treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
fibula wariant N wg Kostrzewskiego - Ujęcie przodu ze skosu z lewej; Żelazna zapinka wariantu N wg Kostrzewskiego, z wysokim kabłąkiem z okrągłego drutu, z guzem plastycznym. Sprężynka z czterema zwojami i dolną cięciwą. Ażurowa pochewka ma dwa otwory.

Fibula wariant N wg Kostrzewskiego

kultura oksywska

30 p.n.e. — 20

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak ubraniowy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak na ubrania, płaski. Hak metalowy. Na pionowej części haka drewniana opaska.

Wieszak ubraniowy

Lewinsky & Jacobi, Szczecin (1901-1933)

1907 — 1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zespół rzeźb; Zmierzch królów - ujęcie z przodu; Zespół surrealistycznych antropomorficznych i zoomorficznych figur o ceglasto-szarej barwie, od lewej:
a) Postać męska o zwartych nogach, uniesionych w górę, zgiętych w łokciach ramionach. Sterczące nakrycie głowy, spodnie bufiaste na biodrach, na nogach poprzecznie nałożone paski gliny. Na torsie i szyi ryty.
b) Jeździec na koniu bez nóg. Szeroko rozstawione ręce, wsparte dłońmi o biodra, w lewej sterczący w górę miecz. Głowa mała na długiej szyi, na szyi kryza. Na torsie rytem zaznaczone łuski pancerza. W stosunku do postaci koń mały, schematycznie potraktowany.
c) Ogólnie potraktowanej stojącej na postumencie postaci kobiecej. Głowa odchylona w prawo, w tył, tors w lewo, fragmentarycznie zaznaczony. Od bioder draperie fałd spódnicy. Po prawej, przy postaci pionowa forma połączona trzema poziomymi trzpieniami z postacią. Na wysokości torsu postaci forma nieco powiększa się i łączy z postacią.
d) Skręcona spiralnie, wysmukła postać kobieca o tektonicznej formie. Twarz pociągła, na głowie duży, płaski beret. Na grubej szyi rytmiczne krążki. Prawe ramię opuszczone ukośnie w dół, w ręce wachlarz. Na ramieniu trzy czarne krążki. Na podstawie 4 

Zmierzch królów

zespół rzeźb

Lewiński, Sławomir

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Odręczny list na pojedynczej karcie złożonej na pół. U góry pierwszej strony, po lewej, nadruk: „ZDZISŁAW BRATMAN | INŻYNIER ARCHITEKT”. Główna część listu powstała 24.01.1939 r. w Grudziądzu. U dołu ostatniej strony dopisek dodany w Stanisławowie w dniu: 1.03.1939 r.
Z treści: Pisze Joanna pod dyktando Zdzisława: | Kochana żelazna główko! | Nie pisałem do Ciebie tak długo, ponieważ czekałem na rozwój wypadków, żeby Ci wykazać Twą bezdenną głupotę. Zawsze Ci mówiłem, żebyś nie brał się do polityki, otwórz sobie lepiej solidny interes ze szprotkami i makagigami i zarabiaj w sposób, uświęcony 4000 – letnią tradycją. […]

List do Tadeusza Perla

[...], Mira

1939-01-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Na zdjęciu znajduje sie budowla Sukiennic na Rynku Głównym w Krakowie.

Rynek Główny w Krakowie

Fotografia

nieznane

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Stojący ceramiczny koń z łbem zwróconym w lewo. Łeb nieco spuszczony ogon podwiązany.

Figura grobowa konia

618 — 907

Muzeum Okręgowe w Toruniu

W centralnej części kompozycji, na bardzo ciemnym tle, widać leżącą sylwetkę kobiety w sukience. Jej twarz jest całkowicie zasłonięta włosami narysowanymi za pomocą kreskowania, ręce leżą rozrzucone, stopy są bose. Cała sylwetka została wypełniona transparentnym rozbieleniem, spod którego przebija szara barwa tła oraz, w niektórych miejscach, delikatny róż. Po obu stronach rysunku widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Łodygi i liście kwiatów zostały wypełnione szarym cieniowaniem, ich tło – szarą kredką. Główki i płatki roślin są cieniowane, barwy ciemnożółtej, przechodzącej w pomarańcz.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-białej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony, jedynie konturem. Po obu stronach kompozycji widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Pomiędzy nimi, w środku rysunku, widać postać w sukience, leżącą na plecach. Jej głowa jest niewidoczna, ręce leżą rozrzucone na krzyż, stopy są bose.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 62 obiektów

Kolekcje

27

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd