treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Diana. Marmurowy posąg przedstawia stojącą na wprost nagą, smukłą kobietę z głową zwróconą w prawo.

Diana

posąg

1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Henryk Lubomirski jako Amor. marmurowy posąg Henryka Lubomirskiego przedstawia go jako Amora, boga miłości. Nagi chłopiec stojący w kontrapoście trzyma w ręku łuk wsparty o pień drzewa. Do pnia przywiązany jest wstęgą kołczan ze strzałami. Rzeźba na wysokim okrągłym postumencie. W tle widoczne okno z zielonymi żaluzjami.

Henryk Lubomirski jako Amor

Posąg

Canova, Antonio

1786 — 1788

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Diana Łowczyni. Posąg marmurowy. Bogini przedstawiona została jako młoda, naga kobieta. Ukazana jest w biegu, ciężar jej ciała spoczywa na lewej nodze wspiętej na palcach, prawa jest w tyle, uniesiona. Prawa ręka wysunięta do przodu trzymała strzałę, lewa opuszczona i nieco w tyle trzymała łuk (obie ręce są uszkodzone).

Diana Łowczyni

Posąg

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

posąg - Ujęcie z przodu; Stojąca młoda kobieta w powłóczystej szacie, z żaglem na lewym ramieniu, z prawą ręką opartą o kotwicę. Rzeźba jest pomniejszoną kopią figury wieńczącej fontannę postawioną w 1895 r. na obecnym placu tobruckim.

Personifikacja Szczecina - Sedina

posąg

Manzel Ludwig

około 1894

Muzeum Narodowe w Szczecinie

posąg - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę; Postać mężczyzny w postawie kroczącej. Wyciągnięta do przodu prawa ręka wsparta na mieczu. Wysunięta w prawo noga dotyka zakończenia ostrza miecza. Lewa ręka zgięta, dłoń wsparta na biodrze. Przez lewe ramię przewieszona draperia której zwój opada za lewą nogą do podstawy. Twarz pociągła, silnie zarysowane łuki brwi, usta okolone opadającym wąsem. Rozczesane gładko włosy.

Bolesław Śmiały

posąg

Szymanowski Wacław

około 1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; popiersie kobiety widoczne z prawej strony; kobieta jest ubrana w zbroję, ma bogato dekorowany hełm m.in. w pegazy i sfinksy, spod hełmu wychodzą długie kręcone włosy, które opadają na ramiona; na napierśniku zbroi widoczna maska Gorgony; z tyłu za przedstawieniem ledwie widoczna sygnatura: ACIIACIOIV (ASPAZJOS)

Atena Partenos

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok na Bramę Główną od strony Przedpola, w tle widoczny pałac. Po lewej i prawej na przyporach rzeźby kolejno niedźwiedzia i psa. Łączące się niewielkim łukiem z wysokimi filarami. Na filarach widoczne rzeźby. Na lewym – Mars, a na prawym – Pax. Przęsła metalowe otwarte.Do bramy prowadzi krótki brukowany most, flankowany dwiema kolumnowymi latarniami.

Główna brama wjazdowa

Locci Augustyn

1681; 1689; 1728

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Dziewczynka z gołębiem. Posążek alabastrowy przedstawia stojącą dziewczynkę z przechyloną w lewo głową, ubraną w chiton i płaszcz, przyciskającą lewą ręką do piersi osłoniętego końcem szaty gołębia, chroniąc go przed atakiem pełzającego po jej nodze węża.

Dziewczynka z gołębiem

Posążek

nieznany

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Umierający Gal. Posążek alabastrowy przedstawia śmiertelnie ranionego nagiego Gala siedzącego na tarczy, z trudem opierającego się na prawej ręce, z głową opadającą na piersi. Obok rannego leżą miecz i złamana trąbka.

Umierający Gal

Posążek

1800 — 1850

Muzeum – Zamek w Łańcucie

figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem - ujęcie z przodu; Z prawej strony mała, wykonana z brązu figurka przedstawiająca Bodhisattwę Awalokiteśwarę Padmapani wraz z wypełnieniem w postaci trzech zwitek papieru, rozłożone na płasko z przodu (dwie zapisane, jedna czysta), z lewej strony figury trzy patyczki (patyczek w trzech częściach? - najprawdopodobniej był to jeden patyczek na który zawinięto arkusze papieru), obok w miseczce materiał sypki na który składa się: zawartość roślinna (ryż, nasiona) oraz glina - przechowywane w osobnej kopercie, kartoniku i woreczku strunowym. Postać ludzka o skupionej, lekko uśmiechniętej twarzy, na głowie diadem. Stoi na lotosowym postumencie o 11 parach odwróconych płatków, którego górną część ozdobiono paciorkami. Ubrana jest w szaty królewskie: przewiązaną w talii tkaninę z paskiem od którego odchodzą łańcuszki z paciorków oraz biżuterię książęcą: trójramienny diadem, parę, dużych, okrągłych kolczyków, podwójny naszyjnik z paciorków z wisiorkami, bransolety na nadgarstkach i przedramionach. Do prawego ramienia przylega kwiat lotosu (typowy atrybut), natomiast po lewej stronie, symetrycznie, na tej samej wysokości, przylega przypominający kwiat lotosu niezidentyfikowany atrybut Awalokiteśwary. Obie dłonie ułożone są w geście argumentacji: kciuk i palec wskazujący złączone, tworzą krąg. Prawa uniesiona jest na wysokości klatki piersiowej, lewa opada wzdłuż ciała, zatrzymując się na wysokości biodra. Z ramion figurki zwisa przewieszona skóra antylopy.

Figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 98 obiektów

Kolekcje

29

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd