treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Św. Józef, Chrystus i Anioł

Batoni Pompeo Girolamo ?

1740 - 1787

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/17554/ML - Rzeźba drewniana, pełna, z resztkami polichromii, przedstawiająca św. Józefa z Dzieciątkiem. Kompozycja frontalna. Postać stojąca, ubrana w długą szatę wykończoną ozdobną szatę wykończoną ozdobną koronką przy rękawach, drapowane w pionowe fałdy. Na ramionach  płaszcz, również wykończony koronką. Tył postaci modelowany gładko. Prawa ręka, wyciągnięta wzdłuż ciała, trzyma kwiat, który wystaje ponad ramię. Na lewej zgiętej ręce – Dzieciątko, które prawą ręką trzyma się szyi św. Józefa. Dzieciątko nagie, w pieluszkach. 
Twarz świętego skierowana w stronę Dzieciątka, pochylona w prawo. Pociągła. Nos posty. Usta lekko zaznaczone. Oczy lekko przymknięte. Bruzdy na czole i policzkach, misterne pukle brody i włosów. Na głowie rodzaj czapki, ściśle przylegającej. Postać świętego bez stóp. Liczne spękania i ubytki fragmentów.

Konserwacja: 1988 r.

Święty Józef z Dzieciątkiem

nieznany

1690 — 1710

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ikona dwustronna, z kowczegiem. Na awersie ukazana jest scena Wniebowstąpienia, podzielona na dwie strefy. W górnej, ponda obłokami w mandorli siedzi na łuku tęczy Chrystus. Ręce ma wyciągnięte w geście błogosławieństwa archijerejskiego, jego głowę otacza nimb, po bokach którego widnieje monogram. Ubrany jest w złocisty chiton ze stichosem i himation. Mandorlę podtrzymuje czterech aniołów, dwóch z nich gra na trąbach i ma nimby z monogramami. W dolnej strefie, w skalistym górskim pejzażu stoi Maryja, dwóch aniołów i apostołowie. Maryja umiejscowiona jest centralnie, z lewą dłonią wyciągniętą ku Chrystusowi. Ubrana jest w błękitną suknię i czerwono-złocisty maforion. Po bokach towarzyszą jej aniołowie, jeden w złocistym, drugi w zielonym himationie. Spoglądając na poruszonych apostołów wskazują dłońmi na Chrystusa. Po bokach zgrupowani są wpatrzeni w Chrystusa apostołowie z imionami wpisanymi w nimby. Po lewej w górnym rzędzie znajdują się:
Marek, Bartłomiej, Mateusz
w dolnym rzędzie: Filip, Jakub, Piotr
po prawej w górnym rzędzie: Szymon, Tomasz, Jakub
w dolnym rzędzie: Jan, Juda Jakubowy, Andrzej
Ponad wszystkim, w polu ikony widnieje ozdobny napis cyrylicki - Wniebowstąpienie Pana.

Na rewersie ikony przedstawieni są trzej święc związani z tajemnicą śmierci i zmartwychwstania, uczestnicy ukrzyżowania oglądający tu chwałę wniebowstąpienia: św. Jan, który stał pod krzyżem, Józef (z Arymatei), który zadbał o pochówek Chrystusa i Longin - żołnierz, który przebił bok Chrystusa. Przedstawieni są na gładkim tle, zwróceni lekko w lewo, ich głowy otoczone są nimbami.
Św. Jan ukazany jest jako młodzieniec bez zarostu, ma lekko uniesioną głowę, dłonie ułożone w geście modlitwy. Ubrany jest w błękitny chiton i złocisto-czerwony himation.
Św. Józef - nieco starszy, z brodą, opiera pochyloną głowę na prawej dłoni, drugą dłoń kieruje w lewo. Ubrany jest w czerw

Wniebowstąpienie / Święci Jan, Józef i Longin

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle. Tło czarne. W górnych rogach stylizowane tulipany, czerwone  cieniowane białą i brązową farbą. Kontury płatków czarne. Liście i gałązki białe. Na obrazie św. Józef trzymający w lewej ręce gałązkę kwiatów czerwonych z czarnymi listkami, na prawej ręce – siedząca postać Dzieciątka. Twarz i ręce świętego oraz ciało dziecka białe, kontury zaznaczone brązową farbą, brwi i oczy czarne, włosy brązowe, linia włosów zaznaczona czarnymi kreskami. Wokół głów złote aureole, kontury obwiedzione na biało. Dzieciątko w różowej przepasce biodrowej. Św. Józef w czerwonym płaszczu, o fałdach i draperiach zaznaczonych białą i jasnobrązową farbą. Suknia świętego ciemnobrązowa, draperie podkreślone na biało i czarno. Ramki obrazu z listewek ciemnobrązowych.

Święty Józef z Dzieciątkiem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4222/ML - Projekt witraża - scena figuralna wyobrażająca Trójcę Św.  i personifikacje czterech pór roku. Zamknięty półkoliście prostokąt podzielony na kwadratowe kwatery. W partii półkola na niebieskim tle zielone główki puttów. Poniżej, w centrum złote Oko Opatrzności ze skrzydłami po bokach i błękitną, pokrytą złotymi gwiazdami sferą  w środku. Na oku i sferze napis: JAM JEST KTÓRYM JEST. Po lewej tronujący Chrystus w czerwonej szacie, po prawej gołębica Ducha 
Świętego. Niżej personifikacje pór roku w postaci młodych dziewcząt. Od lewej - Wiosna wśród kwiatów, Lato ze snopem zboża, Jesień zbierająca owoce i Zima przy pokrytym śniegiem krzewie. W kwaterach dolnych - po lewej - starzec z kosą i klepsydrą (personifikacja czasu), po prawej kobieta i dziecko, między nimi, w środku wśród ornamentów dwie tarcze herbowe cechu  rzeźników z głowami wołów. Po bokach tarcz topory. Po bokach napis: KAPLICE TE BONERÓW ODNOWIŁ I OZDOBIŁ POBOŻNĄ MYŚLĄ WIEDZIONY CECH RZEŹNIKÓW I MASARZY, 1931

Trójca Święta - Pory roku

Mehoffer, Józef

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/MART/186 - Nasz Przewodnik - miesięcznik obrazkowy dla dzieci szkolnych, pisemko dziecięcych bractw abstynenckich pod redakcja ks. Józefa Janiszewskiego w Poznaniu, rocznik miał 50 stron, druk od lewej do prawej,

Nasz Przewodnik - miesięcznik obrazkowy dla dzieci szkolnych

Janiszewski, Józef

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Łuck

rysunek

Jamiołkowska, Aleksandra

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 62 obiektów

Kolekcje

27

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd