treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: miedzioryt

Liczba wyników: 186

Obiekty

150
Fotografia kolorowa. Kafel piecowy o prostej ramie w kształcie kwadratu. Kafel szkliwiony w kolorze jasno zielonym z ciemniejszymi, nierównomiernie rozłożonymi cętkami. Dekoracja kafla w kształcie pąku akantu ułożonego po przekątnej. Pąk zwężający się w kształt stożka u góry, wychodzi z półkolistego kielicha. Na kielichu żłobienia imitujące unerwienie rośliny, a na stożku rysunek przypominający kształtem rybią łuskę. Wokół pąka szerokie wywinięte liście.

Kafel piecowy z motywem pąka akantu

nieznany

ok. 1500 — 1525

Muzeum Zamkowe w Malborku

lico

Does Jacob van der i Potter Paulus - portrety

ryt. nieznany

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

plan miasta, mapa, grafika, miedzioryt, ikonografia - Ujęcie z przodu. Czarno-biały miedzioryt; czarno-biały plan miasta.

Plan Szczecina z fortyfikacjami i umocnieniami

Bodenehr Gabriel

około 1725

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dawid grający przed Saulem - Ujęcie z przodu; Obraz; W pałacowym wnętrzu rozgrywa się wielofiguralna scena odnosząca się do wydarzeń opisanych w Księdze Samuela. Na pierwszym planie ukazano króla Saula szamoczącego się na tronie i podtrzymywanego przez dworzan. Z jego ust wydobywa się szary obłok z fruwającymi w nim złymi duchami. Przed tronem stoi młody Dawid, który gra na harfie uzdrawiając władcę. Przyglądają się tej scenie, liczni zgromadzeni w sali dworzanie, m.in. siedzący przy stole po lewej mężczyzna w okularach. Obok stołu ukazano białego psa, który siedzi zwrócony w stronę tronu.

Dawid grający przed Saulem

Collaert, Adriaen

około 1590 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pokłon Trzech Króli - Ujęcie z przodu; W grubej dębowej ramie obraz, ma format pionowego prostokąta o zaokrąglonych górnych narożach. W centrum kompozycji ukazano nagie Dzieciątko Jezus, stojące na żłóbku i podtrzymywane przez Marię. Przyklęka przed nim siwowłosy król w płaszczu obszytym gronostajami i z czułością całuje jego stopę. Pozostali dwaj królowie stoją obok, patrząc na Dzieciątko. Klęczący po prawej stronie paź w złocistej szacie trzyma dar dla Jezusa – naczynie pełne złotych monet. Za nim na tle kamiennej budowli ukazani zostali św. Józef oraz służący trzymający zapalone pochodnie. Przy lewej krawędzi obrazu ukazano chłopca ze złotym naczyniem na mirrę. Za nim, na drugim planie znajdują się schody prowadzące na drewnianą emporę, na której tłoczą się mężczyźni, zatrzymywani tarczą przez żołnierza w antykizującej zbroi. Scena hołdu Trzech Króli ukazana została w nocnej scenerii, na tle ciemnego nieba rozświetlonego pojedynczą gwiazdą.

Pokłon Trzech Króli

Redtel, Heinrich

około 1657 — 1680

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia czarno białej grafiki z jasnym marginesem. Na pionowej karcie, pośrodku bogato zdobionego motywami roślinnymi i heraldycznymi owalu, portret mężczyzny. U góry karty, pośrodku tarcza herbowa z Orłem Polskim w koronie, oplecionym literą S. Po bokach, w dwóch rogach dwie półnagie kobiety z wieńcami laurowymi w dłoniach. Poniżej cztery tarcze z wizerunkami. Na pierwszej lew stojący na tylnych łapach to Lew Księstwa Ruskiego. Na drugiej mężczyzna ze wzniesionym mieczem, siedzącego na koniu to Pogoń Litewska. Na trzeciej orzeł z rozpostartymi skrzydłami to Orzeł Księstwa Mazowieckiego. Na czwartej orzeł z rozpostartymi skrzydłami z koroną założoną na szyję to Orzeł Prus Królewskich. Mężczyzna w średnim wieku ukazany jest z prawego profilu. Ubrany jest w zbroję z dekoracją z motywami roślinnymi i żłobieniami. Nad prawym ramieniem wysoki naramiennik w kształcie skrzydła. Na głowie czepiec i korona zamknięta o kabłąkach zdobionych perełkami z krzyżykiem w zwieńczeniu i roślinno-geometrycznymi sterczynami na otoku. Spod czepca widoczne krótkie, pofalowane włosy. Broda sięgająca do piersi, układająca się w kształt trójkąta. Twarz bez emocji. Oczy duże, głęboko osadzone. Nos długi, spiczasty. Nad wąskimi ustami zarost. W otoku czytany od prawej strony u góry napis: SIGISMUNDUS / AUGUSTUS D / G REX POLON / MAGNUS DUX / L 1554.

Król polski Zygmunt II August (1520 – 1572)

Rycina

Solis, Virgil

1554

Muzeum Zamkowe w Malborku

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania - ujęcie z przodu; Obraz epitafijny zakomponowany został w owalu na wypukłej blasze. Na pierwszym planie z lewej u dołu popiersie mężczyzny w sile wieku, z ciemnymi włosami spływającymi na ramiona. W prawej dłoni trzyma czerwoną różę. Ubrany jest w czarny wams, spod którego wystaje szeroki biały kołnierz koszuli i białe mankiety. Za nim wnętrze groty, w której rozgrywa się scena Zmartwychwstania. Chrystus w rozwianym czerwonym całunie, odziany w białe perizonium wznosi się nad otwartym kamiennym grobem na tle jaśniejącej aureoli. Jedna ręka wzniesiona do góry trzyma chorągiew, druga opuszczona. Wzrok Chrystusa kieruje się do góry. Wkoło przerażeni lub śpiący żołnierze. Z prawej głazy, i drzwi prowadzące do wnętrza grobowca. Z lewej daleki pejzaż z góra Golgotą i trzema krzyżami oraz zarysem Jerozolimy na horyzoncie. Ze wzgórza schodzą niosąc naczynia z wonnościami trzy kobiety. Na tle brązów i oliwkowych zieleni dominują zimne tonacje żółci, zieleni, jasnych fioletów i niebieskawych szarości. Jedynie w strojach żołnierzy występują plamy jasnych czerwieni.

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania

nieznany

1627 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie ukazany został nagi, osłonięty jedynie skąpą draperią mężczyzna, siedzący na tumbie pod drzewem ulistnionym po prawej stronie i uschniętym po lewej, składajacy dłonie w geście modlitwy. Obok niego stoją dwaj prorocy: po lewej Izajasz w długiej błękitnej tunice i narzuconym na nią białym płaszczu, po prawej Jan Chrzciciel odziany w skórę i czerwony płaszczu, z księgą w ręce. Za Izajaszem na tle pejzażu przedstawiono sceny ze Starego Testamentu: Mojżesza z tablicami przykazań, Adama i Ewę, historię węża miedzianego, a także sarkofag ze szkieletem, a za Janem Chrzcicielem sceny związane z historią Odkupienia: Marię w momencie wcielenia, ku której spływa z niebios Dzieciątko z krzyżem, Jezusa Ukrzyżowanego, Baranka Paschalnego oraz Zmartwychwstającego Chrystusa depczącego Śmierć i Szatana.

Alegoria Prawa i Łaski

nieznany malarz pomorski

około 1567 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 150 obiektów

Kolekcje

33

Ścieżki edukacyjne3

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd