treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: miedzioryt

Obiekty

154
Fotografia kolorowa. Kafel piecowy o prostej ramie w kształcie kwadratu. Kafel szkliwiony w kolorze jasno zielonym z ciemniejszymi, nierównomiernie rozłożonymi cętkami. Dekoracja kafla w kształcie pąku akantu ułożonego po przekątnej. Pąk zwężający się w kształt stożka u góry, wychodzi z półkolistego kielicha. Na kielichu żłobienia imitujące unerwienie rośliny, a na stożku rysunek przypominający kształtem rybią łuskę. Wokół pąka szerokie wywinięte liście.

Kafel piecowy z motywem pąka akantu

nieznany

ok. 1500 — 1525

Muzeum Zamkowe w Malborku

lico

Does Jacob van der i Potter Paulus - portrety

ryt. nieznany

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

plan miasta, mapa, grafika, miedzioryt, ikonografia - Ujęcie z przodu. Czarno-biały miedzioryt; czarno-biały plan miasta.

Plan Szczecina z fortyfikacjami i umocnieniami

Bodenehr Gabriel

około 1725

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - Wertykalny, niemal abstrakcyjny, pejzaż wykonany w dwóch technikach, co determinuje jego kompozycję. Postawą układu tej grafiki jest kształt wyciśnięty w białym kartonie tła, który zajmuje prawą i dolną część grafiki. Większość to regularny wzór siatki, w części dolnej pojawiają się cztery obłe kształty, pomiędzy trzema z nich widać poziome szerokie linie. Nad nimi widoczne są odciski kilku cienkich, kresek podzielonych kształtami supłów. Cała górna część grafiki, od połowy, pokryta jest granatowo-czarną kompozycją przedstawiającą dwa drzewa przedstawione w bardzo uproszczony, zgeometryzowany sposób. Korona drzewa z prawej strony pokryta jest kształtem siatki o cienkich, czarnych oczkach. Po lewej stronie drzew widać tło przedstawione bardzo równomiernym, gęstym kreskowaniem, pod drzewami - grunt oddany za pomocą plamkowania oraz analogiczną, jak powyżej siatką. Poniżej drzew, po lewej stronie widoczna jest pozioma, wijąca się, cienka linia z symetrycznymi węzłami z drobnych kresek.

Bez tytułu

pejzaż

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Dawid grający przed Saulem - Ujęcie z przodu; Obraz; W pałacowym wnętrzu rozgrywa się wielofiguralna scena odnosząca się do wydarzeń opisanych w Księdze Samuela. Na pierwszym planie ukazano króla Saula szamoczącego się na tronie i podtrzymywanego przez dworzan. Z jego ust wydobywa się szary obłok z fruwającymi w nim złymi duchami. Przed tronem stoi młody Dawid, który gra na harfie uzdrawiając władcę. Przyglądają się tej scenie, liczni zgromadzeni w sali dworzanie, m.in. siedzący przy stole po lewej mężczyzna w okularach. Obok stołu ukazano białego psa, który siedzi zwrócony w stronę tronu.

Dawid grający przed Saulem

Collaert, Adriaen

około 1590 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pokłon Trzech Króli - Ujęcie z przodu; W grubej dębowej ramie obraz, ma format pionowego prostokąta o zaokrąglonych górnych narożach. W centrum kompozycji ukazano nagie Dzieciątko Jezus, stojące na żłóbku i podtrzymywane przez Marię. Przyklęka przed nim siwowłosy król w płaszczu obszytym gronostajami i z czułością całuje jego stopę. Pozostali dwaj królowie stoją obok, patrząc na Dzieciątko. Klęczący po prawej stronie paź w złocistej szacie trzyma dar dla Jezusa – naczynie pełne złotych monet. Za nim na tle kamiennej budowli ukazani zostali św. Józef oraz służący trzymający zapalone pochodnie. Przy lewej krawędzi obrazu ukazano chłopca ze złotym naczyniem na mirrę. Za nim, na drugim planie znajdują się schody prowadzące na drewnianą emporę, na której tłoczą się mężczyźni, zatrzymywani tarczą przez żołnierza w antykizującej zbroi. Scena hołdu Trzech Króli ukazana została w nocnej scenerii, na tle ciemnego nieba rozświetlonego pojedynczą gwiazdą.

Pokłon Trzech Króli

Redtel, Heinrich

około 1657 — 1680

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia czarno białej grafiki z jasnym marginesem. Na pionowej karcie, pośrodku bogato zdobionego motywami roślinnymi i heraldycznymi owalu, portret mężczyzny. U góry karty, pośrodku tarcza herbowa z Orłem Polskim w koronie, oplecionym literą S. Po bokach, w dwóch rogach dwie półnagie kobiety z wieńcami laurowymi w dłoniach. Poniżej cztery tarcze z wizerunkami. Na pierwszej lew stojący na tylnych łapach to Lew Księstwa Ruskiego. Na drugiej mężczyzna ze wzniesionym mieczem, siedzącego na koniu to Pogoń Litewska. Na trzeciej orzeł z rozpostartymi skrzydłami to Orzeł Księstwa Mazowieckiego. Na czwartej orzeł z rozpostartymi skrzydłami z koroną założoną na szyję to Orzeł Prus Królewskich. Mężczyzna w średnim wieku ukazany jest z prawego profilu. Ubrany jest w zbroję z dekoracją z motywami roślinnymi i żłobieniami. Nad prawym ramieniem wysoki naramiennik w kształcie skrzydła. Na głowie czepiec i korona zamknięta o kabłąkach zdobionych perełkami z krzyżykiem w zwieńczeniu i roślinno-geometrycznymi sterczynami na otoku. Spod czepca widoczne krótkie, pofalowane włosy. Broda sięgająca do piersi, układająca się w kształt trójkąta. Twarz bez emocji. Oczy duże, głęboko osadzone. Nos długi, spiczasty. Nad wąskimi ustami zarost. W otoku czytany od prawej strony u góry napis: SIGISMUNDUS / AUGUSTUS D / G REX POLON / MAGNUS DUX / L 1554.

Król polski Zygmunt II August (1520 – 1572)

Rycina

Solis, Virgil

1554

Muzeum Zamkowe w Malborku

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania - ujęcie z przodu; Obraz epitafijny zakomponowany został w owalu na wypukłej blasze. Na pierwszym planie z lewej u dołu popiersie mężczyzny w sile wieku, z ciemnymi włosami spływającymi na ramiona. W prawej dłoni trzyma czerwoną różę. Ubrany jest w czarny wams, spod którego wystaje szeroki biały kołnierz koszuli i białe mankiety. Za nim wnętrze groty, w której rozgrywa się scena Zmartwychwstania. Chrystus w rozwianym czerwonym całunie, odziany w białe perizonium wznosi się nad otwartym kamiennym grobem na tle jaśniejącej aureoli. Jedna ręka wzniesiona do góry trzyma chorągiew, druga opuszczona. Wzrok Chrystusa kieruje się do góry. Wkoło przerażeni lub śpiący żołnierze. Z prawej głazy, i drzwi prowadzące do wnętrza grobowca. Z lewej daleki pejzaż z góra Golgotą i trzema krzyżami oraz zarysem Jerozolimy na horyzoncie. Ze wzgórza schodzą niosąc naczynia z wonnościami trzy kobiety. Na tle brązów i oliwkowych zieleni dominują zimne tonacje żółci, zieleni, jasnych fioletów i niebieskawych szarości. Jedynie w strojach żołnierzy występują plamy jasnych czerwieni.

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania

nieznany

1627 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie ukazany został nagi, osłonięty jedynie skąpą draperią mężczyzna, siedzący na tumbie pod drzewem ulistnionym po prawej stronie i uschniętym po lewej, składajacy dłonie w geście modlitwy. Obok niego stoją dwaj prorocy: po lewej Izajasz w długiej błękitnej tunice i narzuconym na nią białym płaszczu, po prawej Jan Chrzciciel odziany w skórę i czerwony płaszczu, z księgą w ręce. Za Izajaszem na tle pejzażu przedstawiono sceny ze Starego Testamentu: Mojżesza z tablicami przykazań, Adama i Ewę, historię węża miedzianego, a także sarkofag ze szkieletem, a za Janem Chrzcicielem sceny związane z historią Odkupienia: Marię w momencie wcielenia, ku której spływa z niebios Dzieciątko z krzyżem, Jezusa Ukrzyżowanego, Baranka Paschalnego oraz Zmartwychwstającego Chrystusa depczącego Śmierć i Szatana.

Alegoria Prawa i Łaski

nieznany malarz pomorski

około 1567 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Św. Maria Magdalena - ujęcie z przodu; Postać młodej kobiety ujęta w 3/4, zwrócona w przeciwskręcie, twarzą w lewo, spoglądająca z ukosa na widza. Ubrana w modny strój bogatej damy; suknia z szerokim prostokątnym dekoltem ozdobionym broszą z pereł otaczających gemmę, upiętą nad biustem. Dekolt zdobi wystająca spod niego biała koszula delikatnie marszczona i obszyta pasmanterią. Rękaw sukni długości 3/4, obfity, przymarszczony na ramieniu. Spod niego wysuwa się rękaw, prawdopodobnie batystowej, koszuli zakończony delikatną falbanką. Na lewe ramię narzucony płaszcz przytrzymywany przez kobietę ręką na wysokości pasa. W prawej dłoni o charakterystycznych dla stylu Leonarda wydłużonych, wygiętych palcach święta trzyma naczynie z olejami mające formę kielicha nakrytego kopulastą przykrywką z wklęsłym kołnierzem. Twarz delikatna, lekko uśmiechnięta, potraktowana sfumato, w typie Mony Lizy. Włosy w drobnych puklach opadają na szyję, osłonięte delikatnym obcisłym czepkiem z tkaniny w kratkę, nad czołem obszytym rzędem pereł; jedna ze środkowych pereł jest większa. Za głową delikatnie zaznaczona kolista aureola. Postać wydobyta z ciemnego tła silnym światłem padającym ukośnie z lewej strony. Pod przedstawieniem napisy nazwiska malarza i rytownika, dedykacja z nazwiskiem autora oraz źródło pochodzenia obrazu.

Św. Maria Magdalena

postać biblijna

Ricciani, Antonio

1805 — 1814

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Radziwiłł Stanisław (1559-1599) - portret

malarz polski

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Radziwiłł Karol Stanisław (1669-1719) - portret

malarz polski

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Stolik do robót ręcznych

nieznany

ok. 1800

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Medal Samuela Linde

Langer Sebastian

1. poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok Lublina opatrzony kartuszem herbowym i legendą. Miasto w szerokim, panoramicznym ujęciu obejmującym przedmieścia: Wieniawę i Tatary. Widok ukazuje charakterystyczne dla Lublina budowle min.- w centrum Kościół jezuitów, za nim wzgórze staromiejskie z Bramami Krakowską i Grodzką, kościoły św. Michała i Dominikanów, zespół zabudowań zamkowych z basztą i kaplicą św. Trójcy. Po lewej widoczne sylwetki kościołów Panny  Marii, Nawrócenia, św. Pawła i św. Ducha. Budowle opatrzone łacińskimi podpisami lub cyframi mającymi odnośniki w legendzie. U góry, na osi kartusz tytułowy z napisem: TIPUS CIVITATIS LUBLINE[N]SIS. / IN REGNO POLONIAE EX OMNIBUS / PARTIBUS MU[N]DI EMPORIO. TER. IN. /ANNO CELEBRARI COSUETOCLARAE. (Widok miasta Lublina w Królestwie Polskim, sławnego w całym swiecie trzy razy na rok odbywającemi się jarmarkami) Po lewej godło Polski, po prawej herb Lublina. Nad dolną krawędzią pas zawierający legendę rozbitą na 4 pola w ozdobnych obramieniach. Przedstawienie prowadzone precyzyjną, cienką kreską, podkolorowane.

Widok Lublina (Tipus civitatis Lublinensis in Regno Poloniae...)

Hogenberg, Abraham

1618

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grafika - widok Szczecina z lotu ptaka - Ujęcie z przodu w ramce. Podkolorowany akwarelą miedzioryt przedstawiający widok Szczecina z lotu ptaka, będący uproszczoną redakcją grafiki G. Brauna i F. Hogenberga. Oglądana od zachodu panorama ukazuje miasto w obrębie murów z bezpośrednim sąsiedztwem ogrodów i fos, z zabudową przedbramii, wików, kościoła św. Georga (u dołu po prawej), piką strzelecką itd. oraz głęboką perspektywą prawobrzeża z licznymi odnogami rzek, lasami i sylwetami miejscowości wśród wzgórz i lasow po wschodniej stronie Odry. Szeroki nurt rzeki z różnorodnymi statkami i łodziami, zakomponowanej falistą linią wzdłuż całego arkusza, ogranicza dolną strefę miasta opracowaną w konwencji stosunkowo precyzyjnego planu, od górnej zdominowanej zaroślami rozdzielonymi ciekami rzek dalekiej od wierności z topografią. Konwencja widoku z lotu ptaka uzasadnia zastosowanie umownej perspektywy, która umożliwia ukazanie przebiegu wszystkich ulic i placów oraz bloków zabudowy ze schematycznym układem domów i charakterystycznymi budowlami. Widok ujęty w ramkę.

Widok Szczecina z lotu ptaka

Bertius Petrus

1632

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret siedzącej damy w średnim wieku, pozującej na ciemnym tle. Popiersie do kolan, 3/4 w prawo. Ciemne włosy zaczesane do góry w pukle, na szyi perły, w uszach drogie perłowe kolczyki. Ubrana w srebrzystą suknię z bufiastymi rękawami i dużym dekoltem, przystrojonym kokardami w kształcie kwiatów. Ręce trzyma skrzyżowane na kolanach, ciemne oczy utkwione w widza.

Ludwika Maria Gonzaga (1611-1667) - portret

Egmont Justus van kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

kompozycja abstrakcyjna - Kwadratowa kompozycja abstrakcyjna w tonacji szaro-czarnej umieszczona po środku kwadratowego arkusza. W części centralnej znajduje się owalny kształt nie pokryty farbą, w nim odcisk kawałka sznura. Owal jest obwiedziony ciemnoszarą szeroką ramką, całość znajduje się na tle o wzorze w nieregularne czarno-szare kreski.

Więź | Bond

kompozycja abstrakcyjna

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kompozycja abstrakcyjna - Wertykalna abstrakcja wykonana w dwóch technikach, co determinuje jej kompozycję i kolorystykę. W środkowej części, widać szeroki, pionowy, prostokątny kształt wyciśnięty w białym kartonie tła. Prostokąt został podzielony na równe dwie części: dolna odciśnięta w regularny wzór drobnych, poziomych pasków, ma w części środkowej widoczny wyraźnie element o nieregularnym kształcie (granice powojennej Polski?). Część górna składa się z mocno odciśniętych pionowych, szerokich pasów. Na te pasy, centralnie, został nałożony ceglasto-czarny kulisty wzór z elementami zgeometryzowanej spirali u góry, 3 pionowymi, falującymi pasami biegnącymi od środka ku dołowi oraz drobnym kreskowaniem u dołu (drzewa w pejzażu?).

Bez tytułu

kompozycja abstrakcyjna

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Sen - ujęcie z przodu; Wpisana w niemal kwadratowy prostokąt w układzie pionowym kompozycja graficzna w odcieniach szarości. W centrum, na tle wielu splątanych drobnych linii przypominających ogród, krzewy lub drzewa, jasna forma ptaka spadającego w ciemną, prawie czarną przestrzeń na dole pracy, kojarzącą się z taflą wody.

Sen

Szymański, Ryszard

1986

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 154 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd