedry w Pizie

Alliat A.

1820

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Pulpit stołowy

Pulpit stołowy

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 47 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd