treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
wewnętrzna strona patery. Scena wojenna na pierwszym planie i w tle żołnierze pijący wodę z rzeki, w górnej części namioty wojskowe, pień drzewa, po prawej stojąca postać wojskowego. Pod spodem złoty napis Juges VII.Widoczne duże zniszczenia i braki emalii.

Część patery

Monogramista I.C. ?

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/562/ML - Scena zaśnięcia Maryi: na łożu okrytym wzorzystymi tkaninami spoczywa Maryja. Otoczoną nimbem głowę ma opartą na poduszce, oczy zamknięte, dłonie skrzyżowane na piersi. W nimb wpisany jest monogram maryjny. Maryja ubrana jest w ciemnobłękitną suknię i czerwony maforion. Za marami stoi Chrystus. Spogląda na Maryję, a na lewym ramieniu trzyma jej duszę (ukazaną jako niemowlę w powijakach, z nimbem), podtrzymując ją prawą dłonią. Głowę Chrystusa otacza nimb krzyżowy z wpisanym monogramem. Chrystus ubrany jest w czerwony chiton ze złotym stichosem i złocisty (modelowany złotymi kreskami) himation. Postać Chrystusa otacza ciemnozielona mandorla, na tle której nad jego głową znajduje się monogram, a po bokach widnieją półprzezroczyste postacie anielskie, trzymające zapalone świece. Ponad mandorlą unosi się serafin. Przed łożem Maryi zilustrowana jest apokryficzna scena: Archanioł Michał, ukazany jako skrzydlaty wojownik w pancerzu, odciął mieczem dłonie Żyda Jefoniasza, który chciał przewrócić mary. Żyd ubrany jest w długą ciemną szatę i jasną chustę zarzuconą na głowę i ramiona. Wokół łoża Maryi zgromadzonych jest jedenastu apostołów i kobieta w czerwonym maforionie: przy głowie Maryi czuwa św. Piotr (siwy, z kadzielnicą w prawej dłoni), a u jej stóp czuwa św. Paweł (z prawą dłonią przy twarzy). Za apostołami widnieje tłum  wiernych, w pierwszym rzędzie widocznych jest czterech biskupów (w zdobionych krzyżami felonionach i omoforionach) oraz dwóch duchownych w orarionach. Być może są to piewcy Zaśnięcia Maryi – bp. Kosma z Maiumy, Jan Chryzostom, Jan Damasceński, Jakub Sprawiedliwy, Dionizy Areopagita lub Tymoteusz z Efezu. Horyzont zamyka widok budynku o dwóch skrzydłach połączonych murem, ze szczytami z motywami barokowymi. W centrum górnej strefy, w ciemnej, podtrzymywanej przez dwóch aniołów mandorli zasiada Maryja, otoczona promienistą glorią (aniołowie mają un

Zaśnięcie Maryi

nieznany

1601 — 1700

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pozłacana zapinka ze splecionymi dłońmi - Ujęcie z przodu w poziomie. Pozłacana zapinka, wykonana z dwóch owalnych taśm, w końcach uformowanych w dłonie. Powierzchnie zdobione motywem krzyży i napisami  AVE MARI. Kolec wąsk, długi.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Obraz, scena biblijna - Złożenie do grobu. Dynamiczna kompozycja oparta na liniach diagonalnych, o ciemnym kolorycie z akcentami czerwieni, ugrów i szarości przedstawia scenę niesienia ciała Chrystusa do grobu rozgrywającej się w skalistej scenerii z sylwetką zamku w głębi. W centrum kompozycji złożone na tkaninie, jasne ciało Chrystusa podtrzymywane jest przez trzech mężczyzn: prawą stronę podtrzymuje od dołu pochylony, brodaty starzec w turbanie, lewą stronę całunu trzyma mężczyzna w żółtej szacie i czerwonej tunice, a od strony nóg wspomaga ich młodzieniec z rozwianymi włosami w zielonej szacie z narzuconą na ramiona czerwoną peleryną. Po lewej stronie przedstawienia stoją trzy opłakujące niewiasty. Po prawej zaś klęcząca kobieta ze złożonymi rękoma, a za nią schylający się mężczyzna. Pejzaż skalisty. W oddali rysuje się sylwetka pałacu o dwóch okrągłych wieżach. Na szczycie skały widać dolną część trzech krzyży.

Złożenie do grobu

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Figura wolnostojąca, pełnoplastyczna, na owalnej, wypukłej podstawie, w kolorze jasnokremowego kamienia. Widok z boku. Przedstawia Chrystusa klęczącego, pochylonego ku przodowi, ze złożonymi rękoma (brak obu dłoni). Głowa uniesiona ku górze, przechylona na lewe ramię. Twarz szczupła, z wyrazem cierpienia. Czoło zmarszczone, oczy i brwi uniesione ku górze, usta otwarte i lekko wykrzywione, okolone wijącym się, krótkim zarostem. Nos długi i prosty. Długie włosy z delikatnie zarysowanymi lokami opadają miękko na plecy. Postać odziana jest w długą, luźną szatę, półkoliście wyciętą pod szyją. Głębokie fałdy opadają miękko tworząc łagodne fale. Wokół rąk szata obficie udrapowana. Odsłonięta jest lewa, bosa stopa z bardzo dokładnie oddanymi szczegółami anatomicznymi.

Chrystus w Ogrójcu

Rzeźba

Mistrz Pięknej Madonny Toruńskiej

ok. 1390 — 1395

Muzeum Zamkowe w Malborku

Obraz Czedekowskiego

Allegro

Obraz

Bolesław Jan Czedekowski

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Obraz kobiety przed lustrem

Przed lustrem

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 54 obiektów

Kolekcje

31

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd